ירידה קלה באחוז המתמחים שעברו בהצלחה את בחינת ההסמכה ללשכת עורכי הדין בדצמבר 2020. האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בר אילן מובילות בראש אחוזי המעבר.
3 צפייה בגלריה
אילוסטרציה עו"ד עורך דין בית משפט
אילוסטרציה עו"ד עורך דין בית משפט
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
2,381 מתמחות ומתמחים ניגשו לבחינת ההסמכה ללשכת עורכי הדין בדצמבר אשתקד, 53% מהם עברו אותה בהצלחה. בבחינה הקודמת שנערכה באוגוסט 2020 פורסם בתחילה שעברו רק 37% מהמתמחים והמתמחות, אך לאחר ערעורים על שאלות הבחינה עלה אחוז העוברים ל-55%.
74% מאלו שניגשו בפעם הראשונה עברו בהצלחה, בקרב אלו שניגשו בפעם השנייה עברו רק 36% ואילו אחוז המעבר בקרב אלו שניגשו לבחינה פעם שלישית ומעלה עומד על 22% בלבד.
בראש טבלת אחוזי המעבר עומדת האוניברסיטה העברית ש-94% מבוגריה שנגשו לבחינה עברו עם ציון ממוצע של 73. אחריה נמצאת אוניברסיטת בר אילן עם 92% מבוגריה שעברו עם ציון ממוצע של 70.6, ומיד אחר כך המרכז הבינתחומי בהרצליה עם 92% עוברים וציון ממוצע של 70.3. את החמישייה סוגרות האוניברסיטאות בתל אביב ובחיפה עם 90% עוברים.
בתחתית הרשימה נמצאות מכללת שערי משפט עם 40% מעבר וציון ממוצע של 57, הקריה האקדמית אונו עם 37% מהבוגרים שעברו את הבחינה וממוצע של 56.7 והמרכז האקדמי למשפט ולעסקים עם 59.2% מהבוגרים שעברו את הבחינה בהצלחה וממוצע ציונים של 56.2.
את רשימת המוסדות נועלות המכללה האקדמית צפת עם 33% מעבר בלבד וממוצע ציונים של 55.8, והמכללה האקדמית כרמל עם 15% מעבר וציון ממוצע של 52.6.
לשכת עורכי הדין פרסמה גם את אחוזי המעבר לפי מקום ההתמחות. 80% מאלו שהתמחו בפרקליטות המדינה או בפרקליטות מחוז עברו את הבחינה בהצלחה עם ציון ממוצע של 67.9. בקרב אלו שהתמחו בבתי המשפט וניגשו לבחינה עמד אחוז העוברים על 57%, ואילו בקרב אלו שהתמחו במשרדים פרטיים עמד אחוז המעבר על 48%.
3 צפייה בגלריה
ועידת המשפט
ועידת המשפט
חימי. "מאחל הצלחה רבה לעורכי הדין החדשים בדרכם החדשה"
(צילום: מוטי קמחי)
בשנים האחרונות עלתה שוב ושוב ביקורת חריפה של מתמחים רבים על קושי בחינת ההסמכה בטענה שהמבחן אינו הוגן ונועד להכשיל בכוונה.
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, בירך את המתמחים שעברו את הבחינה: "אני מברך את המצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל ומאחל להם הצלחה רבה בדרכם החדשה. אני קורא לכל אחד ואחת מהם ליטול חלק במגוון הרחב של הפעילויות שמעמידה הלשכה לציבור עורכי הדין".