בית הדין למשמעת של עובדי המדינה פיטר באחרונה עובד הוראה ועובד במשרד הביטחון שהורשעו בעבירות של אלימות במשפחה, בהן עבירות הטרדה ואיומים. הראשון בהם, עובד ההוראה אמיר אפטקר, הורשע באיומים על גרושתו ובנה. הוא נידון לארבעה חודשי מאסר בפועל לאחר שהורשע בשליחת הודעות לחברתה של גרושתו שבהן כתב: "אני אפגע בה", "אני ארצח אותה", "אני אפגע בילד הגדול שלה, היא עוד תשב עליו שבעה", ו"ברור שאשב בכלא, לא אכפת לי היא תצטער שפגעה בי בכוונה".
בית הדין אימץ את עמדת אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה כי מי שהורשע במעשים מסוג זה אינו יכול לשמש כעובד הוראה במיוחד לאור עברו הפלילי, ולפיכך הורה על פיטוריו לאלתר ופסל אותו לשירות המדינה לשנתיים וממערכת החינוך לשלוש שנים.
1 צפייה בגלריה
"למי שנוקט באלימות שכזו – אין מקום בקרב שירות המדינה"
"למי שנוקט באלימות שכזו – אין מקום בקרב שירות המדינה"
"למי שנוקט באלימות שכזו – אין מקום בקרב שירות המדינה"
(צילום: shutterstock)
במקרה אחר, עובד משרד הביטחון אליה בנימינוב הורשע בשני כתבי אישום פליליים בעבירות של אלימות כלפי רעייתו, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, הטרדה, איומים והיזק לרכוש במזיד. במסגרת ההליך הפלילי הפעיל בית המשפט מאסר מותנה שעמד נגד בנימינוב והטיל עליו עונש מאסר נוסף וגזר עליו בסופו מאסר בפועל בן 7 חודשים וכן מאסר מותנה.
אף שאין מדובר בעבירות שבוצעו במסגרת העבודה או בקשר אליה, הוחלט באגף המשמעת של נציבות שירות המדינה כי יש מקום להעמידו לדין משמעתי בגין המעשים בהם הורשע. נגד בנימינוב הוגשה תובענה משמעתית לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה והתביעה עתרה לפיטוריו לאלתר ולפסילתו לעבודה בשירות המדינה ל-10 שנים.
בית הדין למשמעת של שירות המדינה קיבל את עמדת אגף המשמעת עמד על חומרת עבירות אלימות בכלל ובתוך המשפחה בפרט, והבהיר כי העובדה שהמעשים בוצעו מחוץ לתפקידו של העובד בשירות המדינה אינה מפחיתה מחומרתם. לאור זאת הורה בית הדין על פיטוריו של בנימינוב לאלתר, פסילתו לצמיתות למשרד הביטחון ולחמש שנים לשירות המדינה.
מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה כי "נציבות שירות המדינה רואה בחומרה רבה כל גילוי אלימות מצד עובד מדינה ואף ביתר שאת אלימות כלפי בני משפחה או חסרי ישע. במסגרת זו, עמדת אגף המשמעת בנציבות היא כי עובד מדינה המורשע בעבירה של אלימות כלפי בן משפחה – יועמד גם לדין משמעתי לאחר הרשעתו הפלילית, ובמקרים המתאימים עמדתנו היא כי יש לפטרו ולהרחיקו משירות המדינה. בכך, נוטלת נציבות שירות המדינה חלק במאבק הכולל באלימות במשפחה ומבהירה כי למי שנוקט אלימות שכזו – אין מקום בקרב שירות המדינה".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.