הרחפן נוחת ומנופץ ע"י המתפרעים

רחפן צה"ל שמטיל רימוני גז נחת באופן לא מתוכנן באזור כפר קדום שבשומרון במהלך הפרות הסדר השבועיות שנערכו בצהריים (שישי) ונופץ על-ידי המתפרעים בעזרת סלעים. זמן קצר לאחר מכן אספו כוחות צה"ל את הרחפן.
5 צפייה בגלריה
רחפן של צה"ל נפל במהלך עימותים עם פלסטינים בשטחים
רחפן של צה"ל נפל במהלך עימותים עם פלסטינים בשטחים
הרחפן ליד כפר קדום
5 צפייה בגלריה
רחפן של צה"ל נפל במהלך עימותים עם פלסטינים בשטחים
רחפן של צה"ל נפל במהלך עימותים עם פלסטינים בשטחים
רעולי פנים בדרך לרחפן
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך הפרות הסדר האלימות בכפר קדום שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון, נחת רחפן השייך לצה"ל בנקודה לא מתוכננת. הרחפן נאסף על ידי כוחות צה"ל, אין חשש לדלף מידע".
במקביל היום תועדו אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מונעים מצעירים פלסטינים להגיע לנקודת החיכוך במחסום באב זאוויה שבחברון בשעות הצהריים. הצעירים ניסו להגיע לשם כדי להתעמת עם כוחות הביטחון הישראליים. בתיעוד ניתן לראות כי אנשי המנגנונים עוטים ברדסים על פניהם, למניעת הזיהוי שלהם תוך שהם נטמעים בין המפגינים. למעשה, מדובר ב"מסתערבים פלסטינים". בתיעוד הם נראים פורקים מרכב ומנסים לתפוס נער שהתקרב למחסום כדי להתעמת עם כוחות הביטחון הישראליים.
תיעוד: "מסתערבים" - מטעם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים

בשבוע שעבר פורסם תיעוד נוסף מהפרות הסדר ברשות הפלסטינית, בכפר אל-מורייר שליד רמאללה. קצין צה"ל צולם במרחק קצר מקבוצת פלסטינים שהשליכו לעברו אבנים מטווח אפס, ובשלב מסוים כיוון לעברם את נשקו, אך לא ירה ונסוג לאחור.
מבדיקת התקרית עלה כי שני לוחמים הוצבו במארב במרכז הגבעה מול הפרת הסדר קבועה שמתקיימת באל-מורייר ושהייתה ידועה מראש, והפתיעו את המתפרעים, שחלקם נפלו במדרון והשאר השליכו אבנים תוך כדי מנוסתם. הפלסטינים הפיצו את הסרטון כתמונת ניצחון, אך בצה"ל טענו כי מדובר בתיעוד ערוך שבו נשארו רק הרגעים האחרונים.