לראשונה מפרוץ מגפת הקורונה ואחרי יותר משנה של סגרים והגבלות, אזרחי ישראל התכנסו אמש (שבת) לחגוג את ליל הסדר והתארחו בבתי המשפחות כמעט כמו בכל שנה רגילה, עם הסבים, הסבתות והמשפחות המורחבות. רבים בחרו להעביר את החג גם בבתי המלון השונים.
מטיילים בחג
(צילום: נדב אבס, שמיר אלבז, אלכס גמבורג)

13 צפייה בגלריה
עומסים בנתיבי איילון בדרך לארוחת ליל הסדר
עומסים בנתיבי איילון בדרך לארוחת ליל הסדר
עומס בנתיבי איילון, אתמול
(צילום: טל שחר)
את ימי החג ניצלו מאות אלפי ישראלים לטיולים בטבע. בכמה אתרי טבע נרשמו עומסים, ורשות הטבע והגנים המליצה למבקרים להימנע מלהגיע לשמורות הטבע עין אפק, נחל תבור ולעין חרדלית שבשמורת נחל כזיב שהיו עמוסות. במקביל, כ-1,000 ישראלים בחרו לחגוג את ליל הסדר בטבע.

עבאס נפגש עם לפיד, שיקבל המלצה מליברמן

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אישר בצהריים כי הוא מתכוון להמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "כפי שהודענו, אנו נמליץ על יו"ר המפלגה מגוש השינוי שתקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר כמועמד להרכבת הממשלה. כל מי שינסה להכשיל את המהלך ויעמיד את האגו שלו מעל האינטרס הלאומי יישא באחריות לבחירות 5", הוא אמר.
13 צפייה בגלריה
בני גנץ, יאיר לפיד
בני גנץ, יאיר לפיד
ייפגשו הערב אחרי נתק ארוך. גנץ ולפיד
(צילום: מוטי קמחי )
13 צפייה בגלריה
מנסור עבאס בחגיגות בכפר מע'אר בבוקר שאחר הבחירות
מנסור עבאס בחגיגות בכפר מע'אר בבוקר שאחר הבחירות
עבאס. הציג רשימת דרישות ללפיד
(צילום: אביהו שפירא)
במקביל, אחרי נתק ארוך, לפיד צפוי להיפגש הערב עם שותפו לשעבר, יו"ר כחול לבן בני גנץ. מוקדם יותר הוא נפגש גם עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. גורם פוליטי ששוחח עם ynet אמר כי רע"ם הציגה ללפיד את דרישותיה בתמורה לתמיכה בו, בהן חופש הצבעה בענייני להט"ב, הכרה בכפרים לא מוכרים בנגב, והקפאה של חוק קמיניץ וחוק הלאום לצד תוכנית מעשית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. "עד כה לא הייתה התקדמות במגעים עם הליכוד, ולעבאס יהיה קשה מאוד להגיע להסכמים עם נתניהו בגלל מפלגות שמתנגדות לממשלה עם רע"מ", אמר הגורם.

חשד: בן 8 שרכב על אופנוע פגע בילדה בת 4, מצבה קשה

המשטרה חושדת כי ילד בן 8 שרכב על אופנוע בכפר מוקיבלה שבגלבוע פגע אחר הצהריים בילדה בת 4 שהלכה על הכביש בסמוך לביתה. הילדה נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים העמק בעפולה עם חבלת ראש. חוקרי המשטרה מבצעים סריקות לאיתור האופנוע שעל פי החשד הועלם מהזירה.

3 חודשים למבצע החיסונים: פחות חולים חדשים במצב קשה

משרד הבריאות פרסם הבוקר באופן חריג את נתוני הקורונה בישראל בזמן החג, ומהם עולה כי מאז יום שישי ועד הבוקר אובחנו בישראל 807 מאומתים לקורונה, בהם 60 היום. אתמול אובחנו 229 (1.4% מתוך כ-15 אלף בדיקות היו חיוביות) וביום שישי 518 (1.1% מתוך כ-47 אלף בדיקות היו חיוביות). מקדם ההדבקה ממשיך לעלות בקצב מתון והוא עומד על 0.6.
13 צפייה בגלריה
חולי קורונה מצביעים באיכילוב
חולי קורונה מצביעים באיכילוב
בחירות במחלקת קורונה בשבוע שעבר. פחות חולים קשה
(צילום: AP)
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 664 חולי קורונה, 458 מהם במצב קשה. 209 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מאז יום שישי אושפזו בבתי החולים 60 חולים חדשים במצב קשה. לשם השוואה, רק ב-1 במרץ אושפזו 109 חולים חדשים במצב קשה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,180 חולי קורונה. אתמול נפטרו ארבעה חולים וביום שישי עשרה. מאז תחילת החודש נפטרו 404 חולי קורונה בארץ.

נעצר חשוד בתקיפת השף שלום קדוש

המשטרה עצרה אמש תושב מזרח ירושלים בשנות ה-40 לחייו החשוד בתקיפת השף שלום קדוש בתחילת השבוע בעיר. החשוד נחקר, והערב יובא לדיון בהארכת מעצרו.
13 צפייה בגלריה
תמונתו של השף שלום קדוש
תמונתו של השף שלום קדוש
השף שלום קדוש
(צילום: תיקי גולן)
מאז התקיפה קדוש מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם וסובל מחבלת ראש. ביום ראשון השף קדוש, בשנות ה-70 לחייו, הותקף בתחנת דלק בירושלים, ניסה לרדוף אחרי הגנב ששדד ממנו את כספו, נחבט ברצפה והתמוטט.

הפקק בסואץ מתארך: "להיערך להורדת מטען מהספינה"

נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי הורה היום להיערך להורדת 18 אלף המכולות שנמצאות על הספינה Ever Given שנתקעה בשבוע שעבר בין גדות תעלת סואץ. מנהל הרשות שמתפעלת את התעלה אמר כי מאמצי החילוץ נמשכים לאורך כל שעות היממה, בהתאם לתנאי הרוח ולגאות.
13 צפייה בגלריה
ספינה נתקעה בסואץ
ספינה נתקעה בסואץ
מהלוויין: הספינה התקועה בתעלה
(צילום: AFP)
13 צפייה בגלריה
ספינה נתקעה בסואץ
ספינה נתקעה בסואץ
(צילום: רויטרס)
13 צפייה בגלריה
ספינה נתקעה בסואץ
ספינה נתקעה בסואץ
מחוץ לתעלה: פקק ספינות מתארך
(צילום: AFP)
"הדחפורים הצליחו לפנות כבר 27 אלף מ"ק של חול מסביב לספינה כדי להגיע לעומק של 18 מטרים מתחת לפני המים", ציינו ברשות. הוא עצמו אמר כי נבחנת האפשרות להעניק הנחות לספינות שנפגעו מהפקק שנוצר. הוא הוסיף כי התעלה מאבדת מדי יום בין 13 ל-14 מיליון דולר של הכנסות. התאגיד הפיננסי הגרמני אליאנץ העריך אתמול כי הפקק יעלה לסחר העולמי בין שישה ל-10 מיליארד דולר בכל שבוע.

הסכם כלכלי-ביטחוני בין איראן לסין

איראן וסין חתמו אתמול על הסכם לשותפות כלכלית וביטחונית, שיסלול את הדרך להשקעות סיניות באיראן בהיקף של מיליארדי דולרים. ההסכם, שאותו גיבשו שתי המדינות במשך שנים, נחתם בטקס ששודר בטלוויזיה האיראנית.
13 צפייה בגלריה
שר החוץ של סין באיראן
שר החוץ של סין באיראן
שר החוץ האיראני עם עמיתו הסיני, אתמול
(צילום: EPA)
לפי טיוטת ההסכם שנחשפה בשנה שעברה, השותפות תרחיב משמעותית את המעורבות הסינית בתחומים רבים באיראן, כולל בתחום האנרגיה. בתמורה להשקעות משמעותיות של סין בעשרות פרויקטים ובתחומי הבנקאות, התקשורת, הנמלים והרכבות היא תקבל אספקה שוטפת של נפט איראני ב-25 השנים הקרובות - ובהנחה גדולה. במקביל צפוי להתקיים גם שיתוף פעולה צבאי: לאיראן ולסין יהיו תרגילים משותפים, חלוקת מודיעין ומחקר משותף בפיתוח נשק.

מסר אמריקני לאיראן: "נהיה פרגמטיים"

אף שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובכירי ממשלו דרשו מאיראן לחזור לקיים את הסכם הגרעין כדי שהאמריקנים יעשו זאת גם כן ויסירו את הסנקציות, בכיר אמריקני ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס בלילה שבין שישי לשבת נשמע מעט אחרת. "העניין הוא לא מי מאיתנו יהיה הראשון לחזור לקיים את ההסכם - אלא אם נסכים על השאלה אילו צעדים יעשה כל אחד מהצדדים בדרך לחזרה להסכם", הוא אמר.
13 צפייה בגלריה
עלי חמינאי ג'ו ביידן
עלי חמינאי ג'ו ביידן
חמינאי וביידן. שינוי כיוון?
(צילום: AFP, רויטרס)
הוא ציין כי העמדה האמריקנית אינה מחייבת חזרה של איראן לקיום כלל תנאי ההסכם לפני שארה"ב תפעל במישור הזה. "נצטרך להסכים על צעדים הדדיים, כך שכשאנחנו נעשה x, איראן תעשה y. אני לא יודע מי יהיה ראשון, זה יכול להיות בו-זמנית. נהיה פרגמטיים בנושא", הוא הוסיף.

יום דמים במיאנמר: 91 נהרגו במחאה נגד ההפיכה

כלי התקשורת במיאנמר דיווחו אתמול כי לפחות 91 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון לעבר מפגינים בעד הדמוקרטיה במדינה האסייתית, ששרויה בכאוס מאז ההפיכה הצבאית בתחילת פברואר.
13 צפייה בגלריה
הפגנות ביאנגון מיאנמר
הפגנות ביאנגון מיאנמר
ההפגנות במיאנמר
(צילום: EPA)
לפי הדיווחים, הצעיר ביותר בין ההרוגים היה ילד בן 5, שהיה אחד מבין 29 שנהרגו בעיר מנדליי, העיר השנייה בגודלה במדינה. עוד 29 נהרגו לפי הדיווחים בעיר הגדולה ביותר, יאנגון, ולפחות תשעה איבדו את חייהם באזור סמוך. משגרירות ארצות הברית במדינה נמסר כי אש נורתה גם לעבר מרכז תרבות אמריקני ביאנגון. בהודעה צוין כי איש לא נפגע אך הירי ייבדק.

התחזית לחול המועד: נוח, סימנים לגשם בחמישי

הלילה צפוי להיות קר מהרגיל לעונה, וממחר יעלו הטמפרטורות ויהיה נוח ונעים. לפי שעה מסתמן גשם ביום חמישי הקרוב.
13 צפייה בגלריה
נופשים בחוף אילת
נופשים בחוף אילת
נופשים בחוף באילת
הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: ירושלים 16-5, תל אביב 19-10, חיפה 15-10, צפת 15-5, קצרין 19-5, טבריה 22-8, נצרת 18-6, עפולה 21-7, בית שאן 23-8, לוד 9-20, אשדוד 9-18, עין גדי 15-24, באר שבע 21-7, מצפה רמון 5-16 ובאילת 12-25.