גבר שלקח חלק בהונאת פונזי בהיקף של 35 מיליון דולר נעצר ביום שני בקליפורניה, בתום מרדף של ה-FBI. לפני שנתפס נכנס העבריין לאגם והתחבא מהבולשת הפדרלית בעזרת "קורקינט תת-ימי".
בשני בבוקר הגיעו סוכני ה-FBI לעצור את מתיו פירסי, בן 44, בעיר רדינג בקליפורניה. הוא נמלט מהם ברכב מסחרי ונסע לאגם שאסטה, כשהסוכנים דולקים אחריו.
1 צפייה בגלריה
קורקינט
קורקינט
(צילום: shutterstock)
התובעים הפדרליים סיפרו שפירסי חנה על גדות האגם, ואז "הוציא משהו מהרכב ושחה לאגם". לפי התובעים "במשך זמן מה הוא היה מתחת למים. הם לא ראו אותו, הם ראו רק בועות".
בהמשך גילתה הבולשת הפדרלית שלפירסי היה "קורקינט תת-ימי", כלי ממונע שמשמש צוללנים ויכול להגיע למהירות של 6.4 קמ"ש מתחת למים ולעומק של 30 מטר. פירסי היה באגם במשך קרוב לחצי שעה, לפני שהתייאש ונעצר. הרשויות לא סיפרו באיזה ציוד השתמש כדי לנשום מתחת למים.
בגלל הטמפרטורה הנמוכה באגם הפרמדיקים שהוזעקו למקום חששו שפירסי סובל מהיפותרמיה. כשבדקו אותו התברר שמצבו הבריאותי טוב. באישור הרשויות רעייתו הגיעה לזירה ומסרה לו בגדים להחלפה.
עו"ד ג'וש קונס, שמייצג חלק מקורבנות ההונאה של פירסי, אמר על ניסיון ההימלטות שלו: "אף פעם אנחנו לא יודעים מה עובר בראש של מי שה-FBI דולק בעקבותיו. אנחנו ממשיכים לחקור, ופתאום הוא בורח דרך האגם עם מכשיר תת-ימי".