אתרי החדשות בעולם ממשיכים לעסוק בהרחבה בירי הטילים לישראל ובתקיפות ברצועת עזה. לצד הדיווחים על המבצע של צה"ל ועל מטחי הרקטות, כלי התקשורת הגדולים הקדישו ביממה האחרונה מקום מרכזי לעימותים בין יהודים לערבים ברחבי ישראל.
בכותרת הראשית באתר ניו יורק טיימס, מכלי התקשורת המשפיעים בעולם, נכתב כי "כשהמלחמה בעזה מסלימה, בערים בישראל נפתחה חזית חדשה. היא מובילה להתפרעויות ולמתקפות ברחובות – כשהטילים חולפים בשמיים".
קרב יריות בין יהודים לערבים במסגד בלוד

7 צפייה בגלריה
סיקור ב עולם כותרות
סיקור ב עולם כותרות
הכותרת הראשית של ניו יורק טיימס
7 צפייה בגלריה
סיקור ב עולם כותרות
סיקור ב עולם כותרות
ב-BBC מסבירים לקוראים על המצב בלוד
כלי התקשורת תיארו לקוראים את המצב הנפיץ בלוד, "עיר מעורבת שנמצאת 15 ק"מ דרום-מזרחית לתל אביב". אתרי החדשות ציטטו את ראש העיר לוד, יאיר רביבו, שאמר שבעירו "פרצה מלחמת אזרחים". בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP נכתב כי "במשך תקופה ארוכה יהודים וערבים חיו יחד בלוד. השבוע הכול התפרק".
AFP הוסיפה שהעיר המעורבת "משלמת את מחיר העימות-הישראלי פלסטיני" הנוכחי: "בית כנסת עם קירות חרוכים ומכוניות שרופות העידו ביום רביעי על קריסת הדו-קיום הערבי-יהודי בעיר המעורבת". כמו סוכנויות הידיעות AP ורויטרס, גם הדיווחים של AFP מתפרסמים כלשונם באתרי חדשות רבים ברחבי העולם.
7 צפייה בגלריה
סיקור ב עולם כותרות
סיקור ב עולם כותרות
הכותרת של AFP: העיר המעורבת משלמת את המחיר
7 צפייה בגלריה
סיקור ב עולם כותרות
סיקור ב עולם כותרות
בגרדיאן מסבירים היכן נמצאת לוד ביחס לתל אביב ולעזה
ברשת BBC נכתב על לוד: "האלימות התפוצצה בעיר הערבית-יהודית. הפגנות של ערבים-ישראלים בעיר גלשו בשלישי בערב למהומות בהיקף מלא. מפגינים התעמתו עם המשטרה והציתו מכוניות ובניינים, יום אחרי הלוויה של גבר שנטען שנורה למוות על ידי תושבים יהודים. האלימות התפרצה גם בערים ויישובים אחרים עם אוכלוסייה ערבית גדולה – כולל בשכנה רמלה, בעכו, ביפו, בג'סר א-זרקא ובאום אל-פחם". הרשת דיווחה שבימים האחרונים ערבים-ישראלים קיימו הפגנות תמיכה בפלסטינים בירושלים ובעזה.
בגרדיאן הבריטי דיווחו שאב ובתו נהרגו בלוד מפגיעת רקטה בחצר ביתם, וציינו: "העיר הייתה זירת התפרעויות חמורות, בשעה שהאלימות שהחלה בירושלים התפשטה ברחבי ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על מצב חירום בעיר. מפגינים יידו אבנים על המשטרה – שהשיבה ברימוני הלם. נתניהו הבטיח להשתמש במידת הצורך ב'אגרוף ברזל' כדי ל'עצור את האנרכיה'". בגרדיאן, שמזוהה עם השמאל הבריטי, נכתב על מצב החירום בלוד: "זו הפעם הראשונה שהממשלה משתמשת בסמכויות החירום שלה כלפי הקהילה הערבית מאז 1966. כוחות משמר הגבול נשלחו ללוד מהגדה המערבית".
7 צפייה בגלריה
סיקור ב עולם כותרות
סיקור ב עולם כותרות
הגרדיאן על הלינץ' בלוד
רויטרס דיווחה לקוראים על אלימות בערים יהודיות-ערביות "על רקע כעס הולך וגובר של המיעוט הערבי על תקיפות חיל האוויר הישראלי בעזה – והפשיטות המשטרתיות על מסגד אל-אקצא בירושלים". סוכנות הידיעות ניסתה להסביר לקוראיה על "המיעוט הערבי-ישראלי", וציינה שמדובר באוכלוסייה עם מורשת פלסטינית ואזרחות ישראלית: "לרוב מדובר בצאצאים של הפלסטינים שחיו תחת השלטון העות'מני הבריטי, שנשארו בישראל בזמן הקמתה של המדינה ב-1948. הם דוברי ערבית ועברית, ומרגישים תחושת קרבה לפלסטינים בשטחים הכבושים בעזה ובגדה המערבית. לעיתים קרובות הם מתלוננים על אפליה שיטתית, וכן על גישה לא הוגנת לדיור ושירותי בריאות וחינוך".
באתר France24 נכתב על המהומות בלוד: "כאשר הרקטות מעזה חולפות מעל ראשם, ערבים ויהודים נלחמים זה בזה ברחובות. מתפרעים הציתו רכבים, מסעדה ובית כנסת".
באתר של CNN נכתב שבמקביל לחילופי האש של צה"ל וארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה, סובלות הערים המעורבות בישראל מהתפרעויות ומעימותים אלימים: "צעיר יהודי נפצע קשה בניסיון לינץ' של המון ערבי בעכו. בבת ים תועד המון יהודי-ימני מנסה לעשות לינץ' בנהג ערבי". ב-CNN ניסו להסביר את הסיבה להתלקחות האחרונה, ואמרו שמדובר במחלוקת על פינוי משפחות פלסטיניות בירושלים וההגבלות במזרח ירושלים במהלך חודש הרמדאן (חסימת המדרגות בשער שכם). כמו כלי תקשורת מרכזיים אחרים, גם CNN ציינה שמדובר באחד הסבבים הקשים ביותר של אלימות משני הצדדים בשנים האחרונות.
בוושינגטון פוסט נכתב כי בפעם הראשונה זה שני עשורים פרצו "הפגנות ענק" בקרב ערביי ישראל. "הסכסוך המחריף בין ישראל לפלסטינים עורר התפרצות של הפגנות מצד אזרחיה הערבים של ישראל. בשעה שהמהומות בשטחים הפלסטיניים הכבושים שכיחות, התפרצות התמיכה בקרב ערביי ישראל למען הפלסטינים בירושלים ובעזה – והבעת הכעס בערים בישראל עם אוכלוסייה ערבית גדולה – מהוות אתגר נדיר לישראל".
7 צפייה בגלריה
סיקור ב עולם כותרות
סיקור ב עולם כותרות
וושינגטון פוסט: הפגנות ענק של ערביי ישראל - בפעם הראשונה זה שני עשורים
בפוקס ניוז, שמזוהה עם הימין הרפובליקני בארה"ב, ניסו להסביר לגולשים מדוע ההסלמה האחרונה שונה מקודמותיה וציינו שבמקביל לעימות בין צה"ל לארגוני הטרור, ולמתיחות במזרח ירושלים, "הצעירים הערבים בישראל החלו להתקומם בתסכול".
AP דיווחה על "עימותים מכוערים" ברחבי ישראל. "המון יהודי וערבי נאבק בעיר לוד – מוקד הצרות – למרות מצב החירום והעוצר הלילי. בבת ים הסמוכה המון של לאומנים יהודים תקפו נהג ערבי, גררו אותו ממכוניתו והיכו אותו עד שהוא הפסיק לזוז". רשת "סקיי ניוז" הבריטית דיווחה על "קרבות רחוב" שפרצו "בערים שבהן יהודים וערבים חיים בדו-קיום". ב"סקיי ניוז" הוסיפו כי "סרטונים יוצאי-דופן, אלימים ומחרידים, מציפים את הרשתות החברתיות בישראל. הם מראים ערבים ויהודים ישראלים בקרבות רחוב".
7 צפייה בגלריה
סיקור ב עולם כותרות
סיקור ב עולם כותרות
הכותרת של CNN
בגרדיאן נכתב שהתקיפה הקשה שביצעו "ישראלים מהימין הקיצוני" בבת ים הועברה בשידור חי בטלוויזיה, אך המשטרה ושירותי החירום הגיעו לזירה רק 15 דקות לאחר מכן, כשהקורבן כבר שכב באמצע הרחוב ולא זז. בנוסף דיווח כלי התקשורת הבריטי על מתפרעים ש"ניפצו חלונות של גלידרייה בבעלות ערבית בבת ים", ועל לאומנים שקראו "מוות לערבים".
בניו יורק טיימס נכתב על מעשי הלינץ' בישראל: "אחת התקריות המצמררות ביותר הייתה בבת ים, שם עשרות קיצוניים יהודים היכו ובעטו בגבר ערבי. תקרית נוספת הייתה בעכו, שם המון ערבי היכה גבר יהודי במקלות ואבנים והשאיר אותו במצב קריטי. אירוע שלישי היה בטמרה הסמוכה, שם המון ערבי כמעט דקר למוות גבר יהודי".