2 צפייה בגלריה
מתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין
מתחם חיסוני הקורונה בכיכר רבין
מתחם חיסונים של מכבי בכיכר רבין בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
מבצע החיסונים הורחב הבוקר (יום ה'), אולם מבוטחים של קופת החולים מכבי, שהייתה האחרונה לפתוח את מוקדי ההזמנות, מדווחים על קשיים בקביעת התור בכלל או על אפשרות לעשות זאת קרוב למקום מגוריהם.
אחרי שהוחלט לאפשר גם לצעירים מתחת לגיל 35 להתחסן, החלו מבוטחי ארבע קופות החולים לנסות לקבוע תור לחיסון דרך פלטפורמות הזימון השונות. במכבי, כך נראה, קצת קשה יותר לעשות זאת.
רה"מ נתניהו מתייחס להאצת החיסונים
(צילום: לע"מ)

"מהבוקר ניסיתי להזמין תור גם במוקד הטלפוני וגם באתר, אבל זה פשוט בלתי אפשרי", סיפר מאור, מבוטח של מכבי מתל אביב. "במוקד אף אחד לא עונה ובאתר כל תאריך שלחצתי עליו - הופיע שאין תור פנוי למנה השנייה ולכן עליי להתקשר למוקד וחוזר חלילה.
"זה פשוט מייאש, בזמן שכל חבריי בני גילי כבר חוסנו בקופות החולים האחרות, אנחנו במכבי המתנו וגם כעת כשפתחו את החיסונים לבני גילי, הקופה שלה אני משלם מדי חודש לא מעט כסף, פשוט לא מצליחה לעמוד בזה וחבל כי השירות נמדד בדיוק במצבים כאלה. אמרו לי ש'לא פתחו יומנים'. לא הצלחתי להבין מה זה אומר אבל גם בערים השכנות יש בעיה".
גדי, תושב המרכז ומבוטח של מכבי, סיפר ל-ynet: "המתנתי כבר אתמול לא מעט זמן במוקד של מכבי. נאמר לי שאין מספיק חיסונים למנה השנייה ולכן התור הכי קרוב שקבעתי היה בירושלים. זה מאכזב שמצד אחד מחייבים במידה מסוימת את הציבור להתחסן עם כל ההגבלות וההטבות, אך לא מנגישים אותם בהתאם. אני איאלץ לנסוע לירושלים על מנת לקבל את החיסון".
2 צפייה בגלריה
קשיים בקביעת תורים לחיסון קורונה בקופת חולים מכבי
קשיים בקביעת תורים לחיסון קורונה בקופת חולים מכבי
"לא מצאנו תור פנוי". התשובה שקיבל אחד המבוטחים
מבוטחים אחרים של הקופה סיפרו גם הם על זמני המתנה ארוכים במוקדים הטלפוניים לאחר שלא הצליחו לקבוע תור לחיסון באתר הקופה או ביישומון. לאחד מהם נכתב: "לא מצאנו תור פנוי במועד הנדרש עבור המנה השנייה ולכן לא ניתן לזמן את התור".
לבסוף הצליח המבוטח לקבוע תור לעוד שלושה שבועות. "המענה האוטומטי שלהם לא שואל אותך מתי מתאים לך. פשוט קובע לך וזה גם תאריך רחוק לסוף החודש".
מקופת החולים מכבי נמסר בתגובה: "אנחנו מברכים על הביקוש הגבוה להתחסן בקרב בני 18-35 כאשר בתוך שעות בודדות נקבעו עשרות אלפי תורים בכל רחבי הארץ. מכבי קובעת תורים לשתי מנות החיסון מראש בהתאם להקצאת מלאי החיסונים ממשרד הבריאות ולא מעבר לכך וזאת על מנת להבטיח ניהול יעיל ואחראי של המלאי. עם קבלת עדכון ממשרד הבריאות על הקצאת מלאים נוספים בהמשך, ייפתחו תורים חדשים לתיאום".