יצחק ממו (24) הסתכסך עם אסיר אחר במהלך ריצוי עונשו בכלא ב-2018 בגין שוד מזוין. האסיר, שחלק תא עם ממו, החליט לסגור עמו חשבון ושפך עליו בשעת לילה שמן רותח. ממו, שאושפז אז עם חשש לחייו, נכווה בכל חלקי גופו. פרט זה, כך נודע ל-ynet, הוביל לכתב האישום שהוגש ב-6 בינואר נגד ממו וארבעה צעירים נוספים בגין מעורבות באונס נערה בת 17 בדירה באשקלון.
ביום רביעי השבוע הותר לפרסום כי הנאשם המרכזי הוא בן זוגה לשעבר של הנערה - אהרון משה זינו (20). פרט לזינו וממו, נכללים בכתב האישום גם אביב אוחיון (23), ליאור שמחון (29) ודניאל דנילוב (20). העבירות המיוחסות להם, כל אחד לפי חלקו: מעשי סדום בנסיבות מחמירות ואינוס, תקיפה ואספקת סם מסוכן.
קורבן התקיפה המינית התלוננה במשטרה כחצי שנה לאחר המעשים. מיד לאחר מכן הוקם במשטרת מרחב לכיש צוות חקירה מיוחד של חוקרות מתחנת אשקלון: מפקחת אורית מרקוביץ, רב-סמל בכיר מאיה אזרד ורב-פקד קרן טולדנו. צוות החקירה החל להתחקות אחר ממצאים שונים כדי להביא למעצר חשודים.
ממו, שנפגע כאמור קשה במהלך ריצוי עונש בגין שוד בנסיבות מחמירות והחזקת סכין שלא כדין, שוחרר ממאסר לאחר שהוחלט לקצר את עונשו עקב מצבו הבריאותי. עם זאת, על גופו נותרו צלקות של הכוויות. למרות הטראומה הקשה שחוותה, זכרה הנערה כי גופו של ממו מצולק מכוויות. ממו הכחיש את המיוחס לו וטען כי הנערה משקרת. העדות הזאת של הנערה הובילה כאמור לפריצת הדרך בחקירה וסללה את הגשת כתב האישום נגד חמשת המעורבים.
3 צפייה בגלריה
יצחק ממו
יצחק ממו
יצחק ממו. טען שהנערה משקרת
בדיקה העלתה כי גם לשאר הנאשמים באונס עבר פלילי ותעבורתי. אביב אוחיון ריצה מאסר לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין סחר בסמים. במהלך מבצע מיוחד של המשטרה, מכר אוחיון קוקאין לסוכן משטרתי בכמה הזדמנויות. התיק הפלילי שלו כולל שורת הרשעות נוספות ובכללן תקיפה הגורמת חבלה של ממש, איומים, הפרעה לשוטר, ניסיון פריצה לרכב, גניבה, הטרדת עד וסיוע להתפרצות.
באחרונה הוא נעצר לאחר שבלשים הבחינו בו מגיע למקום שנודע כתחנה למכירת סמים. מיד לאחר מכן עוכב אוחיון לחקירה ובהמשך נעצר בחשד להשמדת ראיות. הוא התנגד למעצר, ניסה לתקוף שוטרים ונמלט.
ליאור שמחון הואשם בהחזקת מאות גרמים של קנאביס ברכבו. דניאל דנילוב הואשם בגין הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ובהחזקה ושימוש בסמים שלא לצריכה עצמית. זינו, שהיה בן זוגה של הנערה ועבד בעיריית אשקלון כנהג משאית תברואה, הואשם בעבר בבית המשפט לתעבורה באשדוד בגין נהיגה ללא רישיון.
3 צפייה בגלריה
אהרון משה זינו
אהרון משה זינו
בן הזוג לשעבר אהרון משה זינו. אסף את הנערה והסיע אותה לדירה
זינו הכיר את הנערה באמצעות אחותו שהייתה חברתה. לפני כחצי שנה הוא קבע לאסוף אותה מהתחנה המרכזית באשקלון. יחד הם נסעו לדירה באשקלון - שם המתינו להם הנאשמים האחרים. לפי כתב האישום, הנערה, חמשת הנאשמים ואדם נוסף שאינו מעורב בתקיפה המינית, ישבו בסלון הדירה ועישנו קנאביס.
בשלב מסוים, עת שהנערה שהתה באחד מהחדרים בדירה, נכנסו הנאשמים לחדר וביצעו בה עבירות מין בצוותא. לפי כתב האישום, החבר זינו עודד את האחרים תוך כדי קריאות משפילות לעבר הנערה ותוך כדי תיעוד המעשים. לאחר מכן עזבה הנערה את הדירה מעורפלת חושים.
מחאה בעקבות תקיפות נשים

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רננה לוי, צוין עוד כי זינו ושלושה נאשמים נוספים נפגשו עם הנערה גם בשבועיים שחלפו לאחר האונס הקבוצתי. במהלך תקופה זו סיפקו הנאשמים למתלוננת סמים מסוג "קריסטל", "אקסטה" ו"אסיד" - בתדירות יומיומית.
בנוסף, לזינו מיוחסות עבירות של מעשה סדום ותקיפה. לפי עובדות כתב האישום, במהלך השבועיים שלאחר האונס הקבוצתי, ביצע זינו בנערה מעשה סדום שלא בהסכמתה החופשית, וכן תקף אותה באגרופים ובעט בה כאשר רצתה לעזוב את המקום.
"הגברים אנסו אותה בזה אחר זה, והכול בניצוחו של החבר שהביא אותה לשם", סיפר גורם בחקירה לאחר מעצר הנאשמים. "היא הגיעה למצב שהייתה מנותקת מהסביבה ולמרות זאת סירבה למעשים".
עדכון: באפריל 2024 החליט בית המשפט על זיכויים של יצחק ממו, ליאור שמחון ודניאל דנילוב מהאישומים בפרשה.