אלימות, קטטות וזיקוקים ללא הפסקה בכפר מנדא

למרות הקריאות למיגור האלימות בחברה הערבית, בשטח אין שינוי של ממש. מעשי הרצח בסוף השבוע האחרון של חאפז סנע אללה (26) ואחמד סנע אללה (23) בדיר אל-אסד ועז א-דין עמאריה (21) באבטין, לא היו אירועי האלימות היחידים בחברה הערבית.
ביומיים האחרונים התפתחו קטטות קשות בכפר מנדא שבגליל התחתון. עשרות אנשים אשר ירו זיקוקים ויידו אבנים זה לעבר זה לאורך כל סוף השבוע. מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה ביישוב כשהרקע למקרים הוא סכסוך משפחות שהתחיל בגלל תוצאות הבחירות האחרונות לרשות המקומית ב-2018. סולחות שונות כבר הוכרזו, בהתערבות חברי כנסת ערבים, אבל האלימות חזרה לרחובות.
הערב התחדשה הקטטה ההמונית בכפר מנדא, ושוב כללה שיגור זיקוקים ויידוי אבנים. אחד הבתים הוצת, ונגרם נזק לרכוש. המשטרה פיזרה מתפרעים בגז מדמיע. גורמי רפואה ותושבי המקום דיווחו כי לפחות 25 איש נפגעו באורח קל, רובם משאיפת עשן, וטופלו באופן פרטי. "גם ילדים נחנקו", סיפרו תושבים. "הפצועים מקבלים טיפול פרטי כדי שלא ייעצרו. המשטרה חייבת לפעול נגד כל מי שמסכן חיים".
3 צפייה בגלריה
עימותים ואלימות בכפר מנדא
עימותים ואלימות בכפר מנדא
הערב בכפר מנדא
3 צפייה בגלריה
קטטות וזיקוקים בכפר מנדא
קטטות וזיקוקים בכפר מנדא
קטטות וזיקוקים בכפר מנדא
"כבר יומיים אני ובני משפחתי לא נמצאים בבית שלנו", סיפרה תושבת הכפר ל-ynet, "העדפנו להיות אצל בני המשפחה שלי מחוץ לכפר כי האלימות ממש קשה ובכל רגע יכול להיגרם לנו אסון. אין מצב שאנחנו נחזור כל עוד אין פתרון. נמאס לנו מהאווירה המתוחה".
תושב אחר אמר: "הקטטה ממש מתרחשת ליד הבית שלי. יש לי שלושה ילדים שכל הלילה בוכים ומפחדים. אנחנו כרגיל נכנסים למקלחת בזמן הזיקוקים כדי שלא יפגעו בנו. הזיקוקים והאבנים חודרים לבתים ואת המשתתפים בקטטות לא מעניין כלום. לא התושבים ולא המשטרה". מהמשטרה טרם נמסרה תגובה בעניין.
3 צפייה בגלריה
קטטות וזיקוקים בכפר מנדא
קטטות וזיקוקים בכפר מנדא
קטטות וזיקוקים בכפר מנדא
כפר מנדא לא לבד. בעוספיה עצרה המשטרה בסוף השבוע האחרון תושב המקום בן 40 ותושבת בת 47 בחשד במעורבות בירי לעבר שני כלבי רכב של עובד המועצה המקומית. באבו סאנן שבגליל המערבי נפצע אתמול באורח בינוני גבר בן 39 לאחר שנורה. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה והמשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.
בבאקה אל גרביה עצרה המשטרה תושב קלנסוואה בן 63 לאחר שבחיפוש ברכבו נמצאו אקדח, מחסנית, מצ'טה ועל פי החשד הוא היה בדרכו לבצע ירי באדם אחר.
בכפר מיסר שבוואדי ערה אלמונים הציתו אתמול את תיבות הדואר וגרמי לנזקים. כוחות כיבוי אש הגיעו למקום וכיבו את השריפה.
תיעוד: הרצח הכפול בדיר אל אסד

האירועים מצטרפים למעשי הרצח בסוף השבוע האחרון. תיעוד הרצח מדיר אל אסד מראה כיצד הגיעו שני אלמונים חמושים לשיפודייה, פותחים באש, רוצחים את שני קרובי המשפחה חאפז סנע אללה ואחמד סנע אללה ופוצעים שני ילדים.
פורסם לראשונה: 14:12, 11.04.21