קרוב משפחה של הנספים בריאיון לאולפן ynet
(צילום: גיל יוחנן, משה מזרחי)

מוסא ומרים עליאן, בעל ואישה בני 65 ו-60, נספו הלילה (בין שבת לראשון) בשריפה שפרצה בבית פרטי בן שתי קומות בשכונת בית צפאפא שבדרום ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם של השניים, שחולצו מהבית כשהם מחוסרי הכרה. צוותי הכבאות הצליחו להשיג שליטה על האש כעבור שעה מפרוץ השריפה, שהגורמים לה עדיין לא ידועים.
3 צפייה בגלריה
צוותי רפואה בזירת השריפה בבית צפאפא
צוותי רפואה בזירת השריפה בבית צפאפא
צוותי רפואה בזירת השריפה בבית צפאפא
(צילום: חיים נמירובסקי)
3 צפייה בגלריה
מוסא ומרים עליאן אשר נספו בשריפה בירושלים
מוסא ומרים עליאן אשר נספו בשריפה בירושלים
הזוג שנספה בשריפה, מוסא ומרים עליאן
3 צפייה בגלריה
זירת השריפה בבית צפאפא
זירת השריפה בבית צפאפא
(צילום: חיים נמירובסקי)
הדיווח על האש התקבל במוקד הכבאות קרוב לשעה שלוש, ולמקום הוזנקו ארבעה צוותים שחילצו את השניים שנלכדו בבית. תושב נוסף בשנות ה-30 לחייו נפגע באורח בינוני משאיפת עשן ועוד ארבעה נפגעו באורח קל. החמישה טופלו בידי אנשי מד"א ופונו לבית החולים שערי צדק בבירה.
פרמדיק מד"א אברהם צינווירט שהגיע לזירה סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה. ראינו בית דו-קומתי שקומתו הראשונה נשרפה. מהדירה יצא עשן סמיך מאוד. חילצו אלינו גבר ואישה עם כוויות ולאחר ששאפו עשן רב. הם היו מחוסרי הכרה. הענקנו להם טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה נאלצנו לקבוע את מותם. גבר כבן 30 שנכנס לבית לחלץ אותם סבל משאיפת עשן, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים שערי צדק כשמצבו בינוני. שני נערים כבני 14 ו- 16 שחולצו מהבית ושאפו עשן, ושני בני אדם נוספים שהיו בזירה טופלו ופונו גם הם לבית החולים שערי צדק כשמצבם קל".
כאמל עליאן, קרוב משפחה של מוסא ומרים, סיפר כי רק לפני כחודש הם חיתנו את ילדם, ותיאר את התרחשות האירועים הלילה. "הם ישנו במיטתם, כנראה שאפו עשן וברגע שהתעוררו ורצו לצאת מהדלת, הקצר היה כנראה בכניסה הראשית והם לא יכלו לצאת החוצה".
"שני הבנים שלהם היו בשני חדרים סמוכים", סיפר עליאן, "הם הצליחו להזעיק את השכנים ולצעוק 'הצילו, הצילו', ובגלל זה כל השכונה התעוררה והצליחו להציל את שני הבנים האחרים, שהיו גם בדירה והיו לכודים. שברו את הסורגים והצליחו להוציא אותם דרך החלונות".
"זה לא קורה כל יום ואני מקווה שזה לא יקרה גם. זה קשה לכל השכונה ואסון נפל על הכפר", אמר עליאן.