4 צפייה בגלריה
משה ושמחה נזרי ז"ל שנהרגו בתאונת דרכים
משה ושמחה נזרי ז"ל שנהרגו בתאונת דרכים
"דאגו שלא יחסר דבר בהדלקת נרות". משה ושמחה נזרי
(באדיבות עיריית מגדל העמק)
משה ושמחה נזרי, תושבי מגדל העמק שנהרגו אתמול (יום רביעי) בתאונה בכביש 90 באזור בקעת הירדן, היו יושבים כל בוקר במרפסת ביתם וממתינים לעובד הניקיון שמטאטא את הכביש. "בחורף הם היו מכינים לו כוס תה חם, ובקיץ אמא הייתה מכניסה לו לעגלה בקבוק קר של ליטר וחצי מים, כדי שלא יסבול מהחום", סיפר בנם, יהודה נזרי. "כאלה הם היו. אנשי חסד".
משה, בן 75, היה גמלאי של המשטרה. הוא שירת בסיור של תחנת חיפה, ולימים כשהתחזק וחזר בתשובה, שירת בתור שוטר בבית הדין הרבני בחיפה. שמחה, שנקראה מימי בפי מכריה, עבדה בחברת מט"ב, והייתה מעניקה סיוע לקשישים ומטפלת בהם. בת 63 הייתה במותה.
זירת התאונה אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

4 צפייה בגלריה
תאונה בקעת הירדן כביש 90
תאונה בקעת הירדן כביש 90
"חשבתי שאני מזהה את הרכב, אבל לא הייתי בטוח". זירת התאונה, אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
במהלך השבוע היו בני הזוג בנופש בים המלח. הם היו אמורים לשוב מהחופשה היום, אך החליטו להקדים את חזרתם ביממה כדי להדליק נרות חנוכה עם נכדיהם. "אמי רצתה להכין להם את הכל להדלקת הנרות, הספינג' והמאכלים המסורתיים, כדי שלא יחסר דבר", סיפר הבן.
"על התאונה קראתי ב-ynet וחשבתי שאני מזהה את הרכב שלהם, אבל לא הייתי בטוח. התקשרתי לאימא והיא לא ענתה. חשבתי, 'היא בים המלח, בטח אין קליטה'. חצי שעה אחר כך השוטרים דפקו אצלי בדלת, עם עובד של מחלקת הרווחה של העירייה. אמרו לי לשבת, אבל הם לא היו צריכים להגיד לי. היה לי ברור שההורים שלי הם אלה שנהרגו בתאונה בבקעה".
יהודה סיפר כי אביו היה אוהב לארח אנשים והיה אדם חברותי באופן מיוחד. "הוא הקים בית כנסת שנשא את שמו, 'ישמח משה', ואהב שאנשים באים ומתפללים איתו", אמר. "גם בתקופת הקורונה הוא עשה מניין בגינה והיה אוסף אנשים מכל השכונה שיבואו להתפלל. הוא מאוד אהב לארח, היה מזמין אנשים אלינו הביתה בלי להודיע - רק שיבואו ויעשו איתו קידוש".
"אני לא יודע למה קרה מה שקרה", הוסיף יהודה. "זה כנראה היה צריך לקרות, אנחנו אנשים מאמינים. הם זכו לראות ילדים, נכדים ונינים. הכביש הזה מלא במחדלים ובבעיות בטיחותיות. חייבים לטפל בהן לפני שייפלו עוד קורבנות".
4 צפייה בגלריה
תאונה בקעת הירדן כביש 90
תאונה בקעת הירדן כביש 90
"תיקון כביש 90 - פרויקט לאומי מציל חיים ממדרגה ראשונה". התאונה אתמול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
תאונה בקעת הירדן כביש 90
תאונה בקעת הירדן כביש 90
(צילום: כבאות בקעת הירדן)
מהחקירה הראשונית של המשטרה אתמול עלה כי נהג הרכב הפרטי סטה מנתיב נסיעתו בכביש הבקעה והתנגש חזיתית במשאית, שהגיעה מהכיוון הנגדי. נהג המשאית נפצע באורח קל.
לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו שבעה בני אדם לאורך כביש 90 ונפצעו 17 נוספים. מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה, אמר אתמול כי "לו היה קיים מעקה הפרדה בין הנתיבים, ככל הנראה התאונה הייתה נמנעת וניתן היה למנוע את מותם של שני בני אדם. כביש 90 ממשיך לגבות קורבנות. למרות הצהרות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים על שיפור התשתית בכביש כמעט דבר לא נעשה וכל נסיעה ממשיכה להיות הימור על החיים".
לדבריו, "כביש 90 הוא ציר תנועה מרכזי לבקעה ולאזור הערבה ואילת. מספר כלי הרכב הנעים בכביש הולך וגדל ובהתאם לכך גם הסיכון גובר. לדאבון ליבנו עוד ועוד אנשים יהרגו בכביש בתאונות דרכים אז מדוע לחכות שהם ייהרגו ורק אז לתקן את הכביש?".
"חייבים להתעורר, מדובר בפרויקט לאומי מציל חיים ממדרגה ראשונה", הוסיף מנכ"ל אור ירוק. "הכביש חייב לכלול שני נתיבי נסיעה לכל כיוון עם הפרדה בין הנתיבים למניעת תאונות חזיתיות, הסדרת הכניסות והיציאות מהישובים והפיכת הכביש מאדום לכביש בטוח. לא רק הנהג אשם בתאונות הדרכים, אלא גם למדינה יש אחריות".
בני הזוג הובאו אמש למנוחות בעירם. הם הותירו אחריהם שישה ילדים, שכולם מתגוררים במגדל העמק, 16 נכדים ו-3 נינות.
פורסם לראשונה: 20:43, 17.12.20