בני בגין: האובססיה מביאה את נתניהו למקומות רעים
(צילום: שמוליק דודפור)

9 ימים לפני הבחירות, בנו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין, בני, אומר כי במערכת הבחירות הנוכחית המצב מיוחד מאוד. "אנחנו קרובים מאוד למצב שבו בנימין נתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, אפילו עם נפתלי בנט", אמר. לדבריו, "במצב הזה ייפתח סיפור חדש, מצב חדש עם אפשרויות חדשות". עם זאת, ציין כי הצבעה לבנט משולה להנחת הקול על קרן הצבי.
בגין רמז לאמירה של יו"ר ש"ס אריה דרעי בכנס פעילים בטבריה בשבוע שעבר שאמר כי "לא בטוח שאחרי הבחירות לא יערקו משם (הליכוד) כמה חברים למפלגה אחרת". לדברי בגין, "השר דרעי מתמצא מאוד בפוליטיקה הפנימית של המפלגות ואמר שהוא צופה שיהיו אנשי ליכוד, חברי סיעה, שיחצו את הקווים".
5 צפייה בגלריה
בני בגין באולפן ynet
בני בגין באולפן ynet
בנט לא התחייב שלא ישב עם נתניהו. בני בגין
(צילום: הדר יואביאן)
יכול להיות שיש לכם סוסים טרויאנים בליכוד שרק מחכים לרגע האמת וינטשו? אין לי מושג, אני נותן את זה כדוגמה. זה המצב שיתרחש, בנימין נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, וברגע זה הוא לא יכול על פי אותם הסקרים, אז נפתח כל הסיפור מחדש. כל האפשרויות נפתחות. אין לי מושג, לאיש אין מושג, מה בדיוק יהיה. אבל זו השאיפה ברגע זה. אנחנו קרובים לכך".
לדבריו, "אני מנסה לומר שאיננו יודעים את תוצאות הבחירות. יכול להיות מה שהיה עם נפתלי בבחירות 2019 א', 1,600 קולות חסרו לו ל-4 מנדטים. אני מביא את הסקרים הידועים לנו. מספר המנדטים החזוי על פי הסקרים לאלה שהם תומכי נתניהו כראש הממשלה לא מגיע ל-50. זאת אומרת שהוא יזדקק בכל מקרה לקולותיו של נפתלי וחבריו. ולגבי זה צריך לומר, לצטט את נפתלי בנט. הוא מסרב להגיד אם הוא ישב עם נתניהו או לא".
5 צפייה בגלריה
אריה דרעי ישיבת סיעה ש"ס
אריה דרעי ישיבת סיעה ש"ס
מבין בפוליטיקה פנימית של מפלגות. דרעי
(צילום: ערוץ כנסת)
בגין הוסיף כי "בוחר שרוצה בהחלפת השלטון, לאוורר את החדרים האלה סוף סוף, אם הוא יציבע לנפתלי בנט הוא צריך לדעת שיש סיכוי של לפחות 50% שבהצבעה עבורו הוא ינציח את שלטונו של נתניהו. זה לפי דבריו של נפתלי".
אתה חוזר על מסר מאוד ברור, אי אפשר לפספס את זה. "לא אמרתי שום דבר לא נכון, לא אמרתי שום דבר לא נעים". חס וחלילה. לא נעים לבנט. אתה אומר לו בנט, הוא בעצם בכיס של נתניהו במילים כאלה ואחרות. "אני חושב שזה מאוד נעים לו, איך אני יודע? כי הוא חוזר על אי-האמירה הזאת ועל היעדר ההתחייבות. הוא חוזר שוב ושוב. אני רק מנסה להסיק את המסקנות ולהציג את מסקנותיי לציבור הבוחרים. בוחר שמבקש באמת את החלפת השלטון צריך לדעת שאם הוא מצביע עבור נפתלי בנט הוא מניח את פתק ההצבעה החיוני שלו, החשוב שלו, על קרן הצבי".
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
יכול להנציח את שלטון נתניהו. בנט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בגין מתח ביקורת חריפה על התנהלותו של ראש הממשלה. "הוא מכהן 15 שנים כראש ממשלה. הוא מבקש אישור מהציבור לכהונה של ארבע שנים נוספות. 19 שנים הוא ימשול בנו. האובססיה מביאה אותו למקומות לא טובים ואפילו רעים מאוד".
לדבריו, בממשלה הנוכחית נתניהו "עשה כמיטב יכולתו כדי לרמות את בני גנץ, להיפטר מגנץ והתוצאה היא בחירות בפעם הרביעית באשמתו הישירה של מר בנימין נתניהו".
לגבי יו"ר מפלגתו, גדעון סער, אמר כי הוא "לא נפסל על ידי אף אחד מהשותפים הפוטנציאלים". לדבריו, "הוא מועמד טוב כשלעצמו, אבל אחד מיתרונותיו הבולטים מחוץ לנסיונו הרב בכנסת ובממשלה - הוא יודע לחבר חיבורים. יש לו היסטוריה פרלמנטרית של חיבור חיבורים".
5 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"יודע לחבר חיבורים". סער
(צילום: מוטי קמחי)
תסביר איך זה עובד בחיבור כשאתם נעים בין חד ספרתי גבוה לדו ספרתי נמוך. "אני נתלה במה שאמרת, עוד תשעה ימים לבחירות. אני בדרך כלל, גם בגלל גילי, יותר סבלן. אז נמתין. עוד שלושה-ארבעה ימים, יבואו הקולות של הדיפלומטים והחיילים, אין טעם לנחש".

"האובססיה יורדת כלפי מטה"

כנס שלכם כמעט פוצץ על ידי אנשי ליכוד. איך אתה מתייחס לאירוע הזה? "אני יודע רק על העובדות, ראיתי צילום-שניים, חבר סיפר לי על כך. זו תופעה חמורה ביותר ומספיקה לי העובדה שהייתה קבוצה מאורגנת של אנשים שבאו עם חולצות ליכוד במובן הזה בשם הליכוד".
בגין הוסיף כי "פתאום אנחנו רואים קבוצת אנשים שמבינה שבגדעון סער ובחברי תקווה חדשה גלומה סכנה לשלטון 15 השנים, שלטון בנימין נתניהו, שלטון שהוא מנצל בו את כוחו כדי להשיג את מטורתיו האישיות. 19 שנה לסבול זאת - אני ממש לא ממליץ".
5 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
פעיל תקווה חדשה נפגע בכנס במועצה האזורית גזר, אתמול
אז אני תוהה האם אתה חושב שמנסים להשתיק או להפחיד אתכם באמצעות אלימות? "אני מנסה לומר תמיד את מה שאני יודע. מה שאני יודע שקבוצה שהציגה את עצמה כאנשי ליכוד, כנציגי ליכוד, באה וניסתה לפוצץ כמו לפני שנים רבות מאוד, אני כבר שכחתי אירוע כזה, אירוע של מפלגה יריבה שמאיימת על שלטונם. זו אותה אובססיה שיורדת גם כלפי מטה".
לדברי בגין, "האמירה הזאת שהיא אנטי-דמוקרטית היא מאוד מוזרה בדמוקרטיה. אומר בנימין נתניהו שוב ושוב באולפנים, 'אני אני אני. רק אני יכול. מי עוד יכול' - לכן הוא מבקש לשלוט בנו 19 שנים עם כל הגילויים החמורים של שלטונו והסיאוב של שלטונו בחלוף השנים. אז כאשר אנשים שבשלטון רואים כנראה איום על שלטונם, כי הם כבר קנו אותו לעצמם, זה כבר רשום על שמם בטאבו כביכול, אז אחדים מהם לא מעטים מאוד, מתפרעים והתפרעו כמו אמש".