1 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים איכילוב
מחלקת טיפול נמרץ קורונה באיכילוב
(צילום: איתן אלחדז, TPS)
חולה קורונה בן 47 נפטר אתמול (יום ו') בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שמכונת ההנשמה הפסיקה לפעול. הצוות הרפואי הבחין בכך רק כעבור דקות ארוכות. מאיכילוב נמסר כי "האירוע בחקירה" וכי הערב יתקיים דיון בנושא בבית החולים.
מאיכילוב נמסר: "גבר בן 47, חולה קורונה עם מחלות רקע רבות, אושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה במצב קשה. מצבו הידרדר במהלך שעות הצהריים למצב של החייאה ראשונית וחרף מאמצי הרופאים הוא נפטר כעבור מספר שעות.
"בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו מבלי שהצוות זיהה זאת בזמן, אלא רק לאחר מספר דקות. הנהלת בית חולים פתחה בתחקיר של האירוע החריג ותפיק את המסקנות הנדרשות. בית החולים עדכן את המשפחה בפרטי האירוע ומשתתף באבלה הכבד".
עוד אמרו באיכילוב, כי "מדובר במחלקה מצטיינת שמטפלת בחולי קורונה במצב קריטי. הנהלת בית החולים מגבה את עבודת הצוות המסור שעובדים ימים ולילות למען טיפול בחולי הקורונה הקשים ביותר. בתחקיר ראשוני שקיימה במהלך השבת הנהלת בית החולים עלה שצינור ההנשמה נתלש ממקומו אולם נוכח ריבוי התראות בו-זמניות בטיפול הנמרץ הצוות שהיה עסוק במענה להתראות חירום בחולים אחרים הצליח להתפנות ולזהות זאת רק לאחר מספר דקות. אנו חווים עומס כבד שמאתגר את הצוות. נוכח העומס הכבד והעלייה בתחלואה, הנהלת בית החולים החליטה על הפחתת מיטות וצמצום מידתי של הפעילות לטובת תגבור נוסף של צוותים למען טיפול בחולי הקורונה".
כמו כן, בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה נאבקים מאז אתמול על חייה של חולת קורונה בשנות ה-30 לחייה, שנמצאת בחודש השביעי להיריונה. האישה פונתה על-ידי מד"א מביתה בירושלים בלילה שבין חמישי לשישי, ובשעות הבוקר חלה הידרדרות במצבה והיא הונשמה והורדמה. זהו היריונה החמישי של האישה, המטופלת בבית החולים ביחידה לרפואת אם ועובר.

מנהל מח' טיפול נמרץ בבילינסון: "נאבקים על חיי האישה"
(צילום: דוברות בית החולים בילינסון)

לאחר התייעצויות בבית החולים הוחלט ליילד את התינוק כדי לאפשר טיפולים נוספים לאם שלא יפגעו בו. התינוק נולד בניתוח קיסרי שעבר בהצלחה, והועבר במצב קשה אך יציב לפגייה בשניידר. האם עדיין מתאוששת, אך מצבה מוגדר עדיין קשה ונשקפת סכנה לחייה.


קודם לכן הובא למנוחות עוזי כהן, בן 43 מהיישוב נטע, שנדבק אף הוא בקורונה. כהן, נשוי ואב לחמישה ילדים, פונה ביום שלישי לבית החולים סורוקה בבאר שבע ומצבו הידרדר במהירות. שלשום הוא נפטר ואתמול נטמן בבית העלמין ביישוב בני דקלים שבמזרח חבל לכיש.


בסוף השבוע נפטרו 272 בני אדם. כך עולה מנתונים שפרסם הערב משרד הבריאות. 8,013 נדבקים חדשים אובחנו אתמול ושיעור החיוביים עמד על 8.6% מתוך כ-93 אלף בדיקות. 1,082 מאושפזים במצב קשה, מהם 247 מונשמים.
בישראל מספר שיא של חולים פעילים – 82,551. מהנתונים עולה כי 16,008 מהחולים הפעילים הם תושבי ירושלים, 4,804 מתגוררים בבני ברק, 3,285 במודיעין עילית, 2,477 בבית שמש, 2,213 בפתח תקווה, 2,189 בתל אביב יפו, 1,892 בחיפה, 1,811 באשדוד, 1,725 בביתר עילית, 1,434 באלעד, 1,335 בנתניה, 1,161 בראשון לציון, 1,146 בחולון, 1,107 בבאר שבע ו-1,065 בנצרת.