נאום ביידן אחרי הצבעת האלקטורים
(רויטרס )
דונלד טראמפ הגיב היום לראשונה למתקפת הסייבר הגדולה נגד הממשל האמריקני שמיוחסת לרוסיה. במתקפה פרצו האקרים למערכות של כמה סוכנויות פדרליות וחברות פרטיות. גורמים בארה"ב הביעו דאגה גדולה מהיקף המתקפה, וקראו לטראמפ להגיב בחומרה.
בהתבטאות ראשונה הנשיא היוצא המעיט בחומרת מתקפת הסייבר, ואמר שבתקשורת ה"פייק ניוז" היא גדולה בהרבה ממה שהייתה בפועל. "קיבלתי תדריך מלא והכול בשליטה", כתב הנשיא בטוויטר. גורמים בארה"ב הזהירו שמידע רגיש של הממשל האמריקני נמצא כעת בידי הרוסים, ושייתכן שהם שולטים בחלק מהרשתות. בקרמלין הכחישו קשר לפריצה.
2 צפייה בגלריה
מתקפת הסייבר הגדולה
מתקפת הסייבר הגדולה
הנשיא הנכנס ביידן, נשיא רוסיה פוטין ודונלד טראמפ
(צילום: AP, MCT)
מזכיר המדינה של טראמפ, מייק פומפאו, אמר הלילה כי "אנחנו יכולים להגיד די בבירור שהרוסים עומדים מאחורי המתקפה הזו". זו הייתה הפעם הראשונה שגורם רשמי בממשל מאשים באופן פומבי את מוסקבה במתקפת הסייבר.
למרות דברי פומפאו, טראמפ מפנה אצבע מאשימה לעבר סין. "כשמשהו קורה הקריאה המובילה היא 'רוסיה, רוסיה, רוסיה', מכיוון שתקשורת ה'LameStream', בעיקר מסיבות כלכליות, נרתעת מדיון על האפשרות שאולי זאת סין (ואולי זאת היא!)", צייץ טראמפ.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ שי ג'ינפינג ב ועידת G20
דונלד טראמפ שי ג'ינפינג ב ועידת G20
טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג
(צילום: רויטרס)
טראמפ ניצל את ההזדמנות כדי לטעון שוב, ללא ביסוס, שהבחירות לנשיאות נגנבו ממנו. אחרי שתקף את התקשורת והצביע על מעורבות סינית הוסיף: "ייתכן שגם הייתה פגיעה במערכות ההצבעה המגוחכות שלנו במהלך הבחירות, שכעת ברור שאני ניצחתי אותן בגדול - מה שהופך את המבוכה המושחתת של ארה"ב לגדולה עוד יותר". טראמפ תייג בציוץ את פומפאו ואת ג'ון רטקליף, ראש המודיעין הלאומי.
מי שיצטרך להתמודד עם השלכות מתקפת הסייבר הוא הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. שלשום אמר ביידן שמתקפת הסייבר שנחשפה היא סיבה לדאגה גדולה והתחייב לפעול במהירות כשייכנס לתפקיד ב-20 בינואר. "היריבים שלנו צריכים לדעת שכנשיא אני לא אשב בחיבוק ידיים מול מתקפות סייבר נגד האומה שלנו", מסר ביידן.