ד"ר גיורא פרי בבית המשפט המחוזי בבאר שבע
(צילום: בראל אפרים)

ד"ר גיורא פרי (68), הנאשם ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו אסתר אהרונוביץ' (70) לפני כשנתיים במושב תלמי אליהו שבחבל אשכול, עלה היום (שני) לדוכן העדים. הוא גולל את גרסתו לגבי השתלשלות האירועים שהביאו למותה של אהרונוביץ' וטען כי ביקש לעזוב את ביתם המשותף לאחר שאשתו ביקשה להיפרד ממנו. הגרסה של פרי שלפיה נפלט כדור מאקדחו במהלך מאבק ביניהם נסתרה על-ידי עדי התביעה, שכן אהרונוביץ' נורתה פעמיים בעורפה כשהיא שוכבת על הבטן.
בתחילת עדותו סיפר ד"ר פרי על הקשר עם הקורבן: "הכרתי את אסתר לפני עשר שנים בקיבוץ חולית, אחרי שהתגרשה. יצאנו, התחברנו, מצאנו מכנה משותף. הידידות הפכה לזוגיות. נסעתי לחו"ל והיא ביקשה להצטרף אליי. נסענו להרבה מקומות; בחלקם עבדנו יחד". כך למשל, הוא מתאר, "באפריקה היא הייתה מנהלת בית ספר ואני ניהלתי בית חולים. היא מאוד נהנתה משינוי האווירה". אלא שכפי שצוין, הנאשם טען כי אשתו ביקשה להיפרד ממנו.
2 צפייה בגלריה
אסתי אהרונוביץ' שנרצחה על ידי בעלה הפרופסור גיורא פרי
אסתי אהרונוביץ' שנרצחה על ידי בעלה הפרופסור גיורא פרי
אסתר אהרונוביץ'
הוא שחזר את אירועי היום שבו נמצאה מוטלת ללא רוח חיים כשהיא ירויה ומתבוססת בדמה: "חלק מהמזוודות היו ברכב. אסתר לא הייתה בבית. היא הגיעה בארבע או חמש ואמרתי שאני רוצה לעזוב את הבית, שאני לא רוצה לחיות באווירה כזו". לדבריו, אקדח הוולטר שהוא החזיק ברישיון כעשור נשאר בבית. "הלכתי אחריה לחדר השינה בצורה הכי תמימה שיש. לפתע היא הוציאה את האקדח וראיתי שמשהו לא בסדר. ביקשתי ממנה שתביא לי אותו. היא נופפה בו ושאלה: 'איך זה מרגיש עכשיו, כשהכוח אצלי?'".
בשלב הזה, לדברי פרי, הוא אמר לאהרונוביץ': "תיזהרי, זה לא משחק. אחרי שתי שניות נפלטת ירייה. רצתי וניסיתי למשוך את האקדח. היא מושכת - ואני מושך. זה היה כמו סרט בלהות. שמעתי עוד יריות ונכנסתי לפאניקה והלם. זו סיטואציה שלא רציתי להיות בה. ראיתי אותה נופלת". לאחר מכן, הוא סיפר, לקח תיק עם תרופות ונכנס לרכבו: "חשבתי לתת לעצמי כדור בראש. עצרתי את האוטו ושתיתי שלוש קופסאות כדורים - שתיים של כדור הרגעה וכדור שינה ועוד כדור שמוריד את הדופק. לצערי הרב זה לא קרה. מצאו אותי. הדבר הבא שאני זוכר הוא שהתעוררתי בסורוקה".
עוד סיפר פרי: "חשבתי שהשארתי את האקדח בבית, אבל מסתבר שהוא היה אצלי. הדבר היחיד שאני זוכר הוא שרצתי עם התרמיל שהכיל את הכדורים החוצה. הייתי בחוסר תפקוד ובהלם טוטאלי ורציתי לסיים את חיי. לא הבנתי איך הגעתי למצב הזה".
2 צפייה בגלריה
מצבה של אסתר אהרוניביץ
מצבה של אסתר אהרוניביץ
קברה של אסתר אהרונוביץ'
(צילום: רועי עידן)
על סעיף הרצח המיוחס לו הוא אמר: "אני אומר חד-משמעית - לא. אהבתי מאוד את האישה הזו. הייתי קשור אליה מאוד. למרות שאני מרגיש שזו סיטואציה שנכפתה עליי, אין לילה אחד שאני ישן בשקט. האירוע הזה מעיק עליי". הוא פנה לסנגורו: "תאר לך שאתה יוצא מחדר ואשתך לא בחיים. אני מרגיש נורא אפילו שאני לא אשם. אני עדיין עונד את טבעת הנישואין. אין לילה שאני לא בוכה בגלל מה שקרה. אני לא מרגיש שרציתי להרוג אותה, שרצחתי אותה. זו סיטואציה קפקאית; זו ההגדרה הכי טובה. אני לא עושה הצגות. זו האמת. לא רצחתי את אסתי".
עדותו הכילה סתירות ותמיהות שגם השופטים התקשו ליישב: מצד אחד הוא טען כי ביקש מרעייתו המנוחה להביא לו את האקדח, ומצד שני טען כי חשש שתתקרב אליו עמו שכן היא לא מיומנת בשימוש בכלי הנשק. כמו כן, הוא טען כי באקדחו היה כדור בקנה לשם הגנה עצמית באזור מגוריו שבעוטף עזה - ולאחר מכן אמר כי האקדח היה בכספת במקום לא נגיש.
"הפרנסה שלי הייתה מעבודה בצבא", אמר פרי. "לפעמים, כשהייתי נוסע לחו"ל, חלק היה מתוגמל. הפרנסה שלה הייתה מפנסיה. ניסיתי להבין בשיחות איתה איזו בעיה כלכלית קיימת. היא שילמה את המשכנתה, ביטוחי הבריאות, הטלוויזיה וכו'. אני דאגתי לפרויקטים גדולים בבית. עיקר המטלות היו עליי. לא הבנתי מה לא בסדר מבחינה פיננסית. העברתי לה סכומי כספים גדולים מדי פעם כי אני רופא ומרוויח יותר. דאגתי שלא יחסר כלום בבית. את כל הנסיעות בעולם אני שילמתי. היינו שווים".
במסגרת שלב ההוכחות בתיק עלתה לדוכן העדים בתה של אהרונוביץ', מעיין מגיד, וסיפרה על מערכת היחסים בין השניים שהייתה, לדבריה, רוויה בשקרים ובניצול כלכלי של הנאשם את אמה. סנגורו של פרי ביקש לדעת על אודות הסכסוך הכספי ביניהם - סוגיה שעלתה במהלך המשפט והייתה מוקד לחיכוכים בין בני הזוג.
לדברי בתה של אהרונוביץ', "בשלושת החודשים האחרונים לפני המקרה היחסים היו פחות טובים. אימא סירבה להיות איתו בקשר. היא רצתה להתגרש. אימא סיפרה לי שהיא מרגישה שהוא משקר לה כל הזמן בנוגע לעניינים הכספיים; אומר לה שהוא נוסע לכל מיני מקומות - ואז מתגלה שהוא במקומות אחרים, והיא הרגישה שהיא לא יכולה לשאת את השקרים והחליטה להיפרד".
הבת הוסיפה ואמרה כי אמה חשבה שהנטל הכלכלי נופל עליה ובעלה נהג "להעלים" את שכרה. היא סיפרה כי אסתר הייתה מתוסכלת מהעובדה שהיא נושאת בעול התשלומים לבדה. "שלושה חודשים לפני הרצח היא סיפרה לי שבמהלך ויכוח ביניהם גיורא ניגש לארון, למקום שבו אוחסן האקדח. הוא הוציא אותו והיא התחילה לצעוק עליו: 'מה אתה עושה?', והוא ענה לה 'שום דבר'". אז, טוענת הבת, הטיחה אהרונוביץ' בפרי: "'מה, אתה רוצה להרוג אותי?', והוא אמר לה 'לא, מה פתאום'. היא הייתה נורא נסערת מאותו רגע".
לטענת פרי, הוא החזיק את האקדח נעול בשרשרת בתוך ווסט בארון, אך הנשק היה דרוך עם כדור בקנה ולכן, לטענתו, אשתו נהרגה מפליטת כדור כשהחזיקה את האקדח. בשלב זה שאלו השופטים את פרי מדוע החזיק אקדח נעול בכספת עם כדור בקנה - והוא השיב שביקש לשפר את זמן התגובה במקרה של חדירת מחבלים. הוא אף טען כי הוא מכיר היטב את הנשק ואף ביצע מטווחים רבים, ולאחר מכן היתמם ואמר: "לא ידעתי שלאקדח וולטר יש נצרה". כתב האישום הוגש על-ידי פרקליטות מחוז דרום, שמנהלת את התיק נגד פרי.