היורה תיעד עצמו והפיץ: ירי בדיר אל-אסד

יורד מהרכב, טוען מחסנית – ויורה כשהוא מתעד עצמו. כך נראתה תקרית ירי חמורה שלשום בלילה (שבת) ביישוב דיר אל-אסד שבצפון.
בתיעוד שהפיץ כעבור שעות ספורות מהירי, נראה האיש כשהוא מגיע עם רכב לבית ביישוב, יורד ממנו – ופותח באש לעבר הבית ולעבר רכב סמוך תוך שהוא מחליף מחסניות. הוא ירה עשרות קליעים ונמלט מהזירה מבלי שנעצר. באירוע לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לרכוש.
4 צפייה בגלריה
אדם תיעד את עצמו יורה בדיר אל-אסד
אדם תיעד את עצמו יורה בדיר אל-אסד
הירי לעבר הרכב. מתוך התיעוד
"זה מעשה חמור ביותר. אם הפושעים מתעדים את הירי ומפיצים, זאת אומרת שאין להם בעיה לתעד רצח", אמרו תושבים ביישוב. "גם אם לא היו נפגעים, זה נחשב לניסיון רצח לכל דבר. הירי יכול היה לפגוע במשפחה. רואים שהיורה לא הגיע רק כדי לירות, אלא גם להתגרות".
תושבת השכונה שבה אירע הירי בדיר אל-אסד סיפרה כי "זה היה מאוד מפחיד. חשבתי שהגיעו לרצוח אותי ואת בני משפחתי. הגענו למצב בלתי נסבל שאין ביטחון אישי וכולנו בסכנת חיים. לא יכול להיות שמשאירים את הפושעים האלה משוחררים. התיעוד של היורה הוא מסר לכולנו – הוא ממשיך במעשים ודבר לא ירתיע אותו".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות הירי נפתחה חקירה. זהות היורים ידועה ובשלב זה מבוצעת פעולות חקירה לאיתורם".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד בה נרצח ג'מיל אזברגה
זירת הירי בלוד בה נרצח ג'מיל אזברגה
זגוגית מנוקבת. זירת הרצח בלוד, הבוקר
(צילום: יריב כץ)
בימים האחרונים נרשמו כמה אירועים אלימים בחברה הערבית, ובראשם שורת מעשי רצח. לפני שלושה ימים נרצחה נג'אח אבו עראר בת ה-49 בביתה בערערה שבנגב, בזמן שמחוץ לביתה התנהלה קטטה במעורבות חילופי אש.
בשבת נרצחו ביריות שלושה בני משפחה אחת בתוך רכב בזמן נסיעה ליד עילבון שמצפון למחלף גולני שבגליל. יוסף ג'רושי (58), רעייתו נואל (46) ובתם ריאן בת ה-16 נורו למוות אחרי שעברו לצפון מחשש לנקמה במשפחתם. ואתמול בבוקר נרצח ביריות בלוד ג'מיל אזברגה בן ה-30, שנורה למוות בתוך משאית שבה נהג.
4 צפייה בגלריה
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
זירת הרצח ליד עילבון. 3 נרצחו ברכב
(צילום: אפי שריר)
מתחילת השנה נרצחו 54 בני אדם במגזר הערבי, בהם חמש נשים ונערה. המשטרה הצליחה לפענח רק חלק קטן מהמקרים, כך שרוצחים רבים עדיין מסתובבים חופשי.
פורסם לראשונה: 23:08, 27.06.21