הממשלה החליטה בשבוע שעבר כי כל ישראלי שיחזור מחו"ל יישלח לבידוד במלונית, אך מבדיקת ynet עולה כי ההחלטה לא מתממשת, ורוב הנוחתים יוצאים משערי נתב"ג לבידוד בביתם. מנתונים שהגיעו לידי ynet עולה כי רק 46 אחוזים מהנוסעים נלקחים למלוניות של פיקוד העורף, ואילו רבים מצליחים לקבל בקלות פטור מוועדת החריגים של משרד הבריאות בנתב"ג.
גורמים ממשרדי הממשלה שמוצבים בטרמינל 3 סיפרו כי ישראלים רבים מתפרעים מול נציגי פיקוד העורף ומשרד הבריאות ומקללים אותם. הנציגים מעדיפים שלא להתעמת איתם ונותנים להם פטור, גם אם הם לא עומדים בקריטריונים שנקבעו מראש.
5 צפייה בגלריה
נוסעים שחזרו מדובאי תקועים בנתב"ג
נוסעים שחזרו מדובאי תקועים בנתב"ג
נוסעים מול נציגי הרשויות בנתב"ג
(צילום: גבי זהר)
בשבוע שעבר: נוחתים מדובאי התפרעו בנתב"ג
(צילום: גבי זהר)

לפי הנתונים שהגיעו לידינו, החל מיום ראשון שעבר בצהריים - אז הוחלט לשלוח לבידוד במלוניות את השבים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק - ועד אמש בחצות, נחתו בישראל 1,578 נוסעים ששבו ארצה מהמדינות הללו. בהמשך, החל מיום רביעי בשעה 22:00, אז הוחלט שכל השבים לישראל מרחבי העולם יישלחו למלוניות בידוד, הצטרפו אליהם עוד 4,256 נוסעים מרחבי העולם - רבים מהם שבו מדובאי, ארה"ב וטורקיה. בסך הכול פונו למלוניות בשבוע שעבר 2,689 בני אדם בלבד, מתוך 5,790 נוסעים - כלומר רק 46 אחוז מהם פונו למלוניות.
עובדי הרשויות שמוצבים באולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג, בהם נציגי רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות, רשות שדות התעופה ופיקוד העורף, מספרים כיצד גם אלו שלא עומדים בקריטריונים מצליחים לקבל את הפטור מבידוד במלונית. "מעדיפים לשלוח את הבעייתיים לבידוד בבית במקום להתמודד איתם", הודה אחד העובדים בטרמינל 3.
הוא הוסיף: "יש כל הזמן ניסיונות לרמות - יש כאלה שטוענים שהם חלו בקורונה והחלימו, כאלה שמספרים שיש להם בעיות רפואיות, וכאלה שטוענים שחזרו בדחיפות לארץ כדי להשתתף בהלוויה של קרוב משפחה, ועוד שלל תירוצים - העיקר לא להיכנס למלוניות". עובד באחת מיחידות האכיפה ברשות שדות התעופה סיפר: "היו פה נוסעים שכמעט הרביצו מכות בגלל שלא רצו להתפנות למלוניות, ובסוף דווקא הם קבלו פטור".
5 צפייה בגלריה
נוסעים שחזרו מדובאי תקועים בנתב"ג
נוסעים שחזרו מדובאי תקועים בנתב"ג
"היו פה נוסעים שכמעט הרביצו מכות". אולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג
ישראלים שנוחתים בישראל רשאים להגיש בקשה לביצוע בידוד ביתי במקום במלונית, אם הם עומדים בקריטריונים שנקבעו מראש. בין הזכאים לפטור: קשישים, נשים בהריון מתקדם, אנשים הזקוקים לטיפול מיוחד ועוד.
נעים, שחזר ביום חמישי מבריטניה, נשלח לבידוד ביתי לאחר שטען בפני ועדת החריגים שהוא חולה אסטמה, מבלי שהציג אף מסמך רפואי שמאשר זאת. "שעשיתי הצגות ואמרתי שיש לי אסטמה ואלרגיה, וכך קיבלתי אישור לעזוב את נתב"ג הביתה", הוא הודה בשיחה עם ynet. "כל הטיסה חשבתי על המלונית והיית מתוסכל מאוד מכך. לא האמנתי שאצליח לקבל פטור מזה בכזאת קלות", הוסיף.
5 צפייה בגלריה
נתב"ג: החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, מחוייבים בבידוד במלוניות
נתב"ג: החל מהשעה 22:00 ישראלים השבים מחו"ל, מכל המדינות, מחוייבים בבידוד במלוניות
חיילי פיקוד העורף ממתינים לנוסעים בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
מצד שני, כנראה בגלל האווירה הסוערת באולם הנכנסים, דווקא נוסעים שהיו זכאים לקבל פטור כדין מבידוד נשלחו למלונית. מירן, שנחתה אתמול בישראל מדובאי אחרי שהחלימה מקורונה, נלקחה למלונית למרות שברשותה מסמכים המאשרים שהחלימה. "אחרי שירדנו מהמטוס אמרו לנו שבגלל הבלאגן שהיה ביום חמישי, ועדת החריגים תהיה במלונית", היא ספרה ל- ynet. "פשוט לקחו את כולנו למלוניות, ואף אחד לא הסכים לדבר איתנו בנתב"ג. רק אחרי שהגעתי למלונית הבנתי שהיו נוסעים שסירבו להתפנות והשתוללו, ובסוף הם קבלו פטור ממלונית. בגלל שלא הייתי 'הישראלי המכוער' אכלתי אותה".
בשבוע שעבר מאות ישראלים שחזרו מדובאי סרבו להתפנות למלוניות של פיקוד העורף והשתוללו באולם הנוסעים הנכנסים בנתב"ג מול ועדת החריגים. "אני לא מוכנה לנסוע לאף מלונית", אמרה ל- ynet הנוסעת ג'ני. נוסע אחר סימן אצבע משולשלת באוויר ונוסע אחר השתלח בממשלה: "הממשלה הזו לא שווה. אפס, אפס. אף אחד לא מצביע לכם. שוחד, מרמה, הפרת אמונים - זה מה שיש פה. לא שום דבר חוץ מזה".
ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה.