כך נתן לוחם כפיר נוק-אאוט למחבל

הלוחם שהתגבר על מחבל בעזרת הניסיון שלו באמנויות לחימה יקבל תעודת הערכה: בחטיבת כפיר שיבחו את פועלו של לוחם גדוד נחשון סמל יוסי עמר, שתיאר שלשום (שבת) את ניסיון הפיגוע שעבר וסיכל בגופו בתחילת מבצע "שומר החומות" - ואף מתכוונים גם לבטא זאת במעשים. הפרטים על סיכול הפיגוע נחשפו לראשונה ב-ynet.
בשבוע הבא צפוי להתקיים לכבוד הלוחם טקס צנוע ביחידתו, שבמהלכו יקבל תעודת הערכה ממפקדיו בגין חתירה למגע, גילוי תושיה ותגובה נחושה שמנעה מהמחבל לחטוף ממנו את נשקו האישי ולעשות בו שימוש קטלני.
2 צפייה בגלריה
יוסי עמר
יוסי עמר
יוסי עמר, לאחר ניסיון הפיגוע
במהלך ניסיון הפיגוע לפני שבועיים, ליד מחנה האימונים נבי מוסא, עמר היה בתחילה בתנאים נחותים מול המחבל בן ה-30, מאזור רמאללה, שהגיע אליו מאחור והפתיע אתו עם ריסוס גז פלפל לעיניו. אף שלא ראה דבר, ושהמחסנית שלו נפלה ונשברה, עמר התעשת במהירות ובמהלך חמש דקות של קרב אגרופים ומהלומות הוא ריתק את המחבל ואף לכד אותו כשניסה לברוח.
מפקד האוגדה הסדירה החדשה 99 תת אלוף אבי רוזנפלד, אוגדה שמהשנה האחרונה חטיבת כפיר שייכת לה, מתכוון להמליץ לוועדה הצה"לית האמונה על כך, להעניק לעמר ציון לשבח. ההמלצה תיבחן בצבא בשבועות הקרובים.
כך או כך, הוחלט ביחידות קרביות רבות בצבא להפיץ את סיפורו של עמר, כדוגמה ומופת להתנהגות של לוחם שלא מוותר גם אם הוא הופתע, ולא מוותר עד לנטרול המחבל. עמר עצמו כבר חזר לפעילות מבצעית עם חבריו לגדוד וסיפר כי כך מצופה שכל חייל ולוחם יתנהג, גם אם אין בעברו ניסיון של לוחם אמנויות לחימה כפי שיש לו: "ממדי הגוף לא משנים. אלו טכניקות קרב מגע שכל לוחם מקבל בשירות הצבאי והכי חשוב זה לעמוד מול המחבל ולשדר כוח ונחישות שירתיעו אותו".
2 צפייה בגלריה
יוסי עמר
יוסי עמר
המחבל, לאחר שנאזק
בעדותו שפורסמה שלשום סיפר עמר כיצד פעל לאחר שגז פלפל רוסס לעבר עיניו: "זה היה מפתיע, אבל תוך שנייה הבנתי שזה פיגוע. הוא ניסה לחטוף לי את הנשק. לא ראיתי כמעט כלום, אבל התחלתי להיאבק בו פיזית. המחסנית שלי שהייתה צמודה לנשק נפלה ונשברה במהלך המאבק, וגם הטלפון נשמט כך שלא יכולתי אפילו להזעיק כוחות. הוצאתי אותו במהלך המאבק אל מחוץ לתחנה, הקפדתי להצמיד אותו לגוף שלי - ואז בתנועה סיבובית כשאני מעליו ריתקתי אותו לרצפה עם האמה והתחלתי לחנוק אותו עם היד החזקה עד שהוא התעלף. במקביל נתתי לו אגרופים מהצד, אבל הוא לא ויתר".
בשלב זה, תיאר, המחבל הצליח להתאושש מעט והתנגד פיזית באגרופים משלו. עמר ניסה בינתיים למצוא את המחסנית ולהשתמש גם בנשקו, אך לשווא - היא הייתה מעט רחוקה ממנו ונשברה. "המחבל החל לסגת וניסה לברוח לעבר הדיונות הסמוכות, ולמרות שנחבלתי במאבק ועדיין בקושי ראיתי, לא ויתרתי ורצתי אחריו. תפסתי אותו והקרב התחדש, עם מכות נשק בדיוק כפי שלימדו אותנו בצבא בקרב מגע, עם הקת והקנה לעבר פלג גופו העליון".
לדבריו, "חצי מהמכות פספסתי כי בקושי ראיתי, ואז הוא ניסה לנצל זאת כדי לקחת ממני בכל זאת את רובה ה-M-16. ידעתי שאם הוא יצליח זה ייגמר ברע, כי כמה מאות מטרים מהתחנה הייתה תחנה מרכזית יותר ועמדו בה אזרחים. אז המשכתי להכות בו בגב ובראש. ראיתי מטושטש ונשרפו לי העיניים, עד שלזירה נקלע קצין משמר הגבול שעזר לי להשלים את ההשתלטות עליו ולאזוק אותו. זה נגמר עם חבלות קלות ושריטות בפני, עם דם על החולצה שלי ועל הציציות, וכמה נקעים באצבעות. המחבל נחבל קצת יותר, עם לסת שבורה".