בית המשפט גזר היום (רביעי) 30 חודשי מאסר על גבר בן 37 שהורשע בתקיפה של בת זוגו לשעבר בתום ריב לעיני ילדיהם, שהיו אז בני שלוש ושבע. הוא הורשע באיומים, הסגת גבול, תקיפה בנסיבות מחמירות וגרימת חבלה. זהות המעורבים לא הותרה לפרסום. יצוין כי לנאשם עבר פלילי של עבירות אלימות וסמים.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
האירוע התרחש ב-2017, עת היו בני הזוג פרודים. באחד הימים הגיעה האם לאסוף את הילדים מאביהם. בין השניים פרץ ויכוח שבמהלכו דחף הגבר את בת זוגו. היא לקחה את הילדים ונסעה לביתה. כשעה וחצי לאחר מכן הגיע הנאשם לדירתה. הוא טיפס עם סולם ונכנס לבית דרך המרפסת. לאחר מכן אחז באחד מילדיו והתכוון לצאת עמו מהדירה. בת זוגו ניסתה לחסום אותו, אך הוא חבט את ראשה בקיר כמה פעמים ודחף אותה לעבר הרצפה.
במהלך העימות האלים בין בני הזוג, הצליחה האישה להתקשר למשטרה - אך הוא לקח ממנה את הטלפון הנייד ויצא עם אחד הילדים. היא נזקקה לאשפוז עקב חבלות שנגרמו לה, בעיקר באזור העיניים והאף. הנאשם פגש בדרך את אחד משכניו ששאל לשלומו. הוא השיב: "אני אראה לה מה זה. היא חטפה לי את הילדים. מה היא חשבה לה?". לאחר מכן הוא אף התקשר לאביה של בת זוגו לשעבר - ואיים: "אתם זבל. אני אראה לכם מה זה. אני עכשיו פסיכופת. מי שיעמוד בדרכי - זכרו לברכה".
במקרה אחר הורשע אותו אדם גם באיומים כלפי סבתו: לפני שנתיים הוא שהה עמה בדירתה. בשלב מסוים היא העירה לו בנוגע להרגלי העישון שלו. בתגובה, הוא קילל אותה, קרע ציור שהיה תלוי על הקיר וניפץ את אחד העציצים. כשהיא מפוחדת, הסתגרה סבתו בחדרה. בשלב הזה הוא התקשר לאמו - שביקשה ממנו לעזוב את המקום ושאלה היכן נמצאת סבתו. הנאשם השיב: "היא מתה. אני אתן לה אגרוף". שוטרים שהוזעקו למקום מצאו בדירה סמים.
השופט גיא אבנון מבית משפט השלום בראשון לציון קבע בגזר הדין: "נסיבות האירוע מלמדות כי הייתה לנאשם הזדמנות של ממש לחדול מהתנהגותו, אלא שהוא בחר לנהוג בדרך הפוכה, עת חדר לתוך ביתה של המתלוננת כאזרח לא קרוא - שם תקף אותה באלימות חסרת מעצורים. הוא פגע באורח אנוש בזכותה ובזכות ילדיהם לשלוות נפש ובתחושת הפרטיות והמוגנות בין כותלי התא המשפחתי. למרבה הצער, עבירות אלימות המבוצעות על-ידי גברים כלפי בנות זוגם אינן תופעה חדשה, אם כי מכת מדינה כואבת".
בית המשפט חייב את הנאשם בקנס כספי בסך של 3,000 שקלים, פיצויים בסך עשרת אלפים שקלים לבת זוגו לשעבר ו-2,000 שקלים לסבתו. עו"ד משה אלון מהסנגוריה ציבורית, שייצג את הנאשם, אמר: "על פניו, הענישה מחמירה. גזר הדין ניתן היום. נלמד אותו ונשקול את המשך צעדינו בתיק".