ריאיון באולפן עם ח"כ איתמר בן גביר
(צילום: משה מזרחי)

ח"כ איתמר בן גביר ממפלגת הציונות הדתית תקף את ימינה ואת העומד בראשה נפתלי בנט ואמר שהוא "קורץ לימין ורוצה לשבת עם השמאל". בריאיון לאולפן ynet הוסיף בן גביר כי "במשך שבועיים אנחנו שומעים את החברים מימינה אומרים לנו חד משמעית 'אנחנו לא הולכים עם השמאל, אמרנו בצורה מפורשת אנחנו אתכם'".
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet
איתמר בן גביר בריאיון לאולפן ynet
בן גביר. "לא רוצה בחירות"
(צילום: הדר יואביאן)
בן גביר אמר כי אם בנט יחליט לחבור לממשלה בראשות בנימין נתניהו, יו"ר גדעון סער יצטרף אחריו. "אם בנט אומר בצורה חד משמעית שהוא בימין, סער יבין שאין לו אופציה, כי אף אחד לא רוצה להימחק בבחירות", אמר בן גביר.
הוא טען שבנט וסער מפרים את הבטחות הבחירות שלהם. "בנט אמר 'אני לא אשב בממשלה שנתמכת על ידי מנסור עבאס, לא אשב בממשלה שנתמכת על ידי המשותפת'. גם סער אמר שלא יישב עם מרצ. אנחנו את שלנו קיימו. אני הייתי מוכן לוותר על להיות שר ולקבל צ'ק פתוח מהליכוד ולא ללכת עם מנסור עבאס".
- נתניהו רצה להביא את עבאס והלך לרבנים שלכם. אתם לא התקפלתם. "מאוד התאכזבתי מהעניין הזה של עבאס ואני שמח שירדו מהסיפור הזה".
3 צפייה בגלריה
בנט ושקד. "בזמן שהם מספרים לכולם שהם בימין, הם רוקמים קנוניה עם השמאל"
בנט ושקד. "בזמן שהם מספרים לכולם שהם בימין, הם רוקמים קנוניה עם השמאל"
בנט ושקד. "בזמן שהם מספרים לכולם שהם בימין, הם רוקמים קנוניה עם השמאל"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
- כמה קל להיות לא באמת פוליטיקאי, או באמת דווקא כן להיות פוליטיקאי אקסטרה, כי אתה יודע שאם אנחנו נצא עכשיו לבחירות, הכוח שלכם רק יעלה ואתם בעצם השלמתם את הסיבוב. "אני לא רוצה בחירות. הכוח שלנו יעלה, זה נכון".
- אז אתה מעדיף ממשלת שינוי? "אנחנו נהיה 12 מנדטים, אולי אפילו יותר, אני לא רוצה בחירות, כי העם רצוץ ועייף, כי הילדים שלי מגיע להם לראות אבא בבית, כי אני רוצה במקום להיות בבית ב-23:30 כל לילה, אם יש בחירות אני מגיע לבית ב-02:30".
- אז מרוב עקרונות תקום כאן ממשלת שינוי? "יש דבר שיותר חשוב לי מהעניין האישי שלי, וזה שאני לא רוצה ממשלה עם מי שחולל כאן את המהומות. מנסור עבאס, הוא חולל, האנשים שלו, התנועה האיסלאמית. התנועה האיסלאמית הקימה מטה שבו כל אדם שזרק אבן על יהודים יכול לקבל שירות משפטי מהחבר'ה של מנסור עבאס. תגיד לי אתה אם זה לעודד אינתיפאדה".
3 צפייה בגלריה
לשכתו של איתמר בן גביר בשייח ג'ראח
לשכתו של איתמר בן גביר בשייח ג'ראח
"אני הצתי את המהומות?". הלשכה של בן גביר בשייח ג'ראח
- אתה חטפת לא מעט, אישרת שהיו שיחות מלשכת רה"מ שקראו לך לצאת משייח ג'ראח כי טילים יעופו על ירושלים, ובמקום לברוח משם ב-180 קמ"ש ניהלת משא ומתן ונשארת עד שבאו הטילים. "שייח ג'ארח זו שכונה יהודית, יהודים גרו שם עד שערבים גזלו שמה. הלכתי לשמעון הצדיק כי צעקו אליי תושבים יהודים שם 'מתקיפים אותנו, מרביצים לנשים, מרביצים לילדים'. מה החובה שלי כח"כ? לשבת בכנסת לאכול רוגלך או ללכת לשטח ולעזור לאנשים?".
- אז בשביל כמה תושבים יהודים בשייח ג'ראח אתה מוכן להדליק את המדינה כדי להראות שאתה לא אוכל רוגלך בכנסת, זה הסיפור? "תראה איך אתה מקבע את הנרטיב של הצד השני. זה אני שהצתי את המהומות? שבועיים לפני זה הייתה בטיק טוק אינתיפאדה, הרביצו ליהודים. שבועיים לפני זה בכל דרום הארץ זרקו טילים, 35 טילים, רק שמדינת ישראל לא הגיבה".