העימות בוועדה המסדרת, היום
(צילום: ערוץ כנסת)

הוועדה המסדרת, שמתפקדת כוועדת כנסת זמנית עד להקמת הוועדות הקבועות, התכנסה בצהריים (ראשון) כדי להצביע על שורת נושאים, בהם הארכת חוק האזרחות שלבסוף עברה לוועדת החוץ והביטחון בהיעדר רוב תוך קריאות "פחדנים" מצד האופוזיציה. למרות הנושאים שנכללו בסדר היום, תוך זמן קצר הפכה הוועדה לזירת חילופי האשמות והערות גזעניות ומיזוגניות.
חברי האופוזיציה התלוננו בפני יושבת ראש הוועדה עידית סילמן (ימינה) על כך שנדרשו להגיע למשכן בצום י"ז בתמוז למרות שלא מדובר ביום שבתון רשמי, ויעקב אשר מיהדות התורה אף כינה זאת "נבל ברשות התורה". אחרי הדיון קיבלה סילמן - שמשמשת גם כיו"ר הקואליציה - הודעות שבהן איימו אלמונים על חייה ועל חיי משפחתה, ובאחת מהן אף איחלו לה ש"ימות לך ילד בפיגוע".
5 צפייה בגלריה
עידית סילמן
עידית סילמן
"האיומים - תוצאה של מתקפות חברי האופוזיציה". ח"כ סילמן
(צילום: ערוץ כנסת )
5 צפייה בגלריה
מאיר פרוש
מאיר פרוש
שוב התעמת עם סילמן בוועדה המסדרת. סילמן ופרוש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
איומים על עידית סילמן
איומים על עידית סילמן
האיומים על סילמן
"שימותו לך אחד הילדים בפיגוע נראה אותך עושה חוק איחוד משפחות", נכתב באחת ההודעות המאיימות שקיבלה סילמן (הטעויות במקור). "את צריכה להרגיש על הבשר שלך מה זה להיות אם שכולה. תורידי תכיסוי ראש שלך את מבזה תדת. ימח שימך וזכרך, אני יקפיד עלייך עד שתמותי. את צריכה להיות אם שכולה. את צריכה שאחד הילדים שלך ימותוווו בפיגועעעע. נראה אותך מייבבת בבכי. את צריכה להיות אם שכולה שתרגישי מזה שילך נרצח לך בפיגוע. תרגישי על הבשר שלךךךךךך יבת זונה. תרגישי מזה שהולך ילד".
סילמן, שפנתה לקצין הכנסת ולמשטרה כדי שיטפלו באיומים, מסרה: "האיומים נגדי ונגד משפחתי הם תוצאה של מתקפות מתוכננות וחסרות תקדים מצד חברי האופוזיציה. שימו סוף להסתה המסוכנת הבלתי פוסקת".
במהלך הדיון בוועדה המסדרת מאיר פרוש מיהדות התורה הקניט את סילמן, ולא בפעם הראשונה, ואמר כי לא ייתכן שתנהל את הוועדה ללא הכישורים לכך. "לכולם ברור שהקואליציה הייתה רוצה להתחיל לשלוט כאן בכנסת. אבל אין פה ראש ממשלה אחד, אלא ארבעה, חמישה, שכל אחד מושך לכיוון שלו", אמר.
חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד הוסיף לתקוף את סילמן ואמר: "ההתנהלות הזאת מביכה, אני לא מבין מה את עושה, את חושבת שידך על העליונה אבל יוצאת מה זה קטנה, מוליכים אותך שולל". זוהר טען כי הקואליציה טומנת לסילמן מלכודות ומפקירה אותה בחזית, כלשונו. "את עושה מעצמך צחוק, את מביאה אותנו בצום ומודיעה שסדר היום השתנה. מחר בבוקר השותפים הפוליטיים שלכם לא יראו אתכם ממטר", הוסיף זוהר ותקף גם את היועצת המשפטית של הוועדה, ארבל אסטרחן: "אנחנו צריכים לשקול את ההשתתפות בוועדה כשאסטרחן ממשיכה להיות היועצת המשפטית שלה".
5 צפייה בגלריה
חילופי דברים קשים. וליד טאהא ואיתמר בן גביר
חילופי דברים קשים. וליד טאהא ואיתמר בן גביר
חילופי דברים קשים. וליד טאהא ואיתמר בן גביר
(צילום: ערוץ כנסת, AP)
במהלך הדיון התעמתו חברי הכנסת וליד טאהא מרע"מ ואיתמר בן גביר מהציונות הדתית שלא אפשרו אחד לשני להשלים את דבריהם. "האפס הזה יושב ומקלל, הייתי מצפה שתתייחסי לזה", קרא בן גביר לסילמן. "את השותפה שלו, את יודעת שהוא בעד פגיעה בחיילי צה"ל?", צעק. "אני מבין שתומכי הטרור האלה הפכו להיות השותפים שלכם, אבל שימו לב למה שהם עושים. בהתחלה הם גונבים את הנגב ואז הם סותמים את הפיות של האופוזציה. הם קו קדמי של הטרור, של החיזבאללה. למה לא בודקים אותו?". טאהא לא נותר חייב והשיב לו: "הזבאלה הזה, אתה בושה לבית הזה. דיקטטור, טרוריסט, אנטישמי. לך לעזאזל". בן גביר כינה את טאהא "מחבל" ודרש להוציא אותו מהדיון.
בעימות אחר קראה ח"כ מאי גולן מהליכוד לעבר ח"כ גבי לסקי (מרצ) "עוכרת ישראל שמייצגת מחבלים ורוצחים", והוצאה מהדיון אחרי שלוש קריאות לסדר.
האופוזיציה המשיכה לעכב את הדיון בקריאות ביניים והערות צד נגד סילמן. "לאיזו ממשלה אנטי-ציונית הגעתם?", צעק אופיר סופר שביקש להתפלג בחזרה מהליכוד לציונות הדתית. "זו אפילו לא ממשלת שמאל. חבר הכנסת אוסמה סעדי ביקר מחבל שהרג את המפקד שלי, אתם בוורטיגו, איבדתם את הכיוון. תתפצלו מהממשלה הרעה הזאת", אמר. חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית העיר לסילמן בכל פעם שלא הביטה בעיני הדוברים מהאופוזיציה ומחה על הקצבת הזמן לרשות הדיבור. "תפקידה של האופוזיציה זה 'להטריל' את הקואליציה, ואתם הקואליציה הראשונה בהיסטוריה ש'מטרילים' את האופוזיציה", אמר.