"יערקו מסער". ח"כ שלמה קרעי
(צילום: ירון ברנר)

אחרי הדיווחים על עריקים פוטנציאליים מתקווה חדשה לגוש נתניהו – חברי הכנסת זאב אלקין, שרן השכל ויועז הנדל שברו הבוקר (שלישי) שתיקה לראשונה בתגובה לדבריו של ח"כ שלמה קרעי מהליכוד באולפן ynet.
קרעי טען כי "בנט רץ עדיין לממשלת השיסוי שמחרימה חצי מהעם בישראל. אם זה באמת ירד מהפרק, כשנגיע ל-21 הימים האחרונים תהיה ממשלת ימין. שניים מתקווה חדשה יבואו. הם לא עריקים, הם התחייבו לשבת בממשלת ימין".
כשנשאל מי הם הח"כים שעלולים לערוק, הוא נקב בשמם של אלקין, שרן והנדל, ואמר כי השלושה הודיעו לסער שלא יהיו מחויבים אליו ב-21 הימים. "כולם נאמנים לסער עד סיום המנדט של לפיד" טען, "ברגע שהמנדט הזה יסתיים - גם אלקין וגם הנדל יקפצו ממפלגה למפלגה". בעקבות דבריו, בליכוד הוטל עוצר ראיונות.
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל זאב אלקין שרן השכל
יועז הנדל זאב אלקין שרן השכל
"ספין, שקר, לא היה ולא נברא". הנדל, אלקין והשכל
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן)
חברי תקווה חדשה הגיבו בטוויטר על טענותיו: "כך ממציאים ספין", כתבה השכל, "כולנו מחויבים ומאוחדים מאחורי גדעון סער. קרעי משקר, וזו הדרך היחידה להתקדם בפוליטיקה אחרי שהכשיל ופגע בליכוד בבחירות האחרונות", צייצה.
אלקין הוסיף כי "לא היה ולא נברא. מעניין שח"כ קרעי רוצה להגיש את מועמדותו לתפקיד הדובר שלי. תזכורת: לחבר כנסת אסור לעבוד בעבודות נוספות". הנדל הגיב גם הוא וכתב: "קרעי הבהיר לנתניהו שהוא לא מחויב לו יותר, רק לאידאולוגיה ימנית. אחרי הרפיסות בלוד ובעכו, אובדן הנגב והגליל ואובדן ההרתעה לחמאס, הבהיר קרעי לנתניהו שב-21 הימים הוא כבר לא 'ביביסט' והופך להיות ימני".



- אתה בונה על זה שאותם אנשים שאומרים שלא יישבו עם נתניהו בשום אופן, יבואו? " בחדרי חדרים הם אומרים דברים אחרים. כשהמנדט היה אצלנו שמענו מנגינות אחרות. נגיע ל-21 ימים אחרונים והכול פתוח. יהיו אנשים שישימו את העניין האישי בצד לטובת מדינת ישראל".
- יש דרך להקמת ממשלה, אם נתניהו ייתן את ההובלה לסער. אתם מסכימים לזה? "דבר כזה אסור שיקרה. נתניהו קיבל 30 מנדטים, אבל לבנט הוא אמר לבוא ושהוא יזוז לשנה וחצי. גם עכשיו יכולה לקום ממשלה הרסנית. אבל ברגע שנגיע ל-21 הימים האחרונים, אין שום סיכון של הקמת ממשלה הרסנית. זה יהיה או בחירות או בחירה ישירה - אפשרות שעדיין קיימת - או ממשלת ימין".
עוד אמר קרעי: "סער צריך להחליט אם הוא הולך עם נקמתו האישית ומקריב את ישראל לתומכי טרור ולאלה שרוצים להשמיד איתנו, או לוותר על נקמה אישית ולשבת בממשלת ימין".
3 צפייה בגלריה
בנט אחרי הודעת נתניהו: "לא ביקשתי ראשות ממשלה, ביקשתי ממשלה"
בנט אחרי הודעת נתניהו: "לא ביקשתי ראשות ממשלה, ביקשתי ממשלה"
"כשהמנדט היה אצלנו בנט ניהל מגעים עם השמאל"
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
"צריך לוותר על נקמה אישית". קרעי על סער
"צריך לוותר על נקמה אישית". קרעי על סער
"צריך לוותר על נקמה אישית". קרעי על סער
(צילום: אבי מועלם)
קרעי תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט: "גם כשהמנדט היה אצלנו הוא ניהל מו"מ עם השמאל. זה מה שהכשיל". עוד הוא טען: "יש 61 לבחירה ישירה, כי לפי הצעת החוק שלי כשמקבלים תוספת של מנדטים למנצח והוא יכול לחלק מנדטים מרצונו, זאת אפשרות שיכולה להכריע.
"צריך להסתכל גם על הצד השני", הוא המשיך", על החרמות אישיות, מכירות כל הערכים שלך תמורת נקמה אישית שיש לך כלפי אדם אחד. ראינו אתמול את אותם מצביעים בעד חוק שיסיר את האדם היחיד שיכול להביס אותם במגרש הפוליטי. זאת התבוסתנות והכישלון של אותם אלו שלא מסוגלים לשכנע את הציבור לבוא ולהצביע עבורם בקלפי".
ועוד טען קרעי: "החוק לפיזור הכנסת הוא בעיניי רק מסך עשן של יאיר לפיד, ברור שאין לו רוב להעביר את זה. זה מדאיג, מראה על ריצת האמוק של בנט ב-24 שעות האחרונות".
בנוגע לביקורת החריפה ששופטי בג"ץ מתחו אתמול על התנהלות הממשלה בנושא אי-אישור תקציב המדינה, ועל "פשרת האוזר" שאפשרה במקום זאת להישען על תקציב המשכי ולהוסיף לו כספים, אמר קרעי: "צריכה לקום ועדת חקירה, אבל לא ועדת חקירה פוליטית. בג"ץ הוא שחקן פוליטי משמעותי וראינו את זה השבוע. הם עושים דה-לגיטימציה לעצמם כשהם מבטלים כאן חוקי יסוד".
ח"כ טופורובסקי: "אנחנו רעבים לשלטון, נעשה הכול להקים ממשלה"
(צילום: ירון ברנר)

"הליכוד הוא לא סידור עבודה, בנט רוצה ממשלת ימין? שיבוא"

במשדר השתתפו גם ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), חברת הכנסת לשעבר מטעם הליכוד אסנת מארק, וח"כ יאיר גולן (מרצ). מארק תקפה: "לדעתי ללפיד אין ממשלה מצד אחד, ומצד שני בנט שמפלרטט במהלך כל החודש וחצי האחרונים על כל המגרש עם כולם - הוא זה שיוצר את חוסר האפשרות להקים ממשלה.
"הוא עדיין לא מגיע באמת לממשלת ימין. הוא אומר שהוא רוצה ממשלת ימין, אבל הוא רוצה גם שריונים בליכוד ועוד דברים", הוסיפה, "הליכוד הוא לא סידור עבודה של אף אחד. אתה רוצה להיות בממשלת ימין - תבוא כי הבטחת לבוחרים שלך", אמרה בפנייה לבנט, "אין מצב שהוא ממשיך לשחק את המשחק הזה ותקום ממשלת ימין".
ח"כ גולן: קורא לגדעון סער להתעשת ולבוא לממשלת שינוי
(צילום: ירון ברנר)

ח"כ טופורובסקי טען: "או שתהיה ממשלת שינוי - או שיהיו בחירות. גם המוצא הזה של הקדמת הבחירות, שהוא בהחלט האחרון, אנחנו לא רוצים להגיע אליו. נעשה הכול למנוע מנתניהו ומהממשלה הנוראית הזאת להמשיך לשסות ולפלג את העם".
הוא התייחס לאמירות על התנהלותו של בנט: "כל הפרשנויות עליו - אני מציע שתשאלו אותו. לי כבר נמאס לענות בשמו. אני מקווה שהוא יחזור. אנחנו רעבים לשלטון ונעשה הכול כדי להשיג אותו. אנחנו חזקים, השורות מאוחדות, ויכולה להיות הפתעה בימים הקרובים – דווקא מהצד השני. אנחנו לא רואים ממטר. אנחנו נקים ממשלה".
ח"כ גולן הוסיף: "כל מה שצריך זה שגדעון סער סוף-סוף יבין שהוא חייב לקבל את הכרעת חייו. 61 מנדטים ניתנו לגוש שמתנגד לנתניהו, הגוש הזה צריך להקים את הממשלה הבאה. בנט רוצה להצטרף? אהלן וסהלן. לא רוצה להצטרף? צריכה לקום ממשלה עם רוב, אמנם מצומצם של 61, אבל רוב נחוש שיידע להוביל את ישראל. חייבים להקים ממשלת שינוי. חייבים. זה מה שצריך לעשות, אני קורא מהבמה הזאת לגדעון סער להתעשת - אין שמאל קיצוני בישראל, גם הערבים לא קיצונים. אפשר להקים ממשלת שינוי כזאת ולהוביל את ישראל לכיוון הנכון".