מחסומי משטרה ברחבי הארץ
(צילום: רועי עידן, נדב אבס, מוטי קמחי, יאיר שגיא)

הסגר המלא השלישי צפוי להסתיים ביום חמישי הקרוב בתום שבועיים, אולם במשרד הבריאות צפויים לבקש להאריך אותו בשבוע נוסף. קבינט הקורונה ידון בנושא כפי הנראה ביום שלישי או רביעי. לפי שעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הודיע אם הוא תומך בדרישת משרד הבריאות, והוא ממתין לנתונים טרם יגבש את החלטתו. בינתיים, היישובים שבהם שיעור החיוביים הגבוה ביותר בבדיקות קורונה הם יישובים חרדיים, או כאלה שחלק גדול מהאוכלוסייה בהם משתייך למגזר החרדי.
כך למשל, בביתר עילית 29% מהבדיקות שנערכו לתושבי העיר בשבוע האחרון היו חיוביות, זאת לעומת 28% בשבוע שבין 3 ל-9 בינואר. מאז יום ראשון אובחנו בעיר 1,274 נדבקים חדשים. באלעד 23% מהבדיקות הן חיוביות, זאת לעומת 18.4% בשבוע שלפני כן. בעיר אובחנו 1,007 נדבקים בשבוע האחרון.
3 צפייה בגלריה
מחסומי משטרה במחלף נחשונים
מחסומי משטרה במחלף נחשונים
מחסום משטרה במחלף נחשונים
(צילום: יריב כץ)
כמו כן, במודיעין עילית 20% מהבדיקות שנערכו בשבוע האחרון היו חיוביות, לעומת 18.5% בשבוע שבין 3 ל-9 בינואר. בעיר – שבה מתגוררים כ-78 אלף תושבים - אובחנו בשבעת הימים האחרונים 2,393 מאומתים חדשים. בבני ברק שיעור החיוביים בשבוע האחרון עמד על כ-19%, לעומת 15% בשבעת הימים שלפני כן. בסך הכול אובחנו בעיר בשבעת הימים האחרונים 3,202 נדבקים חדשים.
בירושלים מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר בארץ ולמעשה כמעט אחד מכל חמישה חולים פעילים מתגורר בבירה. בשבעת הימים האחרונים שיעור החיוביים עמד על כ-17% ובשבוע הראשון של ינואר הנתון היה 14%. בעיר אובחנו השבוע 10,250 נדבקים חדשים.
מנגד, יש יישובים שבהם שיעור החיוביים נמוך מהממוצע השבוע – שעומד על כ-7.5%. בתל אביב שיעור החיוביים השבוע עמד על 4%, לעומת 3.7% בשבוע הראשון של ינואר. בעיר אובחנו מיום ראשון 1,114 נדבקים חדשים. ברמת גן חלה ירידה בשיעור החיוביים – 3.4% השבוע, לעומת 4.1% בשבוע שלפני כן. בעיר אובחנו השבוע 377 נדבקים חדשים. גם בנצרת חלה ירידה בשיעור החיוביים השבוע מ-15.7% ל-15.2%. בעיר שבה ביקר השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אובחנו מאז יום ראשון 557 מאובחנים חדשים.
בראשון לציון גם שיעור החיוביים נמוך מהממוצע הארצי והוא עומד על 4.9%. בשבוע קודם לכן הנתון עמד על 3.9%. בעיר אובחנו השבוע 728 נדבקים חדשים. בבאר שבע שיעור החיוביים מאז ראשון עמד על 5.2%, לעומת 4% שבוע קודם לכן. בבירת הנגב אובחנו השבוע 659 נדבקים.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין במכבי רמלה
בנימין נתניהו ברמלה
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הסגר יוארך? נתניהו ממתין לנתונים, קבינט הקורונה יתכנס

הנתון העיקרי שלפיו תתקבל ההחלטה הוא מקדם ההדבקה (R), ולא מספר המאומתים (N) - זאת בשל מבצע החיסונים שנמשך ביתר שאת. אחד הנתונים המשמעותיים שישפיעו על ההחלטה אם להאריך את הסגר הוא מגמת ירידה במספר החולים הקשים. אם המגמה תישאר כפי שהיא או תצביע על עלייה - נתניהו צפוי לתמוך בהארכת הסגר בשבוע נוסף.
שר הביטחון בני גנץ ושרי כחול לבן יתנגדו להארכת הסגר אם יתברר שלא מתבצעת אכיפה במגזרים שבהם יש נתונים בעייתיים. לפי הנתונים מסוף השבוע, במגזר החרדי יש 19.5% מאומתים, בחברה הערבית 15% ובאוכלוסייה הכללית 5.5%.
"אנחנו לא רואים לא תוכנית הסברה ולא תוכנית אכיפה, ולכן אנחנו נדרוש לראות שיש באמת אכיפה וסגר אמיתי, לפני שנדבר על הרחבה שלו. עם כל הכבוד למשרד הבריאות – לא יימשך הסגר לפני שיראו לנו איך הם אוכפים אותו", אמרו בכחול לבן. גנץ צפוי לבקר בבוקר במפקדת "אלון" של פיקוד העורף.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: איציק זוהר, קונטקט)


נושא נוסף שידון בקבינט הקורונה הוא אסטרטגיית היציאה והדרכון הירוק. שלבי היציאה יהיו תלויים במספרי החיסונים. הפעימה הראשונה - עם סיום הסגר - תהיה חזרה של המשק למתכונת של טרום הסגר: מערכת החינוך תפעל מגילי גן עד כיתה ד' וכן כיתות י"א-י"ב. כמו כן, חנויות הרחוב ומרכזי הקניות ייפתחו, מגבלת התנועה תבוטל והטיסות יחודשו.


בפעימה השנייה ייעשה שימוש בדרכון ירוק, אז תיפתח מערכת החינוך כולה וגם אירועי תרבות וספורט, כמו גם מוזיאונים וכנסים, יתקיימו באופן מצומצם - בדגש על אירועים הדורשים הרשמה מראש ופתוחים רק לבעלי הדרכון הירוק או למי שעבר בדיקת קורונה 72 שעות לפני האירוע.
בפעימה השלישית ייפתחו המסעדות, חדרי הכושר, בתי המלון, בריכות השחייה וגני האירועים.
במקביל, הממשלה אמורה לדון בהמלצת המטה לביטחון לאומי (מל"ל) לקדם תקנות שיאפשרו עלייה למטוס לישראל בהצגת תוצאת בדיקה שלילית עד 72 שעות. מספר מדינות בעולם נקטו בצעד זה כדי לבלום את התפשטות המוטציות.
פורסם לראשונה: 23:04, 16.01.21