גנץ בבני ברק: "מצטער ששוב מגיעים ללילה של החלטות"
(צילום: ליהי קרופניק)

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ביקר הערב (יום א') בבני ברק והתייחס לכך שטרם התקבלה החלטה אם להטיל סגר על הערים האדומות: "אנחנו לא נתנהל בברדק אלא בצורה מסודרת. אני מצטער שאנחנו מגיעים שוב פעם ללילה של החלטות".
"אני מקווה שנדע לשפר את ריתמוס ההחלטות של ממשלת ישראל בתחומים השונים", הוסיף גנץ. "אנחנו נשמע את המומחים, נשמע את ההסתכלות הכוללת של מדינת ישראל. לא יהיה מכובד שאני אקיים את דיון הממשלה בפני התקשורת לפני שהיא התרחשה".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ ואברהם רובינשטיין
בני גנץ ואברהם רובינשטיין
גנץ וראש העיר בני ברק
(צילום: מוטי קמחי)
במהלך הביקור התייחס גנץ לביקורת שהופנתה כלפי ממונה הקורונה הלאומי, פרופסור רוני גמזו: "מה שתחליט ממשלת ישראל עם פרופסור גמזו, מתוך שיח עם ראשי הרשויות, זה מה שצריך לקרות".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו יעקב ליצמן הערכת מצב נגיף קורונה משרד הבריאות
בנימין נתניהו יעקב ליצמן הערכת מצב נגיף קורונה משרד הבריאות
נתניהו וליצמן. ארכיון
(צילום: רויטרס)
הביקור התקיים ברקע דחיית הדיון בוועדת השרים להגדרת אזורים אדומים שאמורה הייתה להתכנס אחר הצהריים כדי להחליט איזה ערים יוגדרו "אדומות" ויוטל עליהן סגר.
על פי ההערכות, הסגר לא יוטל דווקא על הערים שנמצאות בראש רשימת "הערים אדומות" לפי תוכנית הרמזור של ממונה הקורונה הלאומי פרופסור רוני גמזו, אלא תינתן עדיפות לערים אדומות עם מספר גבוה של מקרי תחלואה. בין היתר הוצע להטיל סגר על בני ברק, אלעד, טירה, כפר קאסם ואום אל פחם, אך טרם התקבלה החלטה.
זמן קצר לפני המועד המקורי של הדיון בוועדה נפגשו ראשי המפלגות החרדיות בכנסת, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לדון בחלופות לתוכנית ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו להטיל סגר על הערים האדומות.
בסוף הדיון אמר נתניהו כי יבחן חלופות לסגר ויעדכן את ראשי הסיעות החרדיות. הם טענו מנגד: "איך נסביר לציבור שלנו שמותר לקיים הפגנות המוניות אבל תפילות בחוץ לא? איך נסביר את הסגר?".
קודם לכן אמרו גורמים במפלגות החרדיות כי הפגישה עם נתניהו תהיה "קשה מאוד" וכי הציבור החרדי נחוש להעביר את תחושותיו באופן נחרץ וברור. לטענת החרדים "הציבור שלנו טרם התאושש מהסגר הראשון - מבחינה נפשית, בריאותית וכלכלית".