2 צפייה בגלריה
ההורים והילדים ממתינים להחלטה של הקבינט
ההורים והילדים ממתינים להחלטה של הקבינט
ממשיכים ללמוד מרחוק
(צילום: מוטי קמחי, AP, עיריית חולון)
לאורך יותר משש שעות של דיונים בקבינט הקורונה עקבו אמש (יום א') הורים לתלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב אחר העדכונים בציפייה לבשורה בדבר תאריך יעד לחזרת ילדיהם לכיתות. ואולם, הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרי הקבינט ולפיה הוא ושר הביטחון בני גנץ יגבשו הצעה יחד היום, הותירה אותם מאוכזבים וכועסים.
בתום הדיון, פרסם שר החינוך יואב גלנט עדכון לתלמידים, להורים ולאנשי ההוראה. "קבינט הקורונה דן בעיקרו במערכת החינוך", אמר גלנט, שציין כי עדכן את השרים בנתוני התחלואה במערכת החינוך. "השרים שמעו ברוב קשב את דבריי, ואני חושב שיש תמיכה גבוהה בקרב חברי הממשלה להצעה שלי לפתוח את כיתות ה'-ו וי"א-י"ב בימים הקרובים ומיד בהמשך את שאר בתי הספר". גלנט ציין כי הוא מעריך שההחלטה תאושר על-ידי הקבינט.
גלנט: יש תמיכה גבוהה בפתיחה
(מתוך פייסבוק )

איתי בן יעקב, אביה של עלמה, תלמידת כיתה ו' מגבעתיים, זעם על דחיית ההחלטה. "מביש שקבינט הקורונה לא מסוגל לקבל את ההחלטה שהייתה צריכה להתקבל כבר לפני כמה חודשים", אמר. "בכל יום שעובר, הילדים ממשיכים להיפגע והזנחתם נמשכת".
הוא הוסיף כי הוא לא מוצא סיבה לדחיית ההחלטה. "איפה הם היו עד היום, על מה יש לדבר כל כך הרבה?", תהה. "מה כל כך קשה להחליט, כשברור שמקור התחלואה לא בבתי הספר היסודיים?". עוד ציין כי "שיגעו את ההורים והילדים עם הבלגן הזה. הילדים מסכנים. הם חשבו שהם חוזרים, ושוב התאכזבו". אמה עינת הוסיפה: "הזוי ומרתיח לשמוע ששוב דוחים את קבלת ההחלטות".
2 צפייה בגלריה
עינת גבריאלי ואיתי בן יעקב עם ילדיהם
עינת גבריאלי ואיתי בן יעקב עם ילדיהם
איתי בן יעקב, עינת גבריאלי וילדיהם. "מה כל כך קשה להחליט?"
ליאת פשה, אמה של שקד, תלמידת כיתה ו' גם היא, קיוותה שבתה תוכל לשוב לבית הספר בקרוב, וציינה שהיא מרגישה שהחינוך לא נמצא בראש סדר העדיפויות של קבינט הקורונה. "שוב ושוב מחפשים תירוצים ללמה לא. בכל מקום בעולם מחזירים קודם את החינוך, ואצלנו העולם עומד מלכת", אמרה. "אני יודעת שאם הלימודים יחזרו הילדה שלי תחזור לחייך. היא סוף סוף תהיה במסגרת שהיא לא מסך ולא במרוץ אחרי הזום. קיוויתי שזה כבר יקרה, אבל ניאלץ שוב לחכות. זה ממש מתיש".
מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אמר כי "קבינט הקורונה קובר את מערכת החינוך בישראל, מפקיר את ילדי ישראל וממשיך גם הערב לגרור רגליים במקום לקבל החלטות אחראיות וזאת כחלק ממדיניות מתמשכת של אי יכולת לקבל החלטות אחראיות ומנהיגותיות שפוגעת אנושות בילדי ישראל. הורי ישראל, שנדרשים לראות את הפגיעה בילדיהם מדי יום, לא ינוחו ולא יניחו עד שתתקבל החלטה לטובת הילדים. אלפי ילדים נוטשים את מערכת החינוך ואנחנו מצפים שיחזירו את ילדינו באחריות ובביטחון למוסדות".
נתניהו: רוצים לפתוח בבטיחות
(צילום: עומר מירון, לע"מ )

בדיון בקבינט הקורונה הסתמן רוב להחזרת תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב למוסדות החינוך. שר החינוך יואב גלנט אמר שבמערכת החינוך נרשמה דווקא ירידה בתחלואה, למרות הפתיחה החלקית של בתי הספר והגנים. הוא קרא להתעלם ממקדם ההדבקה שרחוק מהיעד – 0.8, ואמר: "חובתנו לקבל החלטה על החזרת מערכת החינוך לפעולה באופן מיידי. אם לא נקבל החלטה בעניין החינוך - המשמעות היא שהחינוך לא ייפתח לזמן רב. האם זו החלטה ששרי הממשלה מוכנים לקבל?".
שר החוץ גבי אשכנזי הביע תמיכה בדבריו של גלנט, והסתמך על הנתונים שהציג גלנט לקבינט הקורונה, אותם הציג אתמול בבוקר גם בריאיון לאולפן ynet. ב-99% מגני הילדים, כך לפי גלנט, לא אובחן אף חולה מאז פתיחתם לפני חודש. כמו כן, לפי הנתונים של משרד החינוך, שבועיים אחרי החזרת תלמידי א'-ד' לכיתות, ב-90% מבתי הספר היסודיים לא אותר אפילו חולה אחד. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הביעה התנגדות להחזרת התלמידים. "זה חוסר אחריות לפתוח עכשיו את החינוך", אמרה.
פורסם לראשונה: 23:56, 15.11.20