שנתיים וחצי כמפכ"ל זמני: היום (ו'), ערב החג, הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה לממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן ולממלא מקום נציב שב"ס גונדר אשר וקנין כי בכוונתו לאשר את הארכת כהונתם כממלאי מקום. כהונתם תוארך בשישה חודשים נוספים, או עד למינוי של קבע במשטרת ישראל ובנציבות שב"ס, המוקדם מביניהם.
ניצב כהן, שישלים בכך שנתיים וחצי כממלא מקום השוטר מספר 1, הגיב לכך ואמר במחסום בצומת חמד, שם מוצבים כוחות משטרה שאמונים על אכיפת הסגר: "בכל מהלך השנתיים האחרונות ביצעתי את תפקידי מתוך שליחות ואחריות כשהמטרה שעומדת מול עיניי זה עם ישראל".
1 צפייה בגלריה
מוטי כהן אמיר אוחנה
מוטי כהן אמיר אוחנה
השר אוחנה ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן
(צילום: אלכס קולומויסקי, דוברות המשטרה)
על פי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, המינויים המרכזיים - ובהם של מפכ"ל, יועץ משפטי לממשלה ופרקליט מדינה - ייעשו בהסכמה ולכל צד תהיה זכות וטו על מינוי גם אם הוא מצוי בתחום סמכותו של שר מהמפלגה האחרת.
בעת העימות סביב תקציב המדינה, שנפתר בסופו של דבר, הבהירו בכחול לבן כי נושא המינויים הוא קו אדום שעליו לא יתפשרו, בין היתר בשל מצבו המשפטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בליכוד האשימו אז ששר המשפטים אבי ניסנקורן הוא זה שטרפד הבנות.
לפני המינוי הכפוי של ניצב כהן, הציג קודמו של אוחנה - גלעד ארדן - שלושה מועמדים לתפקיד: משה (צ'יקו) אדרי, יורם הלוי ודוד ביתן. מינויו של אדרי נפסל עקב פגישה עם עורך דין שמייצג מתלונן נגדו, ולאחר מכן הקפיא ארדן את המינוי עד לבחירות. כהן שימש כממלא מקום מאז שקודמו רוני אלשיך סיים את תפקידו, לאחר שארדן החליט לא להאריך את כהונתו.