האזינו לשיחה עם בריכת השחייה

עלאא אבו חמד, תושב לוד, חיפש אתמול (שבת)בריכת שחייה שבה יוכל להעביר את השבת עם בני משפחתו. כשיצר קשר עם בריכת כפר הנוער בן שמן, שנמצאת לא רחוק מלוד, הציג את עצמו כאלי כהן, השאיר פרטים והבהיר כי בכוונתו להגיע עם אשתו וארבעת ילדיו. אבו חמד שאל את העובד ששוחח עמו בטלפון אם למקום מגיעים גם ערבים, ונענה כי לאזרחים ערבים מבהירים שאין מקום בבריכה מפאת עומס. בהקלטה אמר העובד לאבו חמד: "זה בדיוק הקטע שאנחנו עושים. לבני דודים אני אומר שאין מקום, בגלל זה אני עושה רישום". האזינו לשיחה עם מפעיל הבריכה.
כשהתבשר על כך השיב אבו חמד לעובד, שהזדהה בשם שמעון, "אם אגיד לך שקוראים לי עלאא ואני ערבי?", אמר העובד "מה זה משנה? אני צריך לרשום את האנשים. מי שלא רשום לא נכנס" - וניסה להתחמק מהתבטאותו זמן קצר קודם לכן.

לקריאה נוספת

"אם מתקשרים אליך ואומרים את השם עלאא לא תכניס אותנו?", שאל אבו חמד. שמעון, שלפני רגע אמר ללקוח ה"יהודי" שאין בעיה להגיע, השיב: "נשמה, הבריכה בתפוסה מלאה. מה אתה רוצה שאגיד לך? אין לי כיסאות. אני אכניס על הראש של אנשים?". עללא ניסה להקשות עליו ושאל פעם נוספת אם יהיה מקום כשיגיע, ושמעון אמר: "אני לא יודע, מתי אתה רוצה לבוא? תגיד לי מתי ונראה. יהיה לי מקום - אכניס".
1 צפייה בגלריה
היהודים מוזמנים, הערבים פחות. אילוסטרציה
היהודים מוזמנים, הערבים פחות. אילוסטרציה
היהודים מוזמנים, הערבים פחות. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בשיחה עם ynet אמר אבו חמד כי הוא הופתע לשמוע מחברו על כך שלא מכניסים ערבים למקום, על אף שלמשפחתו יש מנוי לבריכה. "התקשרתי לאחד העובדים מהנייד והוא לא ענה, כשהתקשרתי ממספר אחר הוא אמר לי שלא מכניסים ערבים. זאת גזענות, ואסור לשתוק על יחס כזה", אמר אבו חמד ששוקל גם לתבוע את בעלי הבריכה ולהפסיק את המנוי.
מנהלת כפר הנוער בן שמן, ד"ר אילנה טישלר, דחתה בתוקף את דברי העובד. "אני מזועזעת מהמשפט שנאמר שם", אמרה. "אני לא יודעת מה קרה שם ונזפתי במפעיל. כפר הנוער בן שמן ידוע בפלורליזם שלו ובקשר החיובי עם כל האוכלוסייה הערבית בסביבת הכפר ובארץ כולה. בכפר מתחנכים חניכים יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים שחיים בהרמוניה גם בזמנים לא שקטים במקומות אחרים. בימים שבהם החניכים בחופשה, הבריכה מופעלת על ידי מנהל חיצוני והתנהגותו במקרה זה אינה מקובלת".
טישלר הוסיפה כי "האירוע קרה מחוץ לשעות הפעילות של הבריכה תחת הכפר, וההתנהלות מהסוג זה מזעזעת. מהיכרותי עם הנושאים והעובדה שבבריכה ישנם גם ערבים וגם יהודים הדבר לא עולה בקנה אחד עם מה שפורסם".
עורך דינו של מפעיל הבריכה, יוני ג'ורנו, דחה את ההאשמות ואמר כי מדובר בפרובוקציה מתוכננת. "בשלב מסוים, משום מקום, הוא שאל אם בני דודים נכנסים. מרשי סבר שבני דודים הם ערביי השטחים והשיב בשלילה לאור התנהלות והתנהגות עבר שאינה הולמת, בלשון המעטה", אמר עורך הדין אף כי מרבית המבלים הלא יהודים הם ערבים מרמלה ולוד וכלל לא פלסטינים. "בשלב זה טען הדובר כי הוא ערבי ישראלי, מרשי לא ראה כל בעיה בערביי ישראל ואף ציין זאת. בבריכה בהנהלת מרשי נכנסים מדי יום ערבים ישראלים ויהודים כאחד. אין סלקציה, ערביי ישראל מוזמנים להינות.
"הדובר בהקלטה לא מעוניין בקפיצה לבריכה, אלא במקור הכנסה. אני מציע לכולם לעצור לרגע ולנשום אוויר. מקומה של תביעה להתברר ראשית בבית המשפט ולא בתקשורת. מרשי לא ישלם אגורה שחוקה, וכל ניסיון סחיטה באיומים בחסות כלי תקשורת שנפלו למזימה, לא יועילו. מוצע למתלונן, להגיש תביעה לבית משפט, שם הנושא יתברר. מרשי יגיב בהתאם כשתוגש תביעה ואם תוגש. עד אז, לא ננהל הליכי משפט בתקשורת".