2 צפייה בגלריה
אוהד לוי ז"ל
אוהד לוי ז"ל
אוהד לוי ז"ל
(באדיבות המשפחה)
אוהד לוי, עובד עירייה בן 35, נהרג היום (חמישי) בתאונה בנוף הגליל. לוי עמד על הכביש מאחורי משאית לפינוי אשפה, ומונית מחצה אותו אל המשאית. בתחילה עוד היה בהכרה, בעת הטיפול הרפואי, ואף הספיק לשוחח בטלפון עם אמו. מותו נקבע זמן קצר לאחר שהובא לבית החולים. אוהד הותיר אחריו אישה הרה, שני ילדים וזוג הורים. המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה את נהג המונית, תושב נוף הגליל בן 52.
2 צפייה בגלריה
התאונה שבה נהרג אוהד לוי ז"ל בנוף הגליל
התאונה שבה נהרג אוהד לוי ז"ל בנוף הגליל
זירת התאונה בנוף הגליל
(צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון )
התאונה אירעה מעט אחרי 5:30 הבוקר ברחוב התבור בנוף הגליל. מחקירת המשטרה עולה כי לוי עמד על הכביש מאחורי המשאית, כאשר המונית פגעה בו. למקום הוזעקו צוותי הצלה מכיבוי האש ומד"א. הכבאים חילצו את העובד והעבירו אותו לטיפול הצוותים הרפואיים.
חובש רפואת חירום במד"א במרחב גלבוע, שובל דגן, סיפר: "הפצוע נלכד בין המשאית לרכב כשהוא בהכרה וסובל מחבלות קשות מאוד בגפיים התחתונות. תוך כדי פעולות החילוץ המורכבות הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנחת חסמי עורקים, מתן נוזלים ותרופות. מיד כשהתאפשר העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים".
לוי פונה לבית החולים האיטלקי בנצרת, שם ניסו הרופאים לייצב את מצבו, כדי שניתן יהיה להטיסו לבית החולים רמב"ם, אולם מותו נקבע לאחר מספר שעות.

אוהד השאיר הורים, שני ילדים ואישה בהריון

אביו של לוי, מרק, סיפר ל-ynet כי בנו בעצמו התקשר לאמו, כשעוד היה בהכרה, וסיפר על התאונה. הוא סיפר כי הבן גדל בנוף הגליל, ורק לאחרונה התחיל לעבוד במחלקת התברואה בעירייה. "הוא עבד במפעל במגדל העמק אבל אחר כך היה מובטל. קצת אחרי שהתחילה הקורונה הוא התקבל לעבודה בעירייה, והיה מרוצה מאוד. היה חוזר כל יום הביתה בשמחה", סיפר האב. באחרונה זכתה המשפחה בהגרלה של "מחיר למשתכן" בעיר, פרויקט שיצא לדרך בשבוע שעבר.
ראש העירייה רונן פלוט, אמר כי מדובר בתאונה מצערת ומיותרת, "בה נגדעו חייו של בחור צעיר ונגזר סבל קשה מנשוא על אשתו, משפחתו וילדיו. אוהד קם בבוקר לעבודה על מנת להביא פרנסה לילדיו ולא חזר. מהרגע שנתבשרנו על האסון התפללנו בכל הכוח אך למרבה הצער הפציעה הייתה קשה מאוד. ליבנו עם המשפחה בשעה קשה זו. עיריית נוף הגליל תעמיד כל סיוע שיידרש, אנחנו נלווה את המשפחה ונעשה ככל שביכולתנו על מנת לחזק אותה בשעת צערה. מי ייתן ולא תדע עוד צער".
ד"ר הדס תגרי, מנכ"לית "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה", אמרה כי מדובר במקרים שחוזרים על עצמם: "עובדים במשאיות אשפה חשופים לסכנות רבות, הכרוכות בעמידה חשופה ופגיעה בחלקה האחורי של המשאית, עבודה על הכביש, וסכנת היפגעות והילכדות במדחס האשפה של המשאית. לפני שנה בדיוק נהרג חוסאם אלקוז ז"ל לאחר שנפל ממקום עומדו על משאית אשפה בשירות עיריית גן יבנה, בעת שזו נסעה בסיבוב.
"ישנם בעולם פתרונות שונים להגביר את בטיחותם של העובדים על משאיות אשפה, כגון הצבת מקום עמידתם בצידי המשאית ולא בחלקה האחורי, הפגיע יותר לפגיעות רכבים. פינוי אשפה מרחובות הערים מצוי באחריותן של הרשויות המקומיות, אשר אמורות לפקח על בטיחות העובדים המבצעים עבודה זאת. מצופה ממרכז השלטון המקומי בישראל בשיתוף ובפיקוח מנהל הבטיחות התעסוקתית לבחון את הדרכים להגביר את בטיחותם של העובדים במשאיות אשפה".