הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר, לאחר עיכוב של חודש וחצי ואחרי הנזיפה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הממשלה אישרה גם את מינויו של הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החלופי וכן את מינוי אדמסו אללי לשגריר ישראל באתיופיה. כל המינויים אושרו פה אחד.
3 צפייה בגלריה
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר
ייכנס לתפקיד בימים הקרובים. רוטנברג
(צילום: מיקי נועם אלון)
רוטנברג (46) כיהן בשורה של תפקידים בכירים באגף במשך כ-13 שנה, לרבות ראש חטיבת המימון והאשראי, החשבונאי הראשי, חשב בכיר מטה חשכ"ל וסגן חשב משרד החינוך. בתפקידיו לאורך השנים היה אחראי בין היתר על תחומי המקרו ומימון החוב הממשלתי, כלי ערבויות המדינה, אשראי לעסקים, הלוואות המדינה, ניהול הנזילות הממשלתית והכנסות וגביה.
בשלוש השנים האחרונות כיהן כסמנכ"ל הכספים ומנהל הכספים הראשי של קבוצת בזק. רוטנברג צפוי להיכנס לתפקידו בימים הקרובים, עם סיום תקופת העסקתו בבזק. מדובר בתפקיד הכלכלי החשוב ביותר במשרד האוצר, בעת שבה אין תקציב מדינה מאושר כחוק, שכן רק החשב הכללי יכול לאשר הוצאת כספים מקופת המדינה במצב החריג, המלווה את המדינה לראשונה כבר 11 חודשים בקירוב.
3 צפייה בגלריה
הוד בצר
הוד בצר
מונה למנכ"ל משרד ראש הממשלה החלופי. בצר
שר האוצר, ישראל כץ, בירך על אישור המינוי: "רוטנברג הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, בעל חשיבה יצירתית והכרה עמוקה עם משרד האוצר והמשק הישראלי. לאחר שמילא בהצטיינות שורה של תפקידים במשרד, אני משוכנע שיחד נוכל לקדם את המדיניות אותה אני מוביל במשרד, כדי להבטיח את חוסנו ויציבותו של המשק הישראלי, תוך הפגנת סולידריות ורגישות חברתית כלפי בעלי העסקים, העצמאיים והשכירים במהלך המשבר הכלכלי".
כץ הודיע כבר ב-9 באוקטובר על כוונתו למנות את רוטנברג לתפקיד החשב הכללי, במקומו של רוני חזקיהו שהתפטר לפני חודשים אחדים. מאז עוכב המינוי בעקבות מריבות פוליטיות מתמשכות בין הליכוד לכחול לבן.
3 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט ישראל כץ
אביחי מנדלבליט ישראל כץ
אביחי מנדלבליט וישראל כץ
(צילום: מוטי קמחי, אבי מועלם)
ביום חמישי שיגר היועמ"ש מנדלבליט מכתב חריף לשר כץ, והורה למנות לאלתר חשב כללי. בעקבות זאת נוהלו מגעים נמרצים בין כחול לבן, שמנעה במשך שישה שבועות את המינוי, לבין הליכוד. בכחול לבן תבעו למנות במקביל למינוי גם מנכ"ל למשרד משפטים, שאמור לכהן גם בוועדת האיתור לפרקליט המדינה, אך בליכוד התנגדו לכך.
בעקבות המגעים הושגה פשרה: לכחול לבן יותר למנות מנכ"ל קבוע למשרד ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ובתמורה תאפשר כחול לבן למנות בממשלה את החשב הכללי. התנאי למינוי מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים ירד מהפרק בפשרה שהושגה.
ההסכם הוביל לתסיסה בכחול לבן ולביקורת חריפה על היו"ר גנץ, שקיבל את ההחלטה מבלי להתייעץ עם איש מבכירי המפלגה. בעקבות כך, שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר התקשורת יועז הנדל החרימו היום את ישיבת הממשלה.