2 צפייה בגלריה
שרת התחבורה רגב, וקו 1 של "דן"
שרת התחבורה רגב, וקו 1 של "דן"
שרת התחבורה רגב, וקו 1 של "דן"
(צילום: עמית שאבי)
קבינט הקורונה אישר הערב (שני) להגדיל את התפוסה באוטובוסים מ-50 ל-75 אחוזים, לבקשת משרד התחבורה. יש לציין כי הצפיפות בחלק מהקווים כבר גבוהה בהרבה מ-50%, ולכן במקום להגביר את התדירות ואת השירות - הקבינט בחר בשיטה אחרת של הגדלת הצפיפות. לפי הנימוק המשונה שנכתב בדברי ההסבר להחלטה: "צפיפות בתור בכניסה לכלי התחבורה תוביל לחשיפה מוגברת לנגיף בתחנה". התקנות הקובעות את הגדלת הצפיפות הופצו זמן קצר לפני כינוס הקבינט.
• הקבינט החליט להגדיל את התפוסה המותרת באוטובוסים ל-75% • צפוי להחליט להחזיר את תלמידי כיתות ה'-ו' לבתי הספר ממחר
נושאים נוספים שיעלו לדיון: • פתיחת הקניונים • חיוב השימוש באפליקציית המגן
יו"ר סיעת מרצ, תמר זנדברג, אמרה בתגובה על ההחלטה להגדיל את הצפיפיות באוטובוסים: "במקום לספק פתרונות יצירתיים, קבינט הקורונה שוב עושה את הדבר ההפוך ממה שצריך לעשות. ממשלה שלא יודעת לספק לאזרחים תחבורה ציבורית ראויה בשגרה, מחליטה לצופף עשרות נוסעים בזמן מגפה משתוללת. זו תמצית התנהלותה במשבר הקורונה".
עומס בקו 1 של "דן"

בפתח הפגישה, שרת התחבורה מירי רגב ושר הביטחון בני גנץ החליפו עקיצות. גנץ אמר: "בואו נתחיל בשיח על התחבורה, הנה יש משהו שאנחנו מסכימים עליו". רגב רמזה לריאיון של גנץ הבוקר ל"ידיעות אחרונות" ואמרה לו: "הנה, באמת בלי פאודה". בשלב מוקדם של הישיבה נערכה הצבעה על התקנות בנוגע לאוטובוסים, והן אושרו פה אחד.
ראש המל"ל מאיר בן שבת הביע דאגה מהעובדה שמקדם ההדבקה גבוה מ-1 ואמר: "זה נתון שמראה שהמגפה מתפשטת. זה לא משנה אם זה מהיר או איטי, בסוף המגיפה מתפשטת". הממונה על המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש אמר כי "יש עלייה קלה מאד בתחלואה במערכת החינוך, אך מספר הבדיקות גדל מאוד".

גלנט דורש: להחזיר את כל התלמידים לבתי הספר

השרים ידונו גם בפתיחת מערכת החינוך, והם צפויים לאשרר את ההחלטה העקרונית שהתקבלה לפני שבוע להחזיר מחר לבתי הספר את תלמידי כיתות ה'-ו', ובשבוע הבא את תלמידי י"א-י"ב. שר החינוך יואב גלנט ידרוש להחזיר גם את יתר הכיתות, לפחות ליומיים או שלושה בשבוע.
במצגת שהפיץ המטה לביטחון לאומי לקראת הישיבה נכתב כי עיקרי המאמצים לתקופה הקרובה הם, בין היתר, "המשך ניהול תוכנית היציאה באופן מדורג ומבוקר ונקיטת צעדים נוספים לריסון העלייה בתחלואה, טיפול בערים אדומות וכתומות והרחבת ומיקוד האכיפה".
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בריאיון באולפן
יואב גלנט בריאיון באולפן
"החזרת התלמידים לכיתות - צורך לאומי חיוני". גלנט
(צילום: מוטי קמחי)
שעות לפני הישיבה כתב השר גלנט בטוויטר: " תלמידי כיתות ז'-י' - לא שכחנו אתכם. הערב אדרוש בקבינט הקורונה להחזיר אתכם לבתי הספר כבר בשבוע הבא. חזרתכם ללימודים עומדת בראש סדר העדיפויות שלי ושל משרד החינוך. סדר עדיפות לאומי נכון מחייב את חזרת התלמידים לבתי הספר. זהו נושא ערכי וצורך לאומי חיוני". לפני הישיבה, שר הפנים אריה דרעי הודיע כי יתמוך בדרישת גלנט ומסר: "אסור לנו לאבד דור שלם של ילדים".
ואולם משרד הבריאות מתנה פתיחה של כלל מערכת החינוך בהקפאת המשך ההקלות, ובפרט פתיחת הקניונים, בתי המלון, בתי הקפה והמסעדות. המשרד גם מתנה את החזרת כיתות ז'-י' בבדיקות קורונה לכל התלמידים והמורים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה לתמוך בהחזרת כל התלמידים לכיתות בערים הירוקות.
פרופ' גרוטו לאולפן ynet: "לא נכון לפתוח את הקניונים עכשיו"
(צילום: שמוליק דודפור, נדב אבס)

בנוסף תעלה לדיון פתיחת הקניונים. שר האוצר ישראל כץ יציע לפתוח עוד השבוע עשרה קניונים במסגרת תוכנית הרצה, ובשבוע הבא את כל הקניונים. משרד הבריאות מתנגד לכך. שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ מתכוון להצטרף לדרישה לאשר את התוכנית הניסיונית להפעלת הקניונים.
השרים זאב אלקין ויזהר שי יציעו להחליף את איכוני השב"כ בשיפור של אפליקציית "המגן" ובצעדים לעידוד השימוש בה. השניים תומכים בעיקר בגיבוש תמריצים חיוביים להשתמש ביישומון. עם זאת הם גם בוחנים אם ניתן מבחינה משפטית לחייב מקומות עבודה שנותנים טלפון לעובדים שלהם להתקין את האפליקציה. כמו כן הם מעוניינים לחייב את כל עובדי המדינה, החיילים והשוטרים להוריד את האפליקציה.