3 צפייה בגלריה
מחסום מאולתר ב מג'דל שמס
מחסום מאולתר ב מג'דל שמס
מחסום בכניסה למג'דל שמס
(צילום: AFP)
עדיין לא ברור מתי יחל השלב השלישי בהקלות הסגר, ובינתיים מספר המאומתים ושיעור החיוביים נשארים יציבים יחסית. אתמול (שישי) שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 2.1% ומספר הנדבקים בנגיף הקורונה היה 748 מתוך 34,960 בדיקות - מספרים דומים יחסית לימים שלפני כן. מחצות 137 אובחנו כחיוביים לנגיף.
בבתי החולים מאושפזים כעת 562 חולי קורונה. מצבם של 294 מהם מוגדר קשה, 130 מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו מסיבוכי הנגיף 2,720 חולים.
הנתונים באתר משרד הבריאות מראים היטב את התפרצות הקורונה ביישובי הדרוזים, בעיקר בצפון רמת הגולן. היישובים היחידים שבהם יותר מ-100 חולים פעילים ל-10,000 תושבים הם הכפרים שבצפון הרמה - בוקעאתא (386 נדבקים ל-10,000 תושבים), מסעדה (118) ומג'דל שמס (112).
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של השייח הדרוזי חסן חלבי שמת מקורונה
הלוויתו של השייח הדרוזי חסן חלבי שמת מקורונה
הלוויית השייח במג'דל שמס
(צילום: פאדי אמון )
על שלושת הכפרים הללו מוטל סגר. בהמשך עשיריית היישובים עם התחלואה הגבוהה בארץ נמצאים עוד כפרים דרוזים - עין קנייא, בית ג'ן, חורפיש ויאנוח.
ההתפרצות בבוקעאתא – שם מתגוררים פחות מ-7,000 תושבים - מדאיגה במיוחד. בשבוע האחרון בלבד נדבקו שם 224 תושבים, יותר מבתל אביב על 435 אלף תושביה. בירושלים נדבקו בשבוע האחרון 588 תושבים, 209 נדבקו בנצרת, 163 בתל אביב, 109 בבני ברק, 101 בחיפה, 89 בחולון, 87 באום אל פחם, 83 בטייבה, 78 בפתח תקווה ו-69 במג'דל שמס ובנתניה.
כל זאת, שבועיים לאחר ש-100 מתושבי מג'דל שמס, שכבר אז היה בסגר, נכנסו לחדר המתים בבית החולים זיו בצפת וחטפו משם את גופת השייח חסן חלבי, שמת מקורונה. אלפים השתתפו בהלווייתו, על אף האיסור על כך.
אתמול עמד מקדם ההדבקה (R), הנתון המהותי לקביעת החלת הקלות נוספות, על 1 - לראשונה מאז היציאה מהסגר. לפי המתווה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, המקדם צריך לרדת מ-0.8 כדי להמשיך בהקלות. בצל הנתונים הללו, אמרו אתמול במשרד הבריאות כי יוסיפו לדבוק בעמדה שלא ניתן להוציא לפועל את השלב השלישי בהקלות.
3 צפייה בגלריה
המעבדה הייעודית לבדיקות קורונה לטסים לחו"ל בנתב"ג
המעבדה הייעודית לבדיקות קורונה לטסים לחו"ל בנתב"ג
עמדות לבדיקות קורונה בנתב"ג
מקדם ההדבקה מסומן באות R שהיא קיצור של המילה Reproduction – הִתְרָבּוּת. כאשר מדד R גדול מ-1, מספר החולים גדל בקצב מעריכי (אקספוננציאלי) ומוכפל בכל פרק זמן מסוים. המטרה היא להגיע ל-R נמוך מ-1, שכן במקרה כזה חולה אחד מדביק פחות מאדם אחד.
השלב השלישי בהקלות כולל פתיחת מרכזי קניות ומסחר, שווקים, מוזיאונים, מכוני כושר והרחבת פתיחת מערכת החינוך לכיתות ה'-ו' וכן י"א-י"ב. מחר צפוי קבינט הקורונה להתכנס שוב, אחרי שביום חמישי לא התקבלו בדיונים החלטות מהותיות על הקלות או על צעדים לבלימת התחלואה, דוגמת הטלת עוצר לילי.