בנימין נתניהו ביקר בביתו של מיקי זוהר בקריית
(צילום: עופר אלבץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (שלישי) ביקור במרכזי קליטה ביבנה ובקריית גת, נפגש עם אנשי קהילת יוצאי אתיופיה והבטיח להם כי סגן השר גדי יברקן, שהתלווה אליו לביקור, יתמנה לשר בממשלה. שרת הקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) תקפה את ראש הממשלה ואמרה כי הוא "ממשיך להתעלם מהעובדה שהפתרונות למצוקות יוצאי אתיופיה נמצאים בידיו כבר למעלה מעשור".
כחלק מהניסיון לעורר את השטח לקראת הבחירות, הגיע נתניהו גם לביתו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בקריית גת. במרכז הקליטה ביבנה, שם ביקר נתניהו יחד עם סגן השר יברקן, הוא הבטיח: "נדאג שיברקן יהיה שר בממשלה".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו במרכז הקליטה עם גדי יברקן
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ביקר בביתו של מיקי זוהר בקריית
בנימין נתניהו ביקר בביתו של מיקי זוהר בקריית
נתניהו בביתו של מיקי זוהר בקריית גת
(צילום: עופר אלבץ)
"שמחתי לבקר היום ביבנה ובקריית גת יחד עם סגן השר יברקן ולפגוש את חברות וחברי הקהילה האתיופית ואת הקייסים הנכבדים והחשובים", אמר ראש הממשלה. "יש לנו הישגים אדירים למען הקהילה: סייענו למאות משפחות וזוגות צעירים ברכישת דירות, הסדרנו רשמית את מעמד הקייסים, קלטנו השנה 1,600 עולים חדשים מאתיופיה כפי שהבטחנו, ונתנו מלגות לסטודנטים וסטודנטיות מהעדה".
ראש הממשלה אף התחייב בביקור להביא תוכנית דיור חדשה שתיתן מענה לאלפי זוגות צעירים מהעדה. לדבריו, "כל משפחה או זוג צעיר יוכלו לקחת חלק בתכנית - בלי הגרלה, בלי סינון מקדים, בלי תנאי סף". הוא גם הבטיח להעלות לישראל את כל שארית יהודי אתיופיה ולהסיר את החסמים הקיימים בתוכנית המלגות לקהילה.
3 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
תמנו שטה על נתניהו: "מילים לחוד ומעשים לחוד"
(צילום: הדר יואביאן )
נתניהו וגנץ בטקס הגעת יהודי אתיופיה לישראל
(צילום: חגי דקל )

במרכז הקליטה בקריית גת קיבלו את פני ראש הממשלה מפגינים למען עליית יהודי תיגראי שבאתיופיה. אחד המפגינים, פעיל העלייה אבי יצחק, סיפר כי במקום הפגינו מעל 150 איש. "באנו לדרוש שגם יהודי תיגראי יעלו ויתאחדו עם משפחותיהם. לא ייתכן שאנשים עושים איפה ואיפה בין יהודים ואנו פה כדי להשמיע את זעקת האמהות והאחים שלהם". לדבריו, "בתקופה האחרונה יש מלחמה באתיופיה ויש סכנה ממשית ליהודים שם. חלק מהמשפחות שילמו מחיר יקר".
שרת הקליטה תמנו שטה מכחול לבן תקפה את נתניהו בעקבות הביקור אמש ואמרה כי הוא "עושה את סבב התמונות הקבוע שלו לפני בחירות. מילים לחוד ומעשים לחוד. צר לי שהוא ממשיך להתעלם מהעובדה שהפתרונות למצוקות יוצאי אתיופיה נמצאים בידיו כבר למעלה מעשור, אך כפי שהוא זוכר אותם בבחירות כך הוא שוכח לקיימם דקה לאחריהן".