2 צפייה בגלריה
דניאל נהוראי כהן
דניאל נהוראי כהן
דניאל נהוראי כהן לאחר הפיגוע ב-2002
דניאל נהוראי כהן נפצע בפיגוע בקניון בכפר סבא ב-2002, בזמן האינתיפאדה השנייה. הוא השתקם והקים את המטה למען נפגעי הטרור ועוסק בסיוע לחיילים ולנפגעי טרור. את התקופה האחרונה הוא הקדיש להגשמת חלומו - הקמת אחוזת נופש לחיילים - אך נקלע לקשיים כלכליים. כעת, לקראת ערב ראש השנה, הוא, אשתו וחמשת ילדיהם צפויים להישאר ללא קורת גג בשל מחלוקת משפחתית בנוגע לשטח שניתן בירושה, ושבו תוכננה בניית האחוזה עבור החיילים.
עד לפציעתו בפיגוע, שהותירה אותו עם אחוזי נכות, כהן עבד כספר נשים מצליח. לאחר האירוע ששינה את חייו, הוא חזר בתשובה. בנוסף, הוא החל לפעול לפי צו ליבו ולסייע לאנשים שנפגעו בפעולות טרור - לנפגעים עצמם ולמשפחות. כך הוא הקים את עמותת המטה למען נפגעי הטרור. מאז, ולאורך שני העשורים האחרונים, כהן פעל ברחבי הארץ למען חיילים בודדים, נפגעי טרור, נוער בסיכון ועוד.
2 צפייה בגלריה
דניאל נהוראי כהן
דניאל נהוראי כהן
דניאל נהוראי כהן עם חיילי צה"ל. "זאת המשמעות לחיים שלי"
"הקרבתי את החיים שלי, השקעתי יותר ממיליון דולר בפעילות הזאת", הוא סיפר. "עבדתי עם הרגש ולא עם השכל. אני לא מצטער על כלום, אבל עכשיו אני זקוק לעזרת הציבור כדי להגשים את החלום שלי", הוא אמר בכאב.
בשנים האחרונות, אחרי שחי עם משפחתו בשדרות ופעל גם שם למען התושבים, כהן שב להתגורר בצפון עם משפחתו.
"חמי נפטר והוריש את הנחלה בספסופה, לנו ולאחיה של אשתי", הוא שיתף. "גרנו שם בחדר קטן ותכננו להקים בשטח הזה אחוזת נופש - לחיילים, לנפגעי הטרור, לנוער בסיכון, למטיילים בגליל ולמי שאין להם מקום להתארח".
לאחרונה, לדבריו, פרצה מחלוקת משפחתית בנוגע לאותה נחלה, מול צדדים שרוצים שהוא יקנה את חלקם בשטח - או שיידרש לעזוב את הבית עד לערב ראש השנה. "הם החליפו את המנעולים", הוא סיפר, "אין לי אפשרות לקנות את החלק שלהם בזמן קצר, ואני לא רוצה לוותר על חלום הקמת האחוזה לחיילים. אחרי כל השנים שבהן פעלתי למען אחרים, זאת המשמעות לחיים שלי".
כהן, המוכר לשירותי הרווחה, מתקיים מקצבת נכות בסכום של כ-3,000 ש"ח. בשנים האחרונות הוא נלחם לקבל את הדיור הציבורי שלו הוא זכאי, אך כל מה שעומד לנגד עיניו הוא החלום שנגנז.
"את הדיור הציבורי אני לא מצליח לקבל ואנחנו נותרים ללא בית לפני החגים", הוא אמר, "אף אחד לא מתייחס אלינו, בכל שני וחמישי שר השיכון מתחלף. נקלעתי למצוקה קשה, אף אחד ברווחה לא עונה. הם רק שולחים מכתב ועוד מכתב, אני לא רוצה עזרה בשכירות ולא בדיור ציבורי - אני רק רוצה להמשיך בעשייה".
כהן ומשפחתו לא יודעים היכן הם יגורו בעוד כמה ימים, וגם לא יכולים לשלם מכספם שכר דירה עבור בית מתאים. למרות הדאגה הרבה, הוא מנסה לשמור על אופטימיות ומקווה שאם יכירו בעשייתו הציבורית - יושיטו לו ומשפחתו יד לעזרה.
"אני מאמין חזק ויודע שיש אנשים טובים שירצו לקחת חלק בשותפות ולהגשים את החלום הזה. כל מי שיתרום ויעזור - יש לו מקום להתארח. אני לא יכול לוותר על זה", אמר כהן.
מי שמעוניין ליצור קשר עם דניאל נהוראי כהן ולסייע, יכול לעשות זאת באמצעות מספר הטלפון: 050-2213770.