3 צפייה בגלריה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
יבוטלו ימי חופש לתלמידים? (אילוסטרציה)
במשך שנה שלמה למדו התלמידים דרך הזום, אבל כעת כשתחלואת נגיף הקורונה בירידה - הם שוב ממלאים את בתי הספר והשגרה כמעט כאן במלואה. אלא שתוך חודשים ספורים יחזרו שוב התלמידים אל הבתים לחופשת הקיץ, וארבעה ימים אחר כך לחופשות חגי תשרי. כעת דורשים ההורים לצמצם את ימי החופשה לטובת השלמת החומר הלימודי והפחתת השהות בבתים.
בבדיקת לוח השנה של שנת הלימודים הבאה נדהמו ההורים לגלות כי ארבעה ימים בלבד לאחר סיום חופשת הקיץ הארוכה - ייצאו שוב התלמידים לחופשת ראש השנה. "יש לאפשר לתלמידים, להורים ולמשק להשתקם, ובשיתוף ארגוני המורים לבצע התאמות ולקבוע מבנה חדש לשנת הלימודים", אמר יו"ר הנהגת ההורים הארצית מרום שיף.
גם יו"ר מרכז השלטון האזורי, שי חג'ג', מנסה להוביל מהלך ציבורי לביטול ימי חופשה כדי לאפשר למידה רציפה וצמצום פערים. "עלינו להאריך את שנת הלימודים ולקצר את חופשת הקיץ", אמר. "היום החופשי במימונה למשל, לאחר שבוע של חופשת חול המועד - למה צריך אותו? אותו דבר לגבי יום הבחירות. כל יום חופשה מחמיר את הנזקים שכבר נגרמו ומעמיק את הפערים".
3 צפייה בגלריה
שירן בוקובזה ממושב גילת וילדיה: הגדול קורן והקטן ודניאל
שירן בוקובזה ממושב גילת וילדיה: הגדול קורן והקטן ודניאל
"צריך לחשב מסלול מחדש ולבטל ימי חופשה מיותרים". שירן וילדיה
(צילום: חיים הורנשטיין)
3 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
יפה בן דויד
(צילום: הדר יואביאן)
שירן בוקובזה מהיישוב גילת, אם לקורן ולדניאל תלמידי כיתות ב' ו-ט', ויו"ר ועד ההורים בבית חינוך יסודי ממלכתי מרחבים, הצטרפה לקריאות. "מטה לחמם של הורים רבים נפגע משום שנאלצו לתמרן בין הניסיון להיאחז במשרות ובעסקים, כשבמקביל הפכו גם למורים ולגננות של ילדיהם כדי לשמור על שגרת החיים", אמרה. "עלינו לחשב מסלול מחדש ולהתאים את תוכנית הלימודים לימי החופש הקצובים של ההורים, לבטל את ימי החופשה המיותרים כמו "אסרו חג" ולהחזיר את הלימודים בימי שישי".
על המשמר של חופשות הצוותים החינוכיים עומדת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שמסרבת בתוקף לדרישת ההורים: "לא נאפשר כל שינוי במבנה שנת הלימודים והחופשות. חבל שהנהגת ההורים עוסקת שוב ושוב בפגיעה בתנאי העסקתם של עובדי ההוראה במקום לעסוק בנושאי מהות שקריטיים לרווחת והשכלת התלמידים, כמו כיתות קטנות, אוטונומיה למנהלים ועובדי הוראה ושיפור התשתיות בבתי הספר".