ימים אחרונים למנדט נתניהו: הדיון באולפן ynet

כמעט שלושה ימים נותרו עד לפקיעת המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו לצורך הרכבת הממשלה הבאה - וככל ששעון החול הולך ואוזל התרחישים שהיו אפשריים עד כה מצטמצמים גם הם. השאלה המרכזית שנותרה אמש (שבת) היא אם נתניהו יבקש את הארכת ימי המנדט: אם כן, האם יקבל שבועיים נוספים? ואם לא - מי יקבל במקומו את המנדט להרכבת הממשלה?
שלוש אפשרויות עומדות כעת על הפרק: הראשונה היא שנתניהו אכן יבקש הארכה, אולם האפשרות תלויה רק אם משהו במבוי הסתום שהליכוד נקלע אליו להשתנה - ונתניהו יוכל להראות לנשיא ריבלין שסיכוייו להקים ממשלה השתפרו.
התרחיש השני הוא שמי שיקבל את המנדט הוא יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שזכה למספר הממליצים הגדול ביותר אחרי נתניהו - ובכך המשחק הפוליטי ייפתח בצד השני. התרחיש השלישי, ובעל הסיכויים הנמוכים ביותר, הוא שיו"ר ימינה נפתלי בנט יקבל את המנדט מנשיא המדינה.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
בנימין נתניהו, נפתלי בנט, יאיר לפיד
המנדט של נתניהו פוקע, לפיד ובנט מחכים לנשיא
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
גורמים פוליטיים אמרו ל-ynet כי שלושת הימים הקרובים יהיו קריטיים ודרמטיים מאוד בדרך להרכבת ממשלה. מטרת גוש השינוי היא לגבש הסכמות עוד לפני ההליכה לנשיא, כך שמרגע שהסתיים המנדט של נתניהו יתקבל המנדט בגוש השני ותוך זמן קצר אפשר יהיה לחזור לנשיא ולהקים ממשלה. אלא שבנקודה הזאת האינטרסים של לפיד ובנט שונים: לפיד מעוניין לקבל את המנדט לידיו ולהתחיל לתמרן במסגרת הימים המוקצבים בחוק - ואילו בנט רוצה לסיים את מלאכת ההרכבה ואת רוב קווי היסוד עוד לפני כן.
צוותי המו"מ בגוש ניהלו בשבוע החולף דיונים ארוכים - אך המחלוקות עוד רבות. במסגרת המגעים שהיו עד כה, בנט הביע עניין בהשארת פתח למפלגות החרדיות, בעוד שליברמן ומרצ רוצים לקדם נישואים אזרחיים. כמו כן, בזמן שגנץ בטוח שיישאר בתפקיד שר הביטחון, גם סער מעוניין בתפקיד. למרות ששקד רוצה לחזור לתיק המשפטים, בכחול לבן מבקשים לשמור אותו לעצמם.
פורסם לראשונה: 23:27, 01.05.21