החשוד בבית המשפט. מכחיש את המיוחס לו
(צילום: אלכס גמבורג)

בית משפט השלום בירושלים האריך הערב (יום א') בארבעה ימים את מעצרו של עלי אדקידק (41), תושב מזרח ירושלים, שנעצר אתמול בחשד למעורבות בתקיפתו של השף שלום קדוש בתחילת השבוע שעבר בעיר.
אדקידק, בעל עבר פלילי שהשתחרר בתקופה האחרונה ממאסר, הכחיש בדיון את החשדות המיוחסים לו. בפתח הדיון, נציג המשטרה סיפר על השתלשלות האירוע: "הקורבן עמד ומילא אוויר ברכבו בתחנת דלק, ובאותו הזמן הגיע החשוד לרכבו. הוא הסתכל ימינה ושמאלה כדי לראות אם יש מישהו, וברגע אחד הכניס יד לרכבו של הקורבן, גנב ממנו רכוש והחל ללכת".
2 צפייה בגלריה
החשוד עלי אדקידק בתקיפת השף שלום קדוש בבית המשפט השלום ירושלים
החשוד עלי אדקידק בתקיפת השף שלום קדוש בבית המשפט השלום ירושלים
החשוד בתקיפה עלי אדקידק
(צילום: אלי מנדלבאום)
2 צפייה בגלריה
תמונתו של השף שלום קדוש
תמונתו של השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
(צילום: תיקי גולן)
הוא הוסיף כי "הקורבן מיד ראה אותו והתפתח מרדף של כמה מטרים. בסיום המרדף החשוד הטיח את הקורבן על הרצפה ונמלט מהמקום".
שופט בית משפט השלום בירושלים גד ארנברג קבע בתום הדיון כי "מחומר החקירה שהוגש עולה כי אין ספק שקיים חשד סביר שהמשיב מעורב במיוחס לו. המשיב זוהה בוודאות על ידי מספר נחקרים מבני משפחתו. מדובר בעבירות חמורות. מאידך, המשיב מסר טענת אליבי שמן הראוי שתיבדק".
תיעוד התקיפה
(צילום: יוסי אלי, באדיבות חדשות 13)

מאז התקיפה קדוש, שנחשב לאחד מבכירי השפים בארץ, מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מורדם ומונשם וסובל מחבלת ראש.
עו"ד אשרף חסן, שמייצג את החשוד, מסר: "הוא משתף פעולה עם החוקרים, מסר גרסה להשתלשלות האירועים ומכחיש את החשדות. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו".
שף שלום קדוש נולד בעיירה קטנה ליד מרקש, מרוקו, למשפחה דתית שבהמשך עברה לקזבלנקה. בגיל 14 עלתה משפחתו לארץ, והתמקמה בעפולה עילית. את קריירת הבישול החל קדוש באוניות נוסעים, ומשם המשיך לתפקיד סו-שף במלון "שרתון פלאזה", וכעבור שנה הפך לשף של המלון - תפקיד אותו ממלא עד היום, 43 שנים אחרי. בשנת 1978 פתח קדוש במלון את מסעדת "פרה על הגג", שבה סעדו מבכירי המנהיגים בעולם שביקרו בישראל.