תקיפות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

כיפת ברזל הפילה הבוקר (יום שבת) באזור חבל אשכול כלי טיס בלתי מאויש שחדר מרצועת עזה לשטח ישראל. זו הפעם השישית השבוע שמופל כטב"מ של חמאס, והפעם השלישית על-ידי כיפת ברזל. בצה"ל בודקים אם היעד של הכטב"מ היה להתפוצץ על מתקן צבאי.
בתוך כך, עד לשעות הצהריים הסתמנה מגמת הירידה במספר שיגורי הרקטות לעבר ישראל - זו היממה השלישית ברציפות. עם זאת, בסביבות השעה 13:30 נורה מטח כבד לגוש דן, אשדוד ונתב"ג. מאתמול בשעה 19:00 ועד הבוקר בשעה 07:00 היו כ-200 שיגורים לשטח ישראל. כ-30 מהשיגורים הללו נפלו בשטח הרצועה, ולוחמי כיפת ברזל יירטו יותר מ-100 נוספים. במהלך הלילה נשמעו אזעקות בערים גדולות בדרום ובעשרות קיבוצים ומושבים, מאשדוד ואשקלון ועד לבאר שבע, עם כמה פגיעות ישירות אך ללא נפגעים. לקראת 12:00 החלו כמה מטחים לעבר יישובים במועצה האזורית אשכול בעוטף עזה.
פגיעה ישירה בבניין בבאר שבע, היום
(צילום: חוסיאס מונטנגרו, אלי אלקסלאסי)

פגיעה ישירה בבניין באשדוד
(צילום: משה מזרחי)

3 צפייה בגלריה
כתב"מ שנפל בשטח מועצה אזורית שדות נגב
כתב"מ שנפל בשטח מועצה אזורית שדות נגב
כטב"מ שהופל בשדות נגב, השבוע
3 צפייה בגלריה
הבית באשדוד
הבית באשדוד
פגיעה בבית באשדוד
(צילום: משה מזרחי)
3 צפייה בגלריה
הבית שנפגע
הבית שנפגע
בית שנפגע בבאר שבע
(צילום: חוסיאס מונטנגרו)
המטח האחרון לגוש דן נרשם בחמישי בצהריים, וכלל 25 שיגורים לעומת יותר מ-100 שיגורים בכל אחד משני המטחים הראשונים לאזור תל אביב בתחילת המבצע. מגמת מיעוט השיגורים מאז רביעי בערב נמשכת, במה שנראה כניהול כלכלת קרב של חמאס, אך גם איתות לישראל על רצונו לנצור את האש.
בנוסף, כמות התקיפות של צה"ל פחתה הלילה, אך בכל זאת הותקפו כמה עשרות יעדי טרור ברצועה. בין היתר, תקף צה"ל את המשגר הרב-קני שירה לעבר ירושלים בתחילת המבצע. בנוסף, הותקפו בתים של מפקדים בחמאס, מנהרה ששימשה את הקומנדו הימי של הארגון ברחבת חוף של בית מלון בצפון הרצועה ומטרות נוספות.
העובדה שבישראל לא נרשמו הרוגים בימים האחרונים, כשמנגד צה"ל החריף את כמות התקיפות - בעיקר בליל ההונאה שהוביל לקבורת מאות לוחמי חמאס בתוך מנהרות בצפון הרצועה - הובילה למומנטום חיובי מבצעי וציבורי לטובת ישראל. המומנטום הזה יכול לסלול את הדרך להסכמתה של ישראל להפסקת אש ביממה הקרובה, בהנחה שלא יירשמו נפגעים נוספים בצד הישראלי.
בתוך כך, הפלסטינים טענו הלילה כי תשעה בני משפחה - שבעה ילדים ונערים ושתי נשים - נהרגו בתקיפת צה"ל הלילה בעיירה שאטי. בדובר צה"ל טרם התייחסו לטענות אלה. חמאס מקדם ברשתות את התקרית הזו, במטרה לטלטל את מדינות ערב ואת הקהילה הבינלאומית כדי שזו תפעיל לחץ על ישראל להגיע להפסקת אש. כך למשל, בהלווייתם של בני המשפחה גופותיהם כוסו בדגל הפלסטיני ולא בדגל חמאס, כחלק מקמפיין התודעה הבינלאומי - שמתחבר פחות לדגלי חמאס.
היום פרסם חמאס הודעה שלפיה "ביום הציון ה-73 לנכבה, אנחנו קוראים לעמים הערביים והאסלאמיים למלא את מחויבותם כלפי ירושלים ולצאת לרחובות לאות תמיכה בירושלים ולאות הזדהות עם העם הפלסטיני".
כך או כך, בכירים בצה"ל הביעו סיפוק בימים האחרונים מהשמדת נכסים צבאיים רבים ועצומים לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, בגלל הספקי תקיפה מהירים ורחבים, ומעריכים כי לארגוני הטרור ייקח שנים לשחזר את היכולות האלה. לצד חיסולים של בכירים בחמאס, צה"ל השמיד מערכי ייצור הרקטות, עשרות מנהרות לחימה והגנה ותשתיות רבות.