סנגורי הנאשמים בבית המשפט
(נדב אבס)

הנאשם שלף את הסכין ודקר את המנוח שש פעמים בגבו. כך מתואר בכתב אישום שהוגש הבוקר (יום א') נגד אסף ברגיג (18) בגין רצח יאשיהו בלום (22) בחודש שעבר בחוף הים בראשון לציון. ברגיג גם מואשם בתקיפה בנסיבות מחמירות של חברי המנוח ושיבוש מהלכי משפט. כתבי אישום נוספים הוגשו נגד ארבעה צעירים ונער שהיו מעורבים בתקרית החמורה.
3 צפייה בגלריה
יאשיהו בלום
יאשיהו בלום
יאשיהו בלום
כתבי האישום נגד ברגיג ונגד יובל ברהה (21) הוגשו לבית המשפט המחוזי בלוד, ובמקביל הוגשו כתבי אישום נגד חן דסה (19), ווסאם בדר (21), מור צרפתי (25) ונער בן 17 לבית משפט השלום בראשון לציון.
תיעוד: לפני הדקירה בחוף בראשל"צ
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי לוס מפרקליטות מחוז מרכז, ב-8 באוגוסט אחרי חצות אספה צעירה ברכב את ברגיג, ברהה והנער לצורך בילוי משותף עם חברים נוספים. ברגיג פנה לנער בנוכחות הנהגת הצעירה וברהה ואמר לו שהביא סכין. באותה עת נשא ברגיג בבגדיו סכין מטבח.
ברגיג וברהה בילו בסמוך לחוף ירושלים בטיילת תל אביב עם דסה, בדר, צרפתי והנער וכן עם שלוש צעירות.
בסביבות השעה 02:30 הגיעו הנאשמים והבנות לחוף הים "ארבע על ארבע" בראשון לציון בשני כלי רכב. הנאשמים והבנות החנו את כלי הרכב בחניון הצמוד לחוף ויצאו לבלות באזור. בהמשך, חזרו הנאשמים והבנות לחניון, לאחר הבילוי. באותה העת, חנה בסמוך רכב שבו ישב המנוח. שלושה חברים של המנוח עמדו בסמוך ועישנו סיגריות. שניים מהנאשמים ושתי בנות נכנסו לרכב שבו ישב המנוח.
כשהנאשם דסה ישב ברכב, הוא שאל את חברו של המנוח אם הם מעוניינים לרכוש סמים. בין השניים התפתחו חילופי דברים שבסופם יצא דסה מהרכב והכה את חברו של בלום בראשו. לאחר מכן הצטרפו לדסה שאר הנאשמים ותקפו את שלושת חבריו של המנוח במכות ובעיטות. כעבור שניות ספורות נמלטו שניים מחבריו של המנוח מהמקום. בשלב זה יצא בלום מרכבו ולאחר שניות ספורות נוספות נמלט גם חברו השלישי מהמקום.
3 צפייה בגלריה
זירת הדקירה בראשון לציון
זירת הדקירה בראשון לציון
זירת האירוע
(צילום: אלי סניור)
3 צפייה בגלריה
 שוקרי אבו טביק  חי אוזן עמיחי ימין משה יוחאי איתי בן נון
 שוקרי אבו טביק  חי אוזן עמיחי ימין משה יוחאי איתי בן נון
סנגורי הנאשמים
(צילום: ענת גרין , שאול גולן )
הנאשם ברגיג, כך נטען, התקרב לבלום. באותה העת עודד הנאשם ברהה את ברגיג בקריאות: "תדקור אותו, תדקור אותו". ברגיג שלף את הסכין ודקר את המנוח שש פעמים בגבו. לאחר הדקירות נמלט המנוח על נפשו למרחק של כ-35 מטרים ואז קרס והתמוטט. כוחות הצלה שהגיעו למקום פינו את בלום לבית חולים, שם נקבע מותו.
לאחר מכן נכנסו הנאשמים לשני כלי הרכב שלהם ונמלטו מהמקום יחד עם הבנות. ברהה רץ אל המחסום האלקטרוני ביציאה מהחניון, הרים את המחסום בידיו בכוח ובכך אפשר לכלי הרכב להימלט מהחניון ללא עיכוב. במהלך הנסיעה מהחוף לבתיהם, הורה הנער לברגיג לזרוק את הסכין והנאשם עשה כן.
האם: "דיברנו על החלומות שלו"
(צילום: נדב אבס)
האישום נגד יובל ברהה כולל עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, שידול לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות וסיוע לאחר מעשה. חן דסה, ווסאם בדר, מור צרפתי והנער בן 17 מואשמים, כל אחד לפי חלקו, בתקיפה בנסיבות מחמירות בצוותא, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית ושיבוש מהלכי משפט.
בבקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים ציין עו"ד לוס: "נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנות יתרה של המשיבים, אשר ששו אלי קרב בעקבות חילופי דברים סתמיים, חלקם בהומור, בין חברו של המנוח ודסה. המשיבים אינם נרתעים משימוש בחפץ חד, וזאת בשלב שבו שניים מחבריו של המנוח כבר נמלטו והשלישי שרוע על הרצפה, וכל זאת כאשר המשיבים וחבריהם הם שישה במספר לעומת המנוח".
בלום הותיר זוג הורים ושלושה אחים, בהם אח תאום. אמו מרים סיפרה לאחר המקרה על שיחה בין השניים כמה שעות לפני הרצח: "דיברנו על החלומות שלו. הוא כבר ידע מה הוא הולך לעשות כדי להתקדם בחיים. הוא נלקח ברגע של שטות, שלא היה צריך להיות".
עורכי הדין עמיחי ימין ומשה יוחאי, שמייצגים את הנאשם המרכזי ברגיג, אמרו: "הנאשם כופר במיוחס לו. טרם קיבלנו את חומר הראיות, ברגע שנקבל אותו נתמודד מולו".
עו"ד איתי בן נון מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את ברהה, מסר: "הלקוח שלי לא מואשם ברצח, גם לא בסיוע לרצח, אלא בתקיפה וסיוע לאחר מעשה. אנחנו נצלם את חומר הראיות ונראה בסיס למה שמואשם כעת".
עורכי הדין שוקרי אבו אבו טביק וחי אוזן, סנגוריו של הנאשם הנער, מסרו: "איננו ממעיטים מחומרת העבירות ואולם חלקו של מרשי בקטטה שבה השתתפו מספר מעורבים לרבות המנוח הוא מזערי. לא מיוחס למרשי אלימות כלפי המנוח, אלא כלפי אחר שהיה מעורב באירוע, ולפיכך ועל פי הראיות שבידי המשטרה מרשי אינו מעורב ברצח של המנוח כפי שטען מלכתחילה. אנו נצלם את התיק בימים הקרובים, נלמד את חומר הראיות ונטען טענותינו בבית המשפט".