הדיון המשפטי נערך בזום, הפרקליט הפך לחתול

כשהשופט רוי פרגוסון פתח את אחד הדיונים המשפטיים שהתקיימו אתמול (יום ג') בזום בבית משפט בטקסס, הוא נתקל בתופעה שלא תיאר שיראה בבית המשפט לעולם. אל מול עיניו במסך נגלו פניהם של שני עורכי דין – וחתול.
החתול הלבן, הפרוותי וכחול העיניים בפינה הימנית התחתונה של המסך לא באמת היה חתול, אלא היה זה הפרקליט המחוזי רוד פונטון, שפניו כוסו בפילטר של תוכנת הזום. "מר פונטון, אני מעריך שיש לך פילטר פועל באפשרויות הווידאו", העיר לו השופט.
1 צפייה בגלריה
עורכי הדין והפרקליט-חתול בזום. רצה להיות מפורסם, אבל לא הודות לפילטר
עורכי הדין והפרקליט-חתול בזום. רצה להיות מפורסם, אבל לא הודות לפילטר
עורכי הדין והפרקליט-חתול בזום. רצה להיות מפורסם, אבל לא הודות לפילטר
(צילום: AP)
עוזרו של הפרקליט ניסה לסייע לו בביטול הפילטר. "אני כאן בשידור חי, אני לא חתול", אמר הפרקליט, והשופט השיב: "אני יכול לראות את זה".
הקלטת הדיון נעשתה מיד ויראלית ברשתות החברתיות. השופט פרגוסון עצמו צייץ על הנושא בחשבון הטוויטר שלו, ובית המשפט העלה את החלק המשעשע בדיון לערוץ היוטיוב שלו. "טיפ זום חשוב: אם ילד השתמש במחשב שלך לפני שאתה מצטרף לדיון, בדוק את אפשרויות הווידאו בזום ותוודא שהפילטרים כבויים", כתב השופט פרגוסון.
הפרקליט פונטון בן ה-69 אמר כי לא ברור לו כיצד הופעל הפילטר. "התחברתי למחשב של המזכירה שלי כדי להופיע בדיון באמצעות זום. כשכולם מוכנים והשופט מקריא את כתב התביעה, הפרצופים של כולם אמורים להופיע על המסך", סיפר. "הפרצופים של כולם אכן הופיעו, למעט שלי. במקום זה היה חתול".

פונטון עצמו ציין כי קיבל שיחות מכל רחבי העולם, ואף סיפר שתואמו לו ראיונות בטלוויזיה: "תמיד רציתי להיות מפורסם מעצם היותי עורך דין נהדר. עכשיו אני מפורסם מעצם ההופעה שלי כחתול בבית המשפט".
בסופו של דבר הסביר הפרקליט שמי שהדריך אותו בדרך להסרת הפילטר לטובת המשך הדיון היה השופט פרגוסון, שכינה את המקרה רגע משעשע. "כל המעורבים התמודדו עם זה בכבוד", אמר פרגוסון, "ועורך הדין עם הפילטר הפגין כישורים נהדרים".