1 צפייה בגלריה
 דיון ערעור על עונשו של רונן ביטי המורשע בעבירות מין בקטינות
 דיון ערעור על עונשו של רונן ביטי המורשע בעבירות מין בקטינות
רונן ביטי בבית המשפט דצמבר האחרון
(צילום: גלעד מורג)
רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי, הגיש בסוף השבוע בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון בבקשה להקל בעונש 20 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין שורת עבירות מין שהורשע בהן. ביטי טוען כי נגרם לו עוול כשבית המשפט המחוזי החליט להחמיר את העונש שנקבע במקור על ידי בית משפט השלום.
ביטי הורשע במסגרת עסקת טיעון בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של שבע נערות בנות 14-13 שהעריצו את בתו. בית המשפט השלום בכפר סבא גזר עליו באוגוסט בשנה שעברה עבודות שירות ו-20 חודשי מאסר על תנאי אך הפרקליטות ערערה על העונש והמחוזי החליט להחמיר אותו למאסר בפועל. בבקשת הערעור שהוגשה מטעמו של ביטי על ידי עורך הדין ששי גז נכתב: "מדובר במי שנטל אחריות על מעשיו ועושה מאמצים כבירים לחזור למוטב".
רונן ביטי בבית המשפט בינואר האחרון 
(צילום: נדב אבס)

עו"ד גז הצטרף לצוות ההגנה של ביטי לאחר גזר הדין בבית המשפט המחוזי. בכתב הטענות נטען בין היתר כי ביטי שילם מחיר כבד עד כה: "רישיון העבודה שלו כבעל חברה להוצאה לפועל נשלל, נישואיו נפגעו והתיק שלו סוקר בתקשורת בצורה נרחבת". לטענתו, בית המשפט המחוזי שגה כשקבע שהיעדר מפגש בין הצדדים לא מוריד מחומרת מעשיו. עוד נטען על ידי עו"ד גז כי ביטי "הצר על מעשיו, לקח אחריות, הורשע על פי הודאתו, השתקם ושילם קנס נכבד וקיבל הערכת מסוכנות נמוכה".
עורך הדין ששי גזעורך הדין ששי גזצילום: עידו ארז
הפרשה נחשפה לפני יותר משלוש שנים ובסופה הורשע ביטי בסעיפים של הטרדה מינית, מעשה מגונה בפני קטינה ומעשה מגונה. ביטי, בן 51, יצר קשר עם מעריצות של בתו, חלקן בנות פחות מ-14, באמצעות קבוצת וואטסאפ. הפרקליטות דרשה בתחילה לגזור עליו עונש של ארבע שנות מאסר בפועל.
בבקשת הערעור שלו טוען ביטי כי יש לקחת בחשבון את העובדה שלא גזל זמן שיפוט יקר לאחר שהודה במעשיו. "האם האינטרס הציבורי אינו יוצא נשכר כאשר נאשם לוקח גורלו בידו, ועושה ככל שלאל ידו לשנות מדרכיו ולהשתקם?", נכתב.