תיעוד מאחת הפריצות
(מתוך מצלמות האבטחה בחנות הנוחות)

המשטרה עצרה השבוע נער בן 15 החשוד שפרץ בלילה אחד לשבעה בתי עסק וצימרים באזור מירון. ברשותו נתפס השלל שנגנב, כסף מזומן, טלפונים סלולריים ותכשיט. בבדיקה התברר כי כבר תלוי נגדו כתב אישום בגין עבירות דומות.
החקירה נפתחה בעקבות פריצה למחסני חנות נוחות בתחנת דלק במירון, שגם תועדה במצלמות האבטחה. שוטרי הסיור רס"מ מוחמד מרעי, רס"מ פיראס סואעד ורש"ט מוהאם דאהר, הוזעקו למקום. הם ערכו סריקות ועצרו נער בן 15, תושב בית שמש, שעורר את חשדם וזוהה על פי מצלמות האבטחה.
1 צפייה בגלריה
מתוך מצלמות האבטחה בחנות הנוחות
מתוך מצלמות האבטחה בחנות הנוחות
10,000 שקל במזומן וטלפונים ניידים. השלל שנגנב
"ברשותו נמצאה כמות לא סבירה של טלפונים וכסף מזומן", סיפרו השוטרים. "מאוחר יותר הופתענו לגלות כי הקטין הספיק לפרוץ בשעות שלפני כן לשבעה מקומות שונים. אנחנו שמחים שהצלחנו לתפוס את הפורץ ולהחזיר את הרכוש לבעליו".
בחיפוש על גופו של הנער נמצאו כ-10,000 שקלים במזומן, שבעה טלפונים סלולריים, טבעת זהב וכן חומר החשוד כסם. נגד הנער הוגש בעבר כתב אישום בגין עבירות דומות.
במשטרה אמרו היום כי בתקופת החגים קיים פוטנציאל גבוה מהרגיל לפריצות לבתים עקב היעדרות המשפחות שייצאו לחגוג מחוץ לבית. "על אף מגמת הירידה העקבית בשנים האחרונות בשיעור הפריצות ועבירות הרכוש, אנו ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת בימי החג לנקוט פעולות מניעה", אמרו במשטרה.
בין השאר מציעים במשטרה להשאיר או בבית ובגינה, ולא להשאיר מפתחות במקומות מועדים כמו ארון החשמל, עציץ או מתחת לשטיח הכניסה. רצוי להשאיר רדיו דולק בתוך הבית המדמה נוכחות אנשים. במקרה של נסיעה ממושכת מומלץ לעדכן שכנים קרובים על מנת שייפקחו עין, יאספו מכתבים ועיתונים המונחים בכניסה לבית ולהשאיר בידיהם דרכי התקשרות.
במשטרה הוסיפו כי אם משתפים חוויות ותמונות מהנסיעה ברשתות החברתיות, מומלץ להגדיר את יכולות הצפייה בשיתופים אלו רק לחברים, "ובכל אופן להימנע מהכרזה פומבית אודות היעדרות ממושכת מהבית".
עו"ד רשיד הייב, שמייצג את הנער מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר בקטין שמתמודד עם נסיבות חיים קשות. ברור לכל שההליך הפלילי אינו הפתרון והוא זקוק לסיוע של הרווחה ושתמצא עבורו מסגרת מתאימה שתסייע בשיקומו לטובתו ולטובת החברה".