הדיון בהארכת מעצרו של החשוד
(צילום: גיל יוחנן )

חשד לרצח בירושלים: גבר כבן 60 נפטר אתמול (שני) בבית חולים בעיר. זאת אחרי שעל פי החשד היה מעורב בקטטה במוצאי שבת במוסד בשם "ישיבת אור ישראל" בשכונת בית ישראל שליד מאה שערים. המשטרה עצרה את איתמר בן אבו, בשנות ה-40 לחייו, וביקשה מבית משפט השלום בעיר להאריך את מעצרו בעשרה ימים.
3 צפייה בגלריה
החשוד
החשוד
החשוד ברצח
(צילום: אלכס קולומויסקי )
3 צפייה בגלריה
החשוד
החשוד
החשוד ברצח
(צילום: אלכס קולומויסקי )
המשטרה בשכונת בית ישראל
(צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע
זירת האירוע
ניידת בזירה בירושלים
(צילום: מחאות החרדים הקיצוניים)
מוסד "ישיבת אור ישראל" שבו התרחשה הקטטה איננו ישיבה תורנית במובן המקובל. לפי אתר האינטרנט של המוסד, זוהי "ישיבה המאכלסת בחורים רווקים, וגם גרושים ואלמנים לפני פרק ב', ואפילו ג'. בנוסף, היא מאכלסת גם אסירים משוחררים ומשמשת לחלופות מעצר. יש במקום גם אסירים לשעבר".
עוד נכתב באתר: "חלופות המעצר הן סיפור הצלחה מבחינתו של הרב ניסים קדוש ראש הישיבה. כבר מעל לעשרים שנים שהוא לוקח תחת חסותו אנשים למעצר בית בישיבה, במקום שישהו במעצר, עד שתתברר חפותם - או לחילופין - אשמתם".
החשוד שנעצר הוא תושב מבשרת ציון במקור, המתגורר גם הוא בישיבה. דיירים במקום סיפרו כי הקורבן אושפז אחרי הקטטה ושוחרר מבתי החולים למחרת. הוא אושפז בשנית אחרי שחש ברע, ואתמול מת מפצעיו. מפקד מרחב ציון, תנ"צ עופר שומר, הורה לפתוח צוות חקירה מיוחד שיחקור את האירוע.