2 צפייה בגלריה
אווה סנדלר
אווה סנדלר
אווה סנדלר
(צילום: ששון תירם)
לפני תשע שנים החריד פיגוע ירי את העיר טולוז שבצרפת, כשמחבל רכוב על קטנוע פתח באש מחוץ לבית הספר "אוצר התורה" בעת שתלמידים ירדו מאוטובוס ונכנסו למוסד. בפיגוע נרצחו ארבעה בני אדם - בהם שלושה ילדים. אווה סנדלר (37) שכלה בפיגוע את בעלה, הרב יונתן סנדלר ושניים משלושת ילדיה, אריה וגבריאל - שהיו בני שלוש ושש. מאז היא ילדה עוד בן והיום (שלישי) היא ילדה בת בירושלים ושמה "שירה אודליה פאני".
2 צפייה בגלריה
פרחים בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז אחרי הפיגוע
פרחים בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז אחרי הפיגוע
פרחים בבית הספר "אוצר התורה" בטולוז אחרי הפיגוע
(צילום: AFP)
חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, המלווה את המשפחה מאז האסון, אמר: "אווה היא דוגמה לאהבה, אמונה ואצילות. כל חיי אזכור את הטיסה מפריז לתל אביב כדי להביא לקבורה בישראל את קורבנות הפיגוע בטולוז".
חביב הוסיף: "ליוויתי אז את אווה וליאורה, הניצולות היחידות מהטבח הזה. מאז הן חלק מהמשפחה שלי. היום, חיים חדשים מתחילים. זהו ניצחון הטוב על הרוע. ערכי ההומניזם והיהדות הם שמנצחים נגד החושך של האיסלאם הקיצוני. אני מאחל מזל טוב לה, לליאורה הקטנה ולכל משפחתה".
הירי בבית הספר אירע ב-19 במרץ 2012 בשעה 08:10 בבוקר, שעת פתיחת בית הספר, והוא בוצע באמצעות שני כלי נשק, אחד מהם אוטומטי. "היורה ירה בכל מה שהיה מולו, ילדים ומבוגרים", אמר אז התובע הכללי של צרפת מישל ואל. "הוא רדף אחר הילדים לתוך בית הספר".