2 צפייה בגלריה
 מרססים חומרי חיטוי ברצועת עזה
 מרססים חומרי חיטוי ברצועת עזה
מרססים חומרי חיטוי ברצועת עזה
(צילום: EPA)
משרד הפנים של חמאס ברצועת עזה הודיע הערב (שלישי) על סגר כללי בכל המחוזות שיתחיל מיום חמישי הקרוב מהשעה 18:30 בערב ועד השעה 07:00 בבוקר יום ראשון, כך בכל שבוע ועד סוף חודש דצמבר. לאחר מכן תתקיים חשיבה מחודשת על המגבלות. במסגרת הסגר הכללי ייסגרו גם השווקים וחופי הים ולא יתאפשר מעבר בין המחוזות השונים.
"לסגר הכללי יש השלכות רבות ולכן הסתפקנו רק בימים שישי ושבת. אנחנו מקווים שזה ישיג את המטרה של הורדת היקפי התחלואה", אמר דובר משרד הפנים, איאד אל-בוזם, והוסיף: "אנו קוראים לתושבים להצטייד במצרכים לפני הסגר. מי שיפר אותו יועמד לדין וינקטו נגד האמצעים המשפטיים מפני שסיכן את שלום הציבור".
(צילום: נדב אבס)

הסגר מגיע על רקע העלייה בתחלואה הגבוהה בעזה. היום לא פורסמו מטעם משרד הבריאות המקומי נתונים על נדבקים חדשים בשל העובדה שאתמול לא נערכו בדיקות לאור המחסור בערכות בדיקה ובחומרים הנדרשים לקיומן. כן נמסר כי שישה בני אדם נוספים מתו ממחלת הקורונה. נכון לאתמול, מספר הנדבקים הכולל ברצועת עזה הגיע ל-25,592 מתוכם 10,647 עדיין חולים פעילים. מספר המתים חצה את ה-150.
אמש הודיעו במשרד הבריאות בעזה כי קיבלו מארגון הבריאות העולמי 19,500 ערכות בדיקה לנגיף הקורונה, כמות שלטענתם מספיקה לשמונה ימים, וכי הם יחזירו את פעילותה של מעבדת הבדיקות המרכזית.
2 צפייה בגלריה
ילד פלסטיני עם מסכה נגד התפשטות הקורונה בעזה
ילד פלסטיני עם מסכה נגד התפשטות הקורונה בעזה
ילד עוטה מסכה בעזה
( צילום: EPA)
בשבועות האחרונים הטילו בחמאס מגבלות קשות על התושבים כדי להביא לירידה בתחלואה, ובכללן אף סגר כללי ועוצר מלא על שכונות שלמות. מנגנוני הביטחון של חמאס אף ביצעו מבצעים לאיתור תושבים שהפרו בידוד ומקומות בילוי ופנאי שעברו על החוקים והמגבלות הקשורים למאבק בהתפשטות הנגיף. העונשים למפרי ההנחיות נעים בין מתן קנסות למאסר בפועל.
לפני כשבוע נמסר כי מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, בן 58, נדבק בנגיף הקורונה ונמצא בבידוד. בהודעה רשמית מטעמו של חמאס נמסר אז כי מצבו הבריאותי של סינוואר טוב, והוא ממשיך בעבודתו כרגיל. סינוואר עבר בדיקת קורונה אחרי שהופיעו אצלו תסמינים מחשידים.
בכירים בחמאס נדבקו בחודשים ובשבועות האחרונים בקורונה ובהם סגן מנהיג הארגון סאלח אל-עארורי שככל הידוע הבריא, בכיר חמאס בעזה פתחי חמאד וכן דוברי הארגון סאמי אבו זוהרי וטאהר א-נונו.
בתוך כך, גם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הודיע כי הרשות החליטה להטיל סגר על המחוזות שכם, חברון, בית לחם וטול כרם למשך שבוע, החל מחמישי הקרוב בערב. פועלים מהמחוזות האלה שעובדים בישראל התבקשו להישאר במקומות עבודתם למשך כל ימי הסגר. כמו כן, החל מיום חמישי התנועה בין כל המחוזות בגדה תיאסר בנוסף לחידוש העוצר הלילי בכל המחוזות עד ליום חמישי הבא.