ההצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית
(צילום: ערוץ כנסת)

הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה שתוכננה למחר (יום שני) נדחתה על-ידי יו"ר הכנסת יריב לוין לאחר שכבר נידונה בוועדת הכנסת. לפי גורמים בכחול לבן, הליכוד מערים קשיים על ההצעה שסימנה את התאריך 16 במרץ כמועד לבחירות הבאות.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו
גנץ ונתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ, AFP)
במפלגתו של גנץ טוענים כי המהלך של הליכוד נועד כדי לטרפד את החלקים שהתנגדו אליהם בהצעה, בהם קיצוץ במימון מפלגות והפצת פייק ניוז, בעוד שבמפלגתו של ראש הממשלה אמרו כי הם מעדיפים שהחוק והתאריך יוסכמו על כלל המפלגות - מה שלא קרה עד כה.
בכחול לבן מעריכים שהקרב שמנהל הליכוד כדי למסמס את הצעת החוק באמצעות הדחייה ליום שלישי, אז נמצאים במליאה פחות חברי כנסת וסדר היום קצר יותר, הוא לא בגלל התאריך שעומד על שבוע הבדל לכאן או לכאן - אלא משום הסעיפים הבעייתים שנוגעים לתקציב ולשקיפות ניהול הקמפיין. במפלגה סבורים כי הליכוד ינסה למשוך את הכנסת עד ל-23 בדצמבר, כדי שתתפזר אוטומטית בשל היעדר תקציב ומבלי שיעבירו את החוק שבמחלוקת.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
עדיין אין תאריך לפיזור הכנסת
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
בליכוד מקווים שהצעת החוק שנקבעה לסוף סדר היום של המליאה ביום שלישי לא תעבור ברוב הנדרש (61 חברי כנסת) או בעקבות לוח הזמנים הצפוף בגלל חג החנוכה. הבוקר נשאל ראש הממשלה, שביקר במתחם חיסונים בתל אביב, אם פניו לבחירות - והשיב: "נקווה שלא, אבל אם יכפו עלינו - נלך לבחירות".