שר המודיעין בריאיון לאולפן ynet, היום
(צילום: נדב אבס, אורי דוידוביץ)

שר המודיעין אלי כהן (הליכוד) תקף את ראש הממשלה המיועד, יו"ר ימינה נפתלי בנט, ואמר הבוקר (ב') בריאיון לאולפן ynet: "הוא יהיה ראש ממשלה חלש. ביום שהוא יכנס למשרד רה"מ, המפלגה שהוא עומד בראשה לא עוברת את אחוז החסימה משום שרוב המצביעים שלו מתנגדים למה שהוא עשה - לקחת קולות מהימין ולהעביר אותם לשמאל".
כהן השתמש בניסוח "הונאת הבחירות הגדולה מקום המדינה" נגד בנט, בדומה לגורמים נוספים בימין שהשמיעו אמירות דומות. על רקע אזהרותיו החריגות של ראש השב"כ נדב ארגמן מפני הסתה שעלולה להוביל לפגיעה בנפש, אמר: "במשך שלוש שנים מסיתים נגדנו". הוא קרא גם לקיים את מצעד הדגלים בירושלים חרף הרגישות הביטחונית: "על שר הביטחון בני גנץ לחזור בו מדבריו".
7 צפייה בגלריה
צחי אלי כהן באולפן ynet באולפן ynet
צחי אלי כהן באולפן ynet באולפן ynet
"בנט יהיה ראש ממשלה חלש, אין לו חלופות"
(צילום: נדב אבס)
7 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
"ההונאה הגדולה בתולדות המדינה". כהן תוקף את בנט
(צילום: יונתן זינדל)
- נניח שזה נכון ומצביעיו מתנגדים, אבל זה לא משנה - הם אומרים שיש להם ממשלה. "קודם כל הדבר הזה יעמוד למבחן. היום בפתיחת המליאה יו"ר הכנסת יריב לוין יודיע את ההודעה שמסר לו יאיר לפיד שלכאורה 'עלה בידו'. תוך שבעה ימים הכנסת צריכה להתכנס והדבר הזה יובא להצבעה. אבל יש דבר שצריך להטריד – למה הם מסתירים את ההסכמים? כשאנחנו חתמנו על הסכמים קואליציוניים, מיד פרסמנו אותם. הם מנסים למשוך זמן עם פרסום ההסכמים, כי אולי הם מפחדים שיתגלו שם דברים, בקואליציה השברירית שלהם של 61 חברי כנסת".
7 צפייה בגלריה
יריב לוין יאיר לפיד ונפתלי בנט
יריב לוין יאיר לפיד ונפתלי בנט
"לא מושכים זמן, לוין ימסור היום הודעה". עם בנט ולפיד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- למה אתם מושכים זמן עם ההשבעה? על ההסכמים להיות מפורסמים ברגע שמתפרסם גם מועד השבעה. "אנחנו לא מושכים זמן. יש נהלים מסודרים והוראות. לוין יודיע על כך היום".
- אז על מה הטענה בנוגע לפרסום ההסכמים הקואליציוניים? זה הולך ביחד. "החוק אומר בצורה ברורה שהם צריכים לפרסם את ההסכמים 72 שעות ממועד החתימה, או 24 שעות לפני השבעת הממשלה – המוקדם מבין השניים. מנסור עבאס מפרסם בעמוד הפייסבוק שלו שההסכמים נחתמו, שהדברים ברורים. והנה אנחנו כבר רואים סתירות - יו"ר רע"מ אומר שתהיה לו הכרה בכלל היישובים, הם באים ואומרים - 'לא, רק שלושה יישובים'.
"אז מה נכון? אולי הם חוששים שהדברים יתגלו", המשיך כהן, "בדרך כלל כשאתה חותם על הסכמים קואליציוניים אתה גאה בכך, במה שחתמת. אתה עושה דברים לטובת המדינה ואתה צריך לפרסם אותם".
- גם אתם לא הזדרזתם עם ההסכמים של גנץ. "לא, אנחנו פרסמנו אותם. הם היו ידועים, לא חיכינו לרגע האחרון כי לא חתמנו על דברים שאנחנו לא מאמינים בהם. ואיפה כל הדברים שתמיד נפתלי בנט דיבר עליהם? רפורמות במערכת המשפט, סוגיות כלכליות, סוגיית המשילות, כאשר איילת שקד תהיה שרת הפנים וראש ועדת הפנים?".
- באיזה סוגיות של משילות ורפורמות במערכת המשפט טיפלתם ב-13 שנות שלטון? "אנחנו רצינו שתהיה ממשלת ימין מלאה כדי שנוכל לעשות זאת, ועכשיו יש לנו את אפשרות להקים ממשלת ימין, יש לפחות 6 מנדטים".
7 צפייה בגלריה
שר הביטחון בני גנץ פגישה עם מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין
שר הביטחון בני גנץ פגישה עם מזכיר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין
כהן קורא לגנץ לחזור מהחלטתו בנוגע למצעד הדגלים
(צילום: EPA)
נתניהו: "מגנים כל הסתה ואלימות, גם כשאחרים שותקים כשההסתה נגדנו משתוללת"
(צילום: ערוץ כנסת)

7 צפייה בגלריה
 "בנט יהיה חייב להסכים לכל גחמה". הממשלה המסתמנת
 "בנט יהיה חייב להסכים לכל גחמה". הממשלה המסתמנת
"בנט יהיה חייב להסכים לכל גחמה". הממשלה המסתמנת
(צילום: יואב דודקביץ', קובי קואנקס, הדר יואביאן, AFP, שרון צור)
- אין לכם את האפשרות, אם הייתה לכם הייתם מקימים ממשלה. אין, זאת האמת. "אין אפשרות כי אנשים שמים את המשקעים האישיים, את הנקמות האישיות, לפני האידיאולוגיה ולפני הערכים שלהם. ולכן צריך להסביר – אנחנו הולכים לדבר על ממשלה שבה לא יהיה ראש ממשלה אחד, אלא יהיו כמה ראשי ממשלה. ליברמן יהיה רה"מ של האוצר, וסער רה"מ של המשפטים, וגנץ יהיה רה"מ של הביטחון. מי מהם יספור את נפתלי בנט? הרי רה"מ אמור להגיע לתפקיד מהפוזיציה החזקה ביותר, כשהוא עומד בראש המפלגה הגדולה ביותר, כשהוא זוכה לתמיכה ציבורית, כשיש לו באמת את מספר השרים המשמעותי ביותר. אבל כאן כל זה לא קורה".
- הממשלה הזאת תקום ואתם תוכיחו כמה כל מה שאמרתם היה נכון, ובמהרה יהיו פה שוב בחירות? "לבנט אין אלטרנטיבה. הוא וכנראה גם גדעון סער לא יכולים להרשות לעצמם ללכת לבחירות, לכן לכל גחמה של ניצן הורוביץ, של מרב מיכאלי, מנסור עבאס, בני גנץ, כולם - הוא יהיה חייב להסכים. מה הוא יכול לעשות? הם יגידו לו 'נפתלי, אתה כאן בזכותנו. לא נבחרת אלא אתה מונית לאותו תפקיד עם בקושי 6 מנדטים'".
אתמול: הפאנל הפוליטי מגיב לאזהרת ראש השב"כ
(צילום: משה מזרחי)

7 צפייה בגלריה
ראש השב"כ נדב ארגמן
ראש השב"כ נדב ארגמן
ראש השב"כ נדב ארגמן
(צילום: מוטי קמחי)
- כשר המודיעין, לדעתך אנחנו נמצאים בימים מסוכנים? שמענו את מה דברי ראש השב"כ. "ראשית חשוב לי לומר שאני מתנגד לאלימות מכל סוג, מילולית או פיזית. בעקבות הדברים של ראש השב"כ פניתי למזכיר הממשלה על מנת לכנס ועדת השרים לענייני שב"כ בראשותי, על מנת ששם אנחנו ניחשף לסוגיות ולחומרים, כדי שתהיה היערכות בהתאם גם תגובה. אבל חשוב להבהיר - אנחנו לא ניתן לעשות ניסיון לדה-לגיטימציה להפגנות של הימין. לא ייתכן שההפגנות של השמאל הן 'חופש הביטוי' וההפגנות של הימין הן 'הסתה'".
- עדיין לא ראינו שסיעה שלמה בגוש נתניהו מסתובבת עם אבטחה. "שיהיה ברור - אני מתנגד לאלימות. עם זאת, יש כאן אנשים שמרגישים מרומים, שמרגישים שהונו אותם".
- זאת סיבה לאיים על חייהם של אנשים עד כדי כך שהם צריכים אבטחה צמודה? "אני נגד איומים והסתה, אבל אני מזכיר לכם שבשלוש השנים האחרונות הרשת מוצפת באיומים נגד שרים מהימין, נגד רה"מ, עם קריאה לאלימות ולהפגנות מול בתים של אנשים. אני כמובן נגד לפעול נגד בני משפחה, זה כמובן לא צריך להיות. אבל יש את חופש הביטוי והדמוקרטיה, ומה אנחנו רואים כאן? שמי שבאים לתמוך בימינה הם מפגיני השמאל שבכלל לא הצביעו להם, ומי שמפגינים נגדם הם אלה ותמכו בהם ומרגישים שהם רומו ושהקול שלהם נגנב. לכן אנחנו מדברים על מחאה שהיא לגיטימית ואני אכנס את הוועדה בנושא הזה".

"לקיים את מצעד הדגלים"

לתפיסתו של שר המודיעין יש לקיים את מצעד הדגלים בירושלים - שנקטע בפעם הקודמת בשל שיגור רקטות מרצועת עזה, כפי שדורשים בציונות הדתית ובתנועות הנוער, "ירושלים היא בירתנו, מדינת ישראל היא ריבונית", אמר למרות החלטתו של שר הביטחון בני גנץ לבקש למנוע את קיומו בשל הרגישות הביטחונית.
7 צפייה בגלריה
 סינוואר מזהיר מקיום המצעד
 סינוואר מזהיר מקיום המצעד
סינוואר מזהיר מקיום המצעד
(צילום: AFP, מג'די פתחי, TPS)
- לערוך את המצעד במתווה שדורשים? דרך שער שכם? "יש את סידורי האבטחה הנדרשים שיצטרכו להיות מיושמים, אבל כמובן שצריך לקיים את המצעד. אני חושב שגנץ צריך לחזור בו מהדברים שאמר. עוד דבר שחייבים להוקיע זה את האמירה הלא ברורה שנשמעה הזמן הפרעות, שחיילים לא צריכים להגיע עם מדים".
- שר הביטחון בני גנץ מורתע מחמאס? "כל עוד אנחנו נוביל את הממשלה, אנחנו נעשה את מה שנכון למדינת ישראל. אולי בנט שירכיב את הממשלה יצטרך לקבל אישור למצעד הדגלים מעיסאווי פריג' או אולי ממנסור עבאס ומרצ. אנחנו נקיים אותו - זו מדינת ישראל, ירושלים היא בירתנו ואנחנו נעשה זאת בגאווה"