מתחם חיסונים
(צילום: משי בן עמי )

קופות החולים כללית, לאומית ומכבי הרחיבו היום (שלישי) את מבצע החיסונים לגילאי 45-40. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה להוריד את גיל המתחסנים ל-40 כשבמקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את המנכ"ל להיערך לביצוע 250,000 חיסונים ביום. עד כה התחסנו בישראל 2.2 מיליון בני אדם במנה ראשונה, ו-422 אלף מחוסנים בשתי מנות.
עוד לפני הודעתו של לוי, בכללית החליטו לצאת למהלך על רקע הגעת מלאי חיסונים נוסף ולנוכח ההיערכות בכללית לחיסון של יותר מ-100 אלף בני אדם ביום. ברחבי הארץ פועלים כ-150 מתחמים של הקופה שחיסנה עד כה יותר מ-1.2 מיליון ישראלים. לאחר הודעת הקופה הגדולה ביותר בישראל, גורם באחת הקופות אמר כי "כללית קיבלו אישור לפני שאר הקופות את האישור קיבלו רק ב-11 בבוקר, הרבה אחרי שכללית הוציאו הודעה".
3 צפייה בגלריה
מד"א חיסון קורונה בית אבות נתניה
מד"א חיסון קורונה בית אבות נתניה
מתחסנים לקורונה בבית אבות בנתניה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
מתחם החיסונים של כללית בנתניה
מתחם החיסונים של כללית בנתניה
מתחם החיסונים של כללית בנתניה
(צילום: שמיר אלבז)
במכבי ציינו כי "החל מהיום, חברי מכבי בגילאים אלו יוכלו החל מהשעה 13:30 לזמן חיסון לנגיף הקורונה באתר מכבי אונליין, באפליקציה ובמוקד 'מכבי ללא הפסקה' ב3555*. מכבי חיסנה עד כה כ-600,000 חברים ביותר מ-80 מתחמי חיסון הפרושים בכל רחבי הארץ ופועלים משעות הבוקר ועד שעות הערב המאוחרות. מאות אלפי תורים נוספים מתואמים לשבועות הקרובים".
3 צפייה בגלריה
מתחם חיסוני קורונה בתל אביב
מתחם חיסוני קורונה בתל אביב
מתחם חיסוני קורונה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
"אנחנו בלאומית ממשיכים לחסן את המבוטחים בקצב מצוין", אמר חיים פרננדס, מנכ"ל הקופה. "השבוע התחלנו לחסן את המנה השנייה של החיסון עם שיעור היענות גבוה ביותר של 98 אחוזים. במקביל, עובדי לאומית ממשיכים לחסן במרץ למנה הראשונה ואנו שמחים על החלטת המשרד להרחיב את גילאי המתחסנים ל-40 ומעלה. מעבר לכך, אנחנו מבקשים מכל מבוטח שלנו ששייך לאחת מקבוצות התעדוף ושטרם התחסן, לקבוע תור ולהתחסן עוד היום, בדגש על המבוטחים בגילאי 60 ומעלה ומבוטחים שלנו בחברה הערבית ובחברה החרדית".
הבוקר עדכן שר הבריאות יולי אדלשטיין כי אתמול נשבר שיא חדש - 186 אלף חיסונים ביום. 114 אלף ניתנו כמנה שנייה ועוד 72 אלף כמנה ראשונה. "אנחנו בנס ב-4,000 נפטרים. זה כואב, כי המספר הזה מיותר", אמר השר בראיון לאולפן ynet - והפנה אצבע מאשימה: "מי שאשם הם כל אלה שאמרו אל תסגרו, כל אלה שפתחו דברים".
יולי אדלשטיין בראיון באולפן ynet
(צילום: שמוליק דודפור)

אדלשטיין התייחס גם לנתוני המתחסנים שפורסמו ב-ynet, לפיהם ישנם פערים בין ערים חילוניות לחרדיות וערביות, וייחס זאת לכך שבערים החרדיות והערביות האוכלוסייה צעירה יותר. עם זאת, לצד הנתונים צוין במפורש כי חלק מהפער מוסבר בעובדה שבערים החרדיות והערביות האוכלוסייה צעירה בהרבה – אך גם בבדיקה של שיעור המתחסנים בני ה-60 ומעלה קיים פער גדול. בזמן ש-66% משכבת גיל זו באוכלוסייה הכללית כבר התחסנה, אצל החרדים מדובר רק ב-50% ואצל הערבים – 45% בלבד.