אביו של הקורבן: "הבן שלי גמר את החיים שלו"

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) 15 שנות מאסר על טדסה סלומון, שהורשע בניסיון רצח של שכנו אלירז אזולאי - לאחר שזה הרעיש עם חבורת צעירים סמוך לביתו.
השופטת רות לורך אמרה כי "לנוכח חומרת העבירה, מצאנו לנכון לקבוע את מתחם העונש בין 14 ל-18 שנות מאסר בפועל. התייחסנו לכך שעד האירוע הוא ניהל אורח חיים נורמטיבי וסעד את הוריו, ומאז האירוע מצבו הנפשי ניזוק. הוא הביע צער על מה שנגרם לאלירז ולכן קבענו כי הוא ירצה 15 שנות מאסר בפועל, יואשם בכל עבירת פשע מסוג אלימות ויפקיד פיצוי כספי לחשבונו של אלירז עשרה ימים מהיום".
2 צפייה בגלריה
טדסה סלומון בבית המשפט המחוזי לוד
טדסה סלומון בבית המשפט המחוזי לוד
אותר שכוב במיטתו כשהאקדח לצידו. טדסה סלומון
"הרס לי את החיים": הדיון בחודש דצמבר
(צילום: גלעד מורג)

2 צפייה בגלריה
אלירז אזולאי שטדסה סלומון ניסה לרצוח אותו
אלירז אזולאי שטדסה סלומון ניסה לרצוח אותו
"הרס לי את החיים". אלירז אזולאי
מוריס אזולאי, אביו של הקורבן, אמר בקול חנוק אחרי הקראת גזר הדין: "שום עונש לא יחזיר את החיים של הבן שלי. הוא קם, אוכל וישן. הבן שלי גמר את החיים שלו, שום עונש לא יספק אותי. הפיצוי הכספי גם לא משנה במיוחד, הוא בכיסא גלגלים. הטיפול שהוא זקוק לו עולה הרבה מאוד כסף".
סלומון, תושב נס ציונה, הורשע בניסיון הרצח בדצמבר 2020. אל הדיון אז הגיע אזולאי בכיסא גלגלים, וסיפר כי "הוא הרס לי את החיים". השופטת רות לורך קבעה כי סולומון, שעבד כמאבטח, היה אחראי למעשיו בעת הירי. "אין חולק כי בעת האירוע הנאשם היה שרוי תחת השפעת אלכוהול", אמרה. "הגעתי לכלל מסקנה כי האלכוהול לא הגיע לידי רמה של שכרות מלאה או חלקית כהגדרתם בחוק, ולכן לא חוסה בצלה של הגנת השכרות. התנהלותו לפני האירוע ולאחריו בעת מעצרו מלמדות כי הבין את המתרחש סביבו באופן המלמד על רצון להתרחשות המעשה".
אזולאי אמר אז כי "הייתי בשנה ב' של לימודי משפטים, והחיים שלי נהרסו. עברתי משהו לא פשוט ואני עדיין עובר, ואני מקווה שהוא יוענש בחומרה". אביו, מוריס, הוסיף: "סלומון צריך לקבל את העונש הכי חמור שאפשר, הוא השבית משפחה ואת הילד. מגיע לו להיות בכלא עד סוף החיים".
ניסיון הרצח התרחש בינואר 2018, ולאחריו הוגדר מצבו של אזולאי אנוש. לפי כתב האישום, בלילה שבין 12-11 בינואר היה סלומון בביתו ושתה אלכוהול, כשסמוך לשם הרעישו שבעה צעירים - בהם אזולאי. בהמשך הלילה יצא סלומון מביתו, ניגש אל החבורה וביקש מאזולאי שיהיו בשקט. אזולאי השיב לו בצורה פוגענית ומלגלגת, וסלומון הנהן בראשו וחזר הביתה. זמן קצר לאחר מכן הוא חזר לחבורה כשהוא מחזיק באקדח טעון בכדורים, התקרב לאזולאי תוך שהוא מסווה את הנשק - ואז, מטווח של פחות ממטר, כיוון את האקדח לראשו וירה.
עו"ד תמיר סננסעו"ד תמיר סננס
כתוצאה מהירי אזולאי התמוטט ואיבד את הכרתו. חבריו נבהלו ועזבו את המקום. גם סלומון עזב את הזירה, והותיר אחריו את אזולאי שכוב ברחוב. פחות משעה אחרי האירוע נעצר סלומון והשוטרים מצאו אותו שוכב שיכור במיטתו והאקדח מונח לצידו. את סלומון ייצג בבית המשפט עורך הדין תמיר סננס ממשרד נוי סננס שפרלינג חצרוני.