אוגוסט כמעט נגמר, אבל במקום הציפייה לירידה בתחלואת הקורונה, מספר הנדבקים ממשיך לעלות: על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול (יום ג') אובחנו 1,943 חיוביים לנגיף - שיא של כמעט חודש. מדובר בפעם הראשונה באוגוסט שמספר הנדבקים מתקרב מאוד ל-2,000. כל זאת, בזמן שיעד המל"ל לפתיחת הלימודים ב-1 בספטמבר, שהוצב בתחילת החודש, היה עד 400 נדבקים ביום.
1 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
בדיקות קורונה ברמת השרון
(צילום: AFP)
היעד שהציב ראש הממשלה בנימין נתניהו להטלת מגבלות נוספות אף רחוק יותר. במקום עד 100 נדבקים מחוץ ליישובים האדומים, נמנו אתמול לא פחות מ-1,612 מאומתים מחוץ לאזורי ההתפשטות. בסך הכול בוצע אתמול מספר גבוה של 33,272 בדיקות קורונה, ושיעור הבדיקות החיוביות מכלל הבדיקות הראשוניות לגילוי הנגיף היה 6.1%, בדומה יחסית לימים האחרונים.

מספר חולי הקורונה שמצבם קשה עלה בהדרגתיות בתקופה האחרונה, ולאחר שהגיע לשיא של 433 חולים קשה שלשום מספרם כעת הוא 430. מתוכם 118 מונשמים, שיא של הגל השני. מסיבוכי המגפה מתו עד כה 867 בני אדם, מתוכם כמעט 400 רק בחודש האחרון (לעומת כ-450 בחמשת החודשים הראשונים של הקורונה בישראל).

גמזו אתמול: תמונת מצב מדאיגה
(צילום: לע"מ )

מפרוץ המגפה אובחנו 107,078 כחיוביים לקורונה, מתוכם 20,336 הם חולים פעילים (מספר הנדבקים הכולל פחות המחלימים והנפטרים). בשבוע האחרון חלה ירידה במספר החולים הפעילים למרות העלייה במספר הנדבקים היומי, כאשר לפני קצת יותר משבוע עמד מספר הפעילים על כ-24 אלף. הירידה נובעת בין היתר משינוי הנחיות משרד הבריאות לגבי נהלי הבדיקות.
בבית החולים מאושפזים כעת 850 חולים, ואילו היתר – 19,846 – נמצאים בבית או במלוניות קורונה.
אתמול סיפק פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו תמונת מצב עגומה על התפשטות הקורונה בישראל, אך הדגיש כי נעשים מאמצים להימנע מסגר. עוד הבהיר כי לא חזר בו מהתנגדותו לטיסות לאומן שבאוקראינה, ורמז שאם לא יינתנו לו הכלים להפחתת התחלואה, אין לו מה לעשות בתפקיד. מנגד, הוא ציין: "אני לא חושב לזוז מתפקידי".