האיומים בוואטסאפ

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש באחרונה כתב אישום נגד תושב טבריה בן 28 בגין סחיטה באיומים של צעירים מקצרין, חלקם אף היו חבריו, לאחר שמכר להם סמים והם לא עמדו בתשלומים. במקרים רבים, לפי האישום, שלח להם מסרים מאיימים בכתב ובהקלטות ודרש מהם אלפי שקלים כ"קנס" על איחורים בתשלום.
במשטרה אמרו כי חלק מהקורבנות חששו מפניו, ופחדו להתלונן גם אחרי שנעצר. בין חומרי החקירה שנתפסו היו גם הקלטות שבהן מאיים הנאשם בצרחות על קורבנותיו.
בחקירת המשטרה התברר, בין השאר, כי אחד מקורבנותיו של הנאשם הוא צעיר הסובל מבעיות בריאותיות. הנאשם סיפק לו סם בתחילה בתואנה שהוא יסייע לו בהקלה על התסמינים של מחלותיו. בהמשך, גבה ממנו עשרות אלפי שקלים. בין השאר, הוא דרש ממנו 7,000 שקל תמורת סם ששוויו 4,000 שקל, הפרש אותו כינה "תוספת סיכון". מהאישום עולה כי עבור כל יום של איחור בתשלום דרש הנאשם סכום של 1,000 שקל תוספת.
2 צפייה בגלריה
איומים מצד סוחר סמים
איומים מצד סוחר סמים
ביקש מקורבנותיו למחוק את ההודעות
כפי שצוין, משהתמהמה הקורבן בתשלום - שלח לו הנאשם מסרונים שהכילו קללות ואיומים. בין היתר, הוא איים כי יגיע לבית הוריו וכתב: "אתה משחק באש. אם צריך - ארים את קצרין באוויר. אל תדאג, אח שלי, לא ההורים, לא המשטרה ולא ראש העיר יכולים לעזור לך. אני אוריד לך אצבע". בשל האיומים והחשש מפני הנאשם, לווה הקורבן עשרות אלפי שקלים כדי לשלם את חובו התופח.
בסעיף אחר באישום, נכתב כי הנאשם איים על צעיר מקצרין שלו מכר סמים. בסופו של דבר, לוותה אמו של הקורבן סכום כסף מהבנק כדי לשלם את החוב. במשטרה גילו כי באחד המקרים הוא הגיע לבית הקורבן ובמקרה אחר שלח את חברו.
2 צפייה בגלריה
איומים מצד סוחר סמים
איומים מצד סוחר סמים
הודעות האיומים
במשטרה אמרו כי החקירה החלה בעקבות תלונה של אמו של אחד הקורבנות, שהתכתבה עם הנאשם עד מעצרו. בהמשך, לאחר שהחוקרים קיבלו את מכשיר הטלפון של הנאשם, הם גילו את מסכת הסחיטה שעברו שאר הקורבנות. הנאשם, יצוין, ביקש מקורבנותיו למחוק את ההתכתבויות ביניהם.
בגין שני האישומים הראשונים מייחסת לו הפרקליטות עבירות של סחר בסמים וכן עבירות של סחיטה באיומים. בנוסף, מיוחסים לו עוד ארבעה מקרים של סחר בסמים וניסיון לסחר בסמים. הפרקליטות מבקשת לחלט כלי רכב בו השתמש במהלך תקופת הסחר, מכשיר טלפון ועוד.
עו"ד יוסי אמר, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, ציין כי מדובר באב צעיר לשני ילדים קטנים, ללא עבר פלילי: "אנו נמצאים בתחילתו של ההליך המשפטי ולומדים את חומרי החקירה. לאחר שנסיים את לימוד החומר נגיב לאישומים בבית המשפט".